Hidraulikus fék-váltókar (MTB, trekking)
A fékváltókar egyetlen ergonomikusan kialakított egységbe integrálja a váltókart és a fékkart. A jelen termékkategóriában az egyenes kormányra szerelhető hidraulikus fékrendszerrel kompatibilis változat szerepel, amely elsősorban MTB, trekking, cross, fitnesz, városi és egyéb nem „koskormányos” kerékpárokon fordul elő. A fékváltókar fő előnye hogy egyetlen bilinccsel csatlakozik a kormányra, így kevesebb helyet foglal és az ergonómiai kialakítás is optimálisabb. Az egység váltókar része vezéreli a váltókat, mechanikus váltórendszer esetében ezt bowden-összeköttetéssel teszi, de ma már elektronikus vezérlés is rendelkezésre áll. Ez utóbbinál a bowden szerepét elektromos vezetékek – vagy rádiójelek veszik át.
A fékváltókar váltásfunkciója többnyire Rapidfire vagy Trigger rendszerű működést kínál. Sokan hívják ezeket „pöckölős” karoknak, hisz’ 1-1 kart kell ujjunkkal (valamely irányba) megnyomni, egyiket a nagyobb áttételi fokozatba történő váltáshoz, a másikat a kisebbhez. Jó tudni, hogy a váltórendszerek kompatibilitása egyenes kormányos típus esetén a Shimano-nál és a SRAM-nál – szigorúan márkán belül - 9 hátsó fokozattal bezárólag biztosított. Ez azt jelenti, hogy az adott gyártó 8-fokozatos karja ugyanazon gyártó 9 fokozatos hátsó váltójával működni fog, és viszont. 10 fokozattól a váltókarnak és a váltóknak a megfelelő pozícionáláshoz fokozatszám, gyártó, széria (modellsorozat) és felhasználás szerint meg kell egyezni. Ellenben számos kurrens fékváltókar 10-12 hátsó fokozatot kínál, ebből kifolyólag a kompatibilitásra már nincs garancia. Ehhez a weboldalunkon nemrég megjelent szakcikk nyújt segítséget.
Nézzük a fékváltókar másik funkcióját, a hidraulikus fékezést! A hidraulikus fékrendszer a munkahengert tartalmazó féktestből, a dugattyút magába foglaló fékkarból és a fékvezetékből áll. Az egyenes kormányra készült fékkarok rendszerint a fékkartestből kialakított bilinccsel rögzülnek a kormányra, a bilincsátmérő standard 22mm.
A fékkar meghúzása üzemelteti a dugattyút, amely a kartesten belül többféle elhelyezést kaphat. A kar markolattól számított távolsága a legtöbb fékkar esetében állítható, emellett számos rendszer esetében a nyomáspont is szabályozható: azaz mely húzásponton és milyen erősséggel történjen a munkahenger mozgatása. Ez elősegíti a fékerő pontos adagolását, más szóval a fékmodulációt. A zárt rendszer nagy előnye, hogy szennyeződéstől, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult. A fékkarban lévő dugattyú külön nem cserélhető, meghibásodás esetén az fékkar egyben cserélhető.
Fontos még megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között általában nem felcserélhetők. A kerékre szerelt féktárcsa viszont a rendszertől független, Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található, a cserélhető fékbetét ugyancsak külön menüpontot kap. A jelen termékkategória tartalmazza viszont a fékkart rögzítő bilincseket, amely külön is cserélhető. Érdemes végezetül kitérni arra a variációra, amikor a váltó és fékkar egység nem integrált, ellenbe egyetlen tartóbilincsre szerelhető. Ilyen például a Shimano I-Spec, illetve a SRAM Matchmaker rendszer. Ezek a fékváltókar praktikusságát és funkcióját egyesítik a külön egységként történő csere lehetőségével, népszerű alternatívát kínálva a jelen termékkategóriában szereplő fékváltókaroknak.
Webáruházunkban többféle egyenes kormányra szerelhető fékváltókar áll rendelkezésre. Az itt szereplő hidraulikus tárcsafékrendszerrel kompatibilis típusok mellett mechanikus változat is elérhető, ezek egy másik termékkategóriában szerepelnek. Mindkét típus elsősorban hobbi MTB, trekking, cross, fitness és városi kerékpárokra szerelhetők fel. MTB fékváltókart elsősorban a japán Shimano cégóriás gyárt, ezek ára párban 11000Ft-ról indul. A fékváltókarok rendszerint oldalanként is megvásárolhatók.
- Üdvözöljük
- Belépés Regisztráció
- Ajánlataink
-
Alkatrészek
-
Kerék elemei
-
Külső gumi , köpeny
- 6-7-8-10 colos babakocsi, roller, kerekesszék külső gumi
- 12 colos külső gumi, 203-as köpeny
- 14 colos külső gumi, 254-es köpeny
- 16 colos külső gumi, 305-ös köpeny
- 18 colos külső gumi, 355-ös köpeny
- 20 colos külső gumi, 406-os köpeny
- 22 colos külső gumi, 489-es köpeny
- 24 colos külső gumi, 507-es köpeny
- 26 colos külső gumi, 559-es köpeny
- 27,5 colos külső gumi, 650B, 584x37-70-es köpeny
- 28 colos trekking külső gumi, 622 x 28-47-es köpeny
- 28-29 colos Gravel külső gumi, 700C, 622x32-50-es köpeny
- 29-es külső gumi, 622 x 47-63 mm-es köpeny
- 700C országúti külső gumi, 622-es köpeny
- Elektromos roller külső gumi köpeny
- Fat Bike külső gumi, Plus Size köpeny
- Retro külső gumi colos méretben (14 col - 28 col, 288 - 635 mm között)
- Színes gumi köpeny
- Szingó
-
Belső gumi, tömlő
- 6-7-8-10 colos babakocsi, roller, kerekesszék belső gumi, tömlő
- 12 colos belső gumi, 203x37-62-es tömlő
- 14 colos belső gumi, 254x47-57-es tömlő
- 16 colos belső gumi, 305x37-62-es tömlő
- 18 colos belső gumi, 355x37-57-es tömlő
- 20 colos belső gumi, 406x28-62-es tömlő
- 24 colos belső gumi, 507x28-62-es tömlő
- 26 colos belső gumi, 559x28-62-es tömlő
- 26-27-28 colos retró belső, 571-590-630-635x... tömlő
- 27.5 colos 650B belső, 584-597-es tömlő
- 28-as trekking belső gumi, 622x28-47-es tömlő
- 29-es belső gumi, 622x47-62-es tömlő
- Defektmentes, defektvédett belső gumi, tömlő
- Elektromos roller belső gumi
- Fatbike belső gumi és Plus Size tömlő
- Országúti belső gumi, 622x18-28-as tömlő
- Triatlon belső gumi, 571x18-25-ös tömlő
- Agy alkatrészek
-
Agy, első és hátsó kerékagyak
- Átütőtengelyes első agy
- Átütőtengelyes hátsó agy
- Csavaros tengelyű első agy
- Csavaros tengelyű hátsó agy
- Dinamós első kerékagy, agydinamó
- Felnifékes első agy
- Felnifékes hátsó agy
- Gyorszáras tengelyű első agy
- Gyorszáras tengelyű hátsó agy
- Tárcsafékes első agy
- Tárcsafékes hátsó agy
- Váltós hátsó kerékagy, agyváltó
- Felni, abroncs
- Felniszalag, tömlővédő szalag
- Gyorszár, átütőtengely
- Komplett fűzött kerék
- Küllők és anyák
- Szelepsapka
- Tengely csavarok
-
Külső gumi , köpeny
- Fékezés
-
Hajtás
- Pedál
- Lánc
-
Lánckeréksor (kazetta/racsni)
- Kazettás 10 seb. lánckeréksor
- Kazettás 11 seb. lánckeréksor
- Kazettás 12 seb. lánckeréksor
- Kazettás 13 seb. lánckeréksor
- Kazettás 7 seb. lánckeréksor
- Kazettás 8 seb. lánckeréksor
- Kazettás 9 seb. lánckeréksor
- Lánckeréksorhoz tartalék hézagoló és lánckerék (8-12s)
- Menetes 5-6 seb. racsni, lánckeréksor
- Menetes 7 seb. racsni, lánckeréksor
- Menetes 8-9-10 seb. racsni, lánckeréksor
- Hátsó lánckerék, racsni (1S)
- Középcsapágy
- Első lánckerék
- Hajtómű
- Láncvezető, láncfeszítő
- Váltás
-
Kormányzás
- Markolat
- Kormány szalag, bandázs
- Kormány.
-
Kormánycsapágy
- 1 1/8 col Ahead kormánycsapágy
- 1 1/8 col félintegrált kormánycsapágy
- 1 1/8 col integrált kormánycsapágy
- 1 1/8 col menetes kormánycsapágy
- 1 col Ahead kormánycsapágy
- 1 col integrált kormánycsapágy
- 1 col menetes kormánycsapágy
- 1,5 - 1 1/8 colra átalakítós kormánycsapágy
- 1,5 col Ahead kormánycsapágy
- 1,5 col félintegrált kormánycsapágy
- Tapered 1 1/8 - 1,5 kormánycsapágy
- Kormánycsapágy alkatrész
-
Kormányszár
- Ahead kormányszár 30-60 mm, DH-ra, FR-ra, Dirt-re
- Ahead kormányszár 65-130 mm, MTB-hez és Trekking-hez
- Állítható ékes, állítható Ahead kormányszár
- BMX kormányszár, 22,2-es befogó
- Hagyományos, ékes kormányszár
- Integrált DH kormányszár
- Kormányszár adapter és villanyak magasító
- Országúti ékes és országúti Ahead kormányszár
- Kormányszarv
- Nyereg és nyeregcső
- Bowden + Kábel
- Teleszkóp és rugóstag
- Merev villa
- Váz
- Ipari csapágy, golyóskosár
- Elektromos kerékpár gumi
-
Motorkerékpár gumi
- Motorkerékpár belső gumi
-
Motorkerékpár külső gumi
- 6-7-8-9 colos robogó, motor külső gumi
- 10 colos robogó, motor külső gumi
- 11 colos robogó, motor külső gumi
- 12 colos robogó, motor külső gumi
- 13 colos robogó, motor külső gumi
- 14 colos robogó, motor külső gumi
- 15 colos robogó, motor külső gumi
- 16 colos robogó, motor külső gumi
- 17 colos motorkerékpár külső gumi
- 18 colos motorkerékpár külső gumi
- 19 colos motorkerékpár külső gumi
- 21 colos motorkerékpár külső gumi
- 22-23 colos motorkerékpár külső gumi
-
Kerék elemei
-
Kiegészítők
- Lámpa és világítás
- Lakat , kerékpár zár
- Táska
- Csengő és duda
- Kulacs, kulacstartó
- Kitámasztó , oldaltámasz
- Sárvédő
- Visszapillantó tükör
- Csomagtartó
- Computer, km óra
- Gyerekülés
- Kosár
- Láncvédő és lánckerék védő
- Alkatrészvédelem, vázvédelem
- Kerékpár díszek, szépségek
- Utánfutó kerékpárhoz
-
Szervíz kellékek
- Szerviz szolgáltatások, kerékfűzés
- Defekt javítás, megelőzés
-
Javítás és szerszámok
- Alapszerszámok
-
Célszerszám
- Bowdenvágó
- Fejcső és villanyak szerszámok
- Fékkonzol maró, és féktárcsa szerszámok
- Hajtókar lehúzó és hajtómű szerszámok
- Kónuszkulcs
- Kormánycsapágy kulcs
- Küllőkulcs, és küllő szerszámok
- Láncbontó prés és lánc szerszámok
- Lánckeréksor, és racsni leszedő szerszámok
- Mérleg, függőmérleg
- Monoblokk kihajtó és középcsapágy szerszámok
- Nyomatékkulcs
- Pedálkulcs
- Tárcsafék légtelenítő szett
- Szerelőállvány és centírállvány
- Szerszámkészlet
- Kenőanyag, zsír, olaj, wax
- Pumpa
- Tisztítás
- Kerékpáros életvitel
-
Komplett Kerékpár
- Gyerek, junior kerékpár
- City kerékpár
- Hegyi kerékpár (MTB)
- Trekking kerékpár
- Cruiser kerékpár
- Országúti kerékpár
- Összecsukható kerékpár
- 1 seb. Fixi, Pálya kerékpár
- Agyváltós kerékpár
- BMX kerékpár
- Ciklokrossz kerékpár
- Dirt Jump kerékpár
- Egykerekű - UniCycle
- Elektromos kerékpár
- Időfutam kerékpár
- Krossz-fitness kerékpár
- Szobakerékpár
- Tandem kerékpár
- Triál kerékpár
- Roller
- Utánfutó
- Miért tőlünk?
- Rólunk
- ATom Blog
- Fizetés, szállítás, árak
- Garancia - Visszaküldés
- GYIK
- Kedvezmények