Váltóbowden Előfeszítő Csavar
A bowdenrendszer több elemből áll: ezek a bowdenhuzal, a bowdenház, a ház végére kerülő kupak, illetve a jelen termékkategóriában szereplő előfeszítést szabályzó csavar. A csavar állítása (megszorítása vagy lazítása) teszi lehetővé a bowdenfeszesség szabályzását, ezzel biztosítva finomállítást a váltórendszernek. Az előfeszítő csavar a váltórendszer több pontjára kerülhet: például a váltókaron, a hátsó váltón vagy a vázon.
Az előfeszítő csavar valójában menetes üregescsavar, amelyen keresztül a bowden kivezetésre kerül. A csavaron állítható a váltóbowden feszessége, néhány esetben az előfeszítő csavar külső menetére hajtott rögzítő ellencsavar fixálja a beállítást. Előfeszítő csavarra kizárólag a mechanikus váltótípusok esetén van szükség.
A váltókaron, a váltón és a vázon elhelyezett előfeszítő csavarok eltérő csavarátmérőt alkalmaznak, amely jellemzően M4, M5 vagy M6. További lehetőség a bowdenház-szakaszba épített előfeszítő: ez az állítható vázkonzolt nem kínáló vázak esetén kínál praktikus beállítás-lehetőséget. Jellemzően akkor van szükség pót előfeszítés-állító csavarra, ha az megsérül, tönkremegy, esetleg szerelés közben elveszik. Emellett új kerékpár építéséhez kellhet, amennyiben a váz gyárilag nem rendelkezik ezzel az alkatrésszel. Vásárláskor mindenképpen ellenőrizzünk a funkciót és az menetátmérőt!
A Bikepro webshop kínálatában a bowdenrendszer minden eleme megtalálható, így az itt szereplő előfeszítést szabályzó csavar is. Az iparban a legismertebb márkákkal dolgozunk, mint a Shimano, a Jagwire, a SRAM vagy az XLC. A csavarok különböző menetátmérőben és színben állnak rendelkezésre 80-3000Ft-os áron. A bowdenek fontosságáról a Bikepro webáruházban több szakcikk jelent meg:
Mi a szerepe a bowdenház kupakoknak a fék és váltásteljesítményben?
Miben segít neked a jó fékbowdenszálról és váltóbowdenszálról készült szakkcikk?