A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

20 colos teleszkóp, 20 colos kerékmérethez tervezett teleszkópos villa.

Ebben a termékkategóriában a 20 colos kerékmérethez tervezett teleszkópos villák (telók, rugósvillák) kapnak helyet.
Rendezés:
Rendezés:

A teleszkópvillát sokféleképpen nevezik, elfogadott a „rugósvilla”, hivatalosan pedig elsőkerék felfüggesztés. A kezdetekben minden kerékpár merev első villát alkalmazott (ezek webáruházunkban külön termékkategóriában találhatók), azonban az MTB szakágban hamar felmerült az igény a kerékfelfüggesztés iránt. Az első kerék esetében ez különösképpen fontos, mivel a kerékpár irányítása nagyrészt a kormányzott kerék tapadásától függ. Az első piacra dobott „telók” nehezek voltak, nem működtek megbízhatóan és túlzott rugalmasságuk néha irányítási problémákat okozott. A nagyobb becsúszószár- és villaláb-átmérőknek és a legfejlettebb alumínium-ötvözetek alkalmazásának köszönhetően mára már mind a súly, mind a merevség kérdése megoldódni látszik. Emellett a „telók” működését a fejlett légrugók és hidraulikus csillapítás-rendszerek teszik egyre tökéletesebbé.

A kerékméret és a felhasználás függvényében sokféle villatípus kapható. Ma a 26”, 27,5” és 29” méretű kerék standard, de gyermekbicajokhoz és összehajtósokhoz kapható 20 és 24” „teló” is. A 20”-os típus a gyermekbiciklik mellett rekumbensekben, összecsukható és teherszállításra tervezett „cargo” kerékpárokba kerülhet beépítésre. Természetesen a kerékméret határozza meg az adott villa felépítését, a szár hosszát, a beépítési magasságot és a villageometriát.

A modern teleszkópok rugózó eleme lehet a már említett légrugó (ez könnyebb szerkezetet eredményez) vagy acélrugó. Az előbbinél a belső légnyomás változtatható: az értéket egy szelepen keresztül pumpával kell a kerékpáros és a kerékpár össztömegéhez állítani. A jelen termékkategóriában szereplő 20”-os telók rendszerint acélrugóval rendelkeznek. A rugóút hossza pedig a felhasználás jellegétől, illetve a váz geometriájától függően 80-200 mm lehet. A rövidebb utas szimplavállas telókat cross country (XC) gépekbe alkalmazzák, míg a hosszabb utas duplavállasokat extrém felhasználásra szánt DH/freeride masinákba. Az itt látható 20”-os kerékmérethez készült telók jellemzően 50-80mm rugóutat kínálnak.

A teleszkópvilla típustól függően különböző anyagokból készülhet. A leggyakrabban egy adott villa is többféle alapanyagot alkalmaz: a villa szára (más néven „lába”) készülhet magnéziumból vagy ötvözött alumíniumból, a becsúszószárak erős duralumínium esetleg acélcsövek. A váll rendszerint alumínium, míg a villanyak anyaga erős acél vagy alumínium. A 20”-os kerékmérethez készült telók rendszerint egyszerű felépítést kapnak, a villanyak általában acél, a becsúszók úgyszintén, a lábak pedig alumíniumból készülnek. Emellett ebben a kategóriában népszerű a régebbi menetes kormánycsapágyakhoz való menetes nyakkialakítás is. A nyak átmérője többnyire alul-felül 1 1/8”.

A Bikepro webshopban a teleszkópvillák 20”-os kerékmérethez készült változata is megtalálható. Ezekből nincs széles választék, hiszen ritkán alkalmazott típus, ehhez a kerékmérethez a legtöbb gyártó merevvillát kínál. Szerencsére a Suntour márka foglalkozik ezzel az rétegigénnyel, az általuk kínált modellek ára típustól függően 10000-tól 15000 Ft-ig terjed.

Árukereső.hu Árukereső.hu