A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Menetes 7 Sebességes Racsni

Ebben a kategóriában a 7 hátsó fokozatszámhoz való (7 sebességes) MENETES lánckeréksorok kapnak helyet, főként régebbi gyártású kerékpárokhoz, olcsóbb modellekhez vagy gyermekkerékpárokhoz.
Rendezés:
Rendezés:

A lánckerék nem volt mindig bordázott szabadonfutós szerkezetre rögzítve. Egészen az 1980-as évekig szabadonfutó mechanikát tartalmazó „racsnit” találunk az agytesten, amely menettel rögzül. Korunk legnagyobb és legismertebb alkatrészgyártója, a japán Shimano terjesztette el a szabadonfutós kazettatestet alkalmazó hajtás- és váltórendszert, amely felváltotta a menetes szabadonfutót.

Amennyiben a kerékpár hátsó kereke menetes rendszert alkalmaz, az elkopott alkatrész webáruházunk kínálatából pótolható. Ha váltórendszere pozícionált, a fokozatszámnak is egyezni kell, ami a lánckerekek száma a régi „racsnin” ellenőrizhető. A jelen termékkategóriában szereplő 7-fokozatú menetes sor rendszerint 1990 előtt gyártott minőségi kerékpárokon, továbbá belépő szintű bicajokon fordul elő. A 7-es rendszer főként pozícionált váltást alkalmaz. Webshopunk minden termékleírásában szerepel a fokozatszám, ezzel megkönnyítve a kiválasztást.

Mindemellett felmerül a menetes rendszer kazettásra való átalakítása egy új hátsó kazettás agyat tartalmazó kerék és kazettás lánckeréksor megvásárlásával. Ezek webáruházunkban mind elérhetők. Sok esetben ezt célszerű is megtenni, hisz’ a menetes rendszernek több gyenge pontja van. Ez egyik a hátsó kerékagyon belül a csapágyak elhelyezése, a másik az alkalmazható fokozatszámok korlátja, ami elvileg 8, de gyakorlatilag az ilyen sorok már nem kaphatók. Figyeljünk továbbá a váz hátsó sarutávolságára: nem minden kerékszett és lánckeréksor kompatibilis az adott vázkialakítással!

Mivel fokozottan terhelt, kopásnak kitett alkatrészről van szó, a szabadonfutót körülményektől függően 3000-6000 km-ként le kell cserélni. Ezután a fogak annyira megkopnának, hogy az új lánc már „ugrál” a lánckerekeken. Az új sorhoz mindenképpen vegyünk új láncot is. Végezetül a menetes csatlakozás jelenti a szabadonfutó fő hátrányát a kazettás rendszerrel szemben: minden egyes pedálfordulat egyre jobban rászorítja a szabadonfutót a kerékagyra, ami igencsak megnehezíti annak későbbi leszerelését, cseréjét. A leszereléshez webáruházunkban a szükséges szerszámok itt találhatók.

A Bikepro esősorban a nagy alkatrészgyártók termékeit forgalmazza, például a Shimano vagy a Sunrace. A 7-fokozatú menetes sorok ára jellemzően 3500-4500 Ft között alakul. A kurrens váltó- és hajtásrendszerekkel kapcsolatban több Bikepro szakcikk jelent meg:

- a hátsó kerékagyon található kazettatestekrők

- a kompatibilitásról

- a láncváltórendszerek fejlődéstanáról

Árukereső.hu Árukereső.hu