29 colos belső gumi, 622x47-62-es tömlő
A 29” manapság rendkívül elterjedt MTB kerékméret, a legnagyobb átmérőt és a legkisebb gördülési ellenállást kínálja. Ideális XC (cross country) és maraton kerékpárok számára – mindenekelőtt nagyobb vázméretek esetén. Rengeteg új XC/maraton MTB kerékpáron megtalálható, ezen felül egyes extrém MTB szakágakban ugyancsak terjedőben van, mint például az MTB enduro és a trail kerékpárokon. A 29”-os MTB, a 28”-as trekking és a 700c országúti kerék ugyanazt az ETRTO szabvány szerinti 622mm abroncsperemátmérőt alkalmazza, de ez nem feltétlen jelenti azt, hogy az említett külsők ugyanazt a belső típust igénylik. A 29er-nek is nevezett 29”-os külsők ballonosabbak, így a trekking belsők túlfeszülnek, elszakadhatnak, országúti belsővel pedig a gumit nem is lehet nyomás alá helyezni.
A szélességet, illetve a megfelelő peremátmérőt a gumin szereplő ún. ETRTO szám jelöli. Az ETRTO szám két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 29x2,1” mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (54-622), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. Webáruházunk 29er gumibelső kínálatában szerepel 28/29 x 1,5-2,1 (37/54-622/635) trekking/MTB típus, ami megfelelő választás, és ballonos trekking gumikba ugyancsak használható. Mindazonáltal van „testre szabottabb” választás egy 29x1,9-2,3 (47-58x622) típus „személyében”.
Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.
Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.
A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.