A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1 1/8 col Ahead kormánycsapágy található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában az 1 1/8 col Ahead kormánycsapágy található, külső csészés, nem tapered típus.
Rendezés:
Rendezés:

A mai kerékpárokon két fő kormánycsapágy-rendszer él együtt. Az egyik a régebben használatos menetes típus, továbbá a mára már széles körben elterjedt menet nélküli Ahead rendszer. Az utóbbinak több változata van forgalomban: a jelen termékkategória az alul-felül 1 1/8 col villanyakhoz való, valamint köztes csészét alkalmazó - vagyis nem integrált - Ahead kormánycsapágyakat tartalmazza. Ez a típus lényegében mindenfajta kerékpáron és bármely felhasználásban előfordulhat.

A megfelelő csapágy kiválasztásához induljunk el a kormánycsapágy-rendszerek útvesztőjében! A kormánycsapágy biztosíja a kormányzás és a kerék szabad forgását. A csapágy vázfejcsőbe illeszkedik, közvetlenül bepréselve vagy köztes csészével együtt. A kormánycsapágy két csapágyból áll: az egyik a fejcső felső peremén, másik az alján kerül beépítésre. A csapágy lehet hagyományos golyós rendszerű, tűgörgős vagy mélyhornyú, zárt és tömített „ipari” típus. Az ezeknek „otthont adó” csapágycsészék általában alumíniumötvözetből, fokozott terhelés esetén, illetve az alsó árszegmensben acélból készülnek. Jegyezzük meg, hogy a kormánycsapágy rendszeres karbantartást igényel, bizonyos időközönként pedig cserére szorul.

A csapágyak régebben minden esetben a vázba préselt csészékben forogtak. Az itt szereplő termékek ezt a szisztémát követik, azaz nem valamely integrált rendszerhez valók. Érdemes figyelembe venni, hogy a csapágycsészék beszerelése célszerszámot igényel. Ezt jobb szakemberre bízni. Emellett a villára is fel kell húzni a kónuszt, amelyhez – ha a kónusz nem „sliccelt” - ismételten célszerszám szükséges. Acél vagy alumínium villanyak esetében a nyak belsejébe rögzítőrózsa, karbonnyakba expanderes dió kerül. Ezek beszerelése ugyancsak is szakértelmet és szerszámot igényel. Mint látható, a kormánycsapágycsere a legtöbb esetben nem „amatőröknek” való!

A kormánycsapágy átmérőből számos szabvány létezik. Korábban 1 colos méret volt az egyeduralkodó, ezt többé-kevésbé leváltotta az itt szereplő 1 1/8” átmérő. Emellett az utóbbi években elterjedt a „tapered”, azaz kúpos rendszer, ahol az alsó csésze 1,5” (esetleg 1 3/8” vagy 1 ¼”), a felső pedig rendszerint standard 1 1/8”. A jelen kategóriában található kormánycsapágyak „Tapered”, valamint egyéb szisztémához nem használhatók.

Az Ahead rendszernél kormányszár magassága távtartók beiktatásával vagy kivételével szabályozható. A kormánycsapágy (legfelső) záróeleme a gyártó által meghatározott beépítési magassággal rendelkezik, ami meghatározza a kormányszár legalacsonyabb helyzetét. Amennyiben ez probléma, a „kormánycsapágy-kupak” egy vele kompatibilis kialakítású, de kisebb beépítési magasságúra cserélhető. Itt jegyezzük meg, hogy az Ahead a kormányszár bilincses rögzítéssel csatlakozik, a csapágybeállítást a felső kupakban található imbusz csavar végezi.

A Bikepro kerékpáros webáruházban lényegében az összes kormánycsapágy-típus megtalálható. Ezen belül a hagyományos csészés 1 1/8” Ahead típus is képviselve van. A gyártók tekintetében említsük meg az Acor, a Cane Creek, a Tioga, az XLC és a Zoogie márkákat. Az ilyen kormánycsapágyak ára a felhasználás és minőség függvényében 2000-16000 Ft között alakul. A megfelelő kormánycsapágy típus kiválasztásához egy korábban megjelent Bikepro szakcikk nyújt segítséget:

Árukereső.hu Árukereső.hu