A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Hidraulikus fék-váltókar (MTB, trekking)

Integrált fékváltókar egység hidraulikus fékrendszerhez, MTB és trekking kerékpárokhoz.
Rendezés:
Rendezés:

A fékváltókar egyetlen ergonomikusan kialakított egységbe integrálja a váltókart és a fékkart. A jelen termékkategóriában az egyenes kormányra szerelhető hidraulikus fékrendszerrel kompatibilis változat szerepel, amely elsősorban MTB, trekking, cross, fitnesz, városi és egyéb nem „koskormányos” kerékpárokon fordul elő. A fékváltókar fő előnye hogy egyetlen bilinccsel csatlakozik a kormányra, így kevesebb helyet foglal és az ergonómiai kialakítás is optimálisabb. Az egység váltókar része vezéreli a váltókat, mechanikus váltórendszer esetében ezt bowden-összeköttetéssel teszi, de ma már elektronikus vezérlés is rendelkezésre áll. Ez utóbbinál a bowden szerepét elektromos vezetékek – vagy rádiójelek veszik át.

A fékváltókar váltásfunkciója többnyire Rapidfire vagy Trigger rendszerű működést kínál. Sokan hívják ezeket „pöckölős” karoknak, hisz’ 1-1 kart kell ujjunkkal (valamely irányba) megnyomni, egyiket a nagyobb áttételi fokozatba történő váltáshoz, a másikat a kisebbhez. Jó tudni, hogy a váltórendszerek kompatibilitása egyenes kormányos típus esetén a Shimano-nál és a SRAM-nál – szigorúan márkán belül - 9 hátsó fokozattal bezárólag biztosított. Ez azt jelenti, hogy az adott gyártó 8-fokozatos karja ugyanazon gyártó 9 fokozatos hátsó váltójával működni fog, és viszont. 10 fokozattól a váltókarnak és a váltóknak a megfelelő pozícionáláshoz fokozatszám, gyártó, széria (modellsorozat) és felhasználás szerint meg kell egyezni. Ellenben számos kurrens fékváltókar 10-12 hátsó fokozatot kínál, ebből kifolyólag a kompatibilitásra már nincs garancia. Ehhez a weboldalunkon nemrég megjelent szakcikk nyújt segítséget.

Nézzük a fékváltókar másik funkcióját, a hidraulikus fékezést! A hidraulikus fékrendszer a munkahengert tartalmazó féktestből, a dugattyút magába foglaló fékkarból és a fékvezetékből áll. Az egyenes kormányra készült fékkarok rendszerint a fékkartestből kialakított bilinccsel rögzülnek a kormányra, a bilincsátmérő standard 22mm.

A fékkar meghúzása üzemelteti a dugattyút, amely a kartesten belül többféle elhelyezést kaphat. A kar markolattól számított távolsága a legtöbb fékkar esetében állítható, emellett számos rendszer esetében a nyomáspont is szabályozható: azaz mely húzásponton és milyen erősséggel történjen a munkahenger mozgatása. Ez elősegíti a fékerő pontos adagolását, más szóval a fékmodulációt. A zárt rendszer nagy előnye, hogy szennyeződéstől, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult. A fékkarban lévő dugattyú külön nem cserélhető, meghibásodás esetén az fékkar egyben cserélhető.

Fontos még megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között általában nem felcserélhetők. A kerékre szerelt féktárcsa viszont a rendszertől független, Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található, a cserélhető fékbetét ugyancsak külön menüpontot kap. A jelen termékkategória tartalmazza viszont a fékkart rögzítő bilincseket, amely külön is cserélhető. Érdemes végezetül kitérni arra a variációra, amikor a váltó és fékkar egység nem integrált, ellenbe egyetlen tartóbilincsre szerelhető. Ilyen például a Shimano I-Spec, illetve a SRAM Matchmaker rendszer. Ezek a fékváltókar praktikusságát és funkcióját egyesítik a külön egységként történő csere lehetőségével, népszerű alternatívát kínálva a jelen termékkategóriában szereplő fékváltókaroknak.

Webáruházunkban többféle egyenes kormányra szerelhető fékváltókar áll rendelkezésre. Az itt szereplő hidraulikus tárcsafékrendszerrel kompatibilis típusok mellett mechanikus változat is elérhető, ezek egy másik termékkategóriában szerepelnek. Mindkét típus elsősorban hobbi MTB, trekking, cross, fitness és városi kerékpárokra szerelhetők fel. MTB fékváltókart elsősorban a japán Shimano cégóriás gyárt, ezek ára párban 11000Ft-ról indul. A fékváltókarok rendszerint oldalanként is megvásárolhatók.

Árukereső.hu