A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1 1/8 - 1,5 Tapered kormánycsapágy található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában az ún. Tapered (kúpos) alul 1,5", felül 1 1/8" integrált kormánycsapágy található, csésze nélküli típus. A legtöbb modern MTB, trekking és országúti váz és villa ilyen kormánycsapágyat igényel.
Rendezés:
Rendezés:

A kerékpárokon két fő kormánycsapágy-rendszer van forgalomban: a régebben használatos menetes típus, illetve a mára már széles körben elterjedt menet nélküli Ahead rendszer. Ez utóbbi többféle villanyak-átmérőhöz készül, az „őskori” 1”-os rendszertől a legelterjedtebb 1 1/8”-os szisztémán keresztül a jelen termékkategóriában szereplő – egyben a legtöbb új gyártású kerékpáron alkalmazott - kúpos „tapered” rendszerig. Ez szabvány szerint felül 1 1/8”, alul 1,5”, továbbá rendszerint integrált, azaz köztes csészéket NEM alkalmaz.

A mai kormánycsapágy-rendszerek bonyolultak, bemutatásuk némi magyarázatot igényel. A kormánycsapágy a váz fejcsőbe illeszkedik, közvetlenül bepréselve vagy köztes csészével együtt. A félintegrált rendszer esetében egy vékony köztes csésze védi a vázat a csapágymozgás okozta amortizációtól, vagyis a csapágy nem közvetlenül a vázba kerül. Az integrált csapágyrendszer esetében nincs köztes csésze, a csapágy közvetlenül a vázfejcső erre kialakított felületére kerül laza illeszkedéssel, azaz préselést sem igényel, mint a csészés rendszerek. Mivel a felfekvés közvetlen, a csapágymozgás okozta amortizáció hosszútávon problémát okozhat. Ennek megfelelően a csapágy felületét bőven el kell látni kenőzsírral, és az csapágyállapotot rendszeresen ellenőrizni szükséges.

A csapágy mindkét esetben többnyire mélyhornyú, tömített „ipari” típus. Félintegrált rendszer esetében a köztes csészék általában alumíniumötvözetből készülnek, a csapágybeállítást pedig minden Ahead rendszernél a felső kupakban található imbusz csavarral végezzük.

Ahogy már korábban említettük, kormánycsapágy-átmérőből többféle szabvány létezik. A colos méretet leváltotta 1 1/8” átmérő, majd az utóbbi években elterjedt a „tapered”, azaz kúpos rendszer, ahol az alsó csésze 1,5” (esetleg 1 3/8” vagy 1 ¼”), a felső pedig rendszerint standard 1 1/8”. A jelen kategóriában található kormánycsapágyak az utóbbi szisztémát követi, alul a legtöbb esteben 1,5” átmérővel, felül pedig 1 1/8”-hoz illeszkedik. A jlen kategóriában található termékek integrált vagy félintegrált csapágyat fogadó vázba szerelhetők be, ezt az információt a termékleírás minden esetben tartalmazza.

A Bikepro kerékpáros webáruházban a legtöbb kormánycsapágy-típus megtalálható, természetesen az új gyártású kerékpárokon előforduló kúpos „tapered” rendszer is. A gyártók tekintetében nincs bőséges választék: jelenleg csak az XLC márka termékei kaphatók. Az ilyen rendszerű kormánycsapágyak ára a felhasználás és minőség függvényében 12000-16000 Ft között alakul. A megfelelő kormánycsapágy típus kiválasztásához a Bikepro kerékpáros webáruház eme szakcikke nyújt segítséget.

Árukereső.hu