A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint.

Ardó Tamás - kerékpáros pályafutás képekben

Íme néhány fontos momentum Ardó Tom kerékpáros pályafutásáról, csak úgy random, képekben.

A képek kattintásra nagyíthatóak!

Tandemezés

Az első komolyabb projectem ez a hibrid karbon-alu tandem váz megépítése volt. 2003 környékén még nem igazán lehetett itthon normális tandem vázat beszerezni, így hát csináltam magunknak egyet. Mivel a nappalinkban készült, ezért majdnem válóok lett belőle, de mint utólag kiderült megérte...

Adidas evil eye

Saalbach-Hinterglem, Adidas Evil Eye Trail, nagy letörés. Akár 6-8 méter szabadesést lehet itt összehozni. Csak komoly géppel kell nekivágni.

Őstehetség

Barni egy szerelő zseni. Órákon keresztül tud szerelni. Precíz, és alapos. Nagy karrier vár rá. De az első Bunny Hopp -ot  tutira Lilike fogja beadni...

Bunny Hop

Egy tuningolt Dirt Jumper teló tesztelése. Több mint fél kilót sikerült lefaragni a tömegéből.

Cannondale

Örök szerelem: Cannondale, ráadásul tűgörgős Lefty -vel.... Ipari etalon az egész. Ha megteheted egyszer mindenképpen próbálj ki egy ilyet.

Cipruson kerékpározni

Menj el Ciprusra bicajozni. Tenger, hegyek, szíiklák, és egy elképesztő kultúra vár ott. Mi imádtuk.

Ciprus

Ciprus edzótáborozás szempontjából is ideális terep. Amikor itt tél van, akkor a legjobb ott kerékpározni, akár terepen, akár aszfalton.

giant trance

Kilométereken át pormentes sziklán bicajozni nem gyenge élmény, USA-ban, és Cipruson is van rá mód.

Ardó Tamás

Na... tesztelni kellett, hogy hajlik-e a Marzó 66-os teló 1 1/8 colos villanyaka 180 mm-es rugóút végén. Soha nem fog eltörni, mert acél, de túl rugalmas ehhez a villahosszhoz. Ennek ellenére imádtam.

Egg beater

Egyik kedvenc alkatrészem az Egg Beater pedál, és kedvenc tesztem a Bikemag-ban. Azt gondolom, hogy alaposan leteszteltük.

Gt ruckus tesztelés

Ez a kép még 2002-ben készült egy GT Ruckus, és egy Fox teló tesztelésénél. Nem volt őszinte az öröm a forgalmazók arcán e kép láttán. Szerintük nem kellene feltétlenül ennyire komolyan venni az alapos tesztelést... (pedig simán bírta mindkét cucc)

Morati 1.4

Kedvenc bicajom nyergében Garda hegyei között. Morati 1.4

Morati kerékpár

Ritka pillanat, Garda hegyei ködben. Feltétlenül menj el ide egyszer bicajozni.

karbonváz

Egyszer szétvágtunk 3 db garanciális (már repedt) top kategóriás karbon vázat... Eeeeelég nagy viszhangja volt a cikknek, és konklúziónak, még külföldi viszonylatban is. Itt, és itt elovashatod!

Ausztriai kerékpározás

Ha szép helyeken akarsz bicajozni, de nem szeretnél horror összegeket költeni, akkor Ausztria legyen az úticél. A képen látható közlekedési mód nem feltétlenül követendő, a sógorok sem nézik jó szemmel, csak az én "triálos betegségem" következménye.

lámpateszt

Kerékpár lámpák

első hátsó lámpa

Gyakran irreálisan sok munkát fektettünk be egy cikk megírásába, hogy minden szempontból alapos, és támadhatatlan legyen. Egy ilyen 30-40 résztvevős lámpa összehasonlító teszten kb. 2 hetet kell dolgoznia 2 embernek.

M55 meghatjás

Az M55 elektromos bicaj meghajtása. A mechanikus részeit mi terveztük Gyaci haverommal.

Polarx

Az egyik kedvenc gépem. Ezt a vázat is én terveztem. Nem igazán volt vele garanciális probléma...

magma karbon kerékpár

Egy igazi kuriózum a 2000-es évek elejéből, amikor a karbon kerékpár még szinte nem is létezett. Hazai fejlesztés volt a Magma karbon kerékpárja, amiből sajnos nem lett világsiker, pedig nem rajtuk múlott.

manitou teleszkóp

Ha hozzánk jutott egy teleszkóp - több száz db a pályafutásunk során - , akkor soha nem álltunk meg, hogy szétboncoljuk, lemérjük, lefotózzuk minden elemét, és kiderítsük, hogy mitől jó (vagy rossz) és mitől működik. Sokan csak a végeredményre kíváncsiak, mi az okokkal is szeretünk tisztában lenni. Nem csak a Dorado -hoz hasonló fél millió forintos villáknál fontos ez...

tesztelés

Egy időben divat volt hogy a nagy cégek valami exkluzív helyszínen tartották a tesztelésssel egybekötött jövő évi termékekről szóló sajtó prezentációkat. Imádtuk ezeket.

Manitou stance

Az egyik kedvenc elfoglaltságunk a telók tesztelése. Itt éppen egy Manitou Stance -et nyúzok.

Manitou travis

Itt meg egy Manitou Travis az áldozat.

Manitou

Az USA-ban a Manitou gyárlátogatás során akadtunk Jorus kollégával erre a Hayes-el közös fejlesztésű, tárcsafékkel egybe integrált teleszkóp láb protoípusra, melyből soha nem lett széria érett példány.

Kerékpár fék tesztelés

Zúzás (fék tesztelés) egy hazai kőbányában. Simán le lehet jönni extrém meredek lejtőkön is, csa a végén ne kelljen hirtelen megálni... :-)

Morati

Örülök, hogy tulajdonosa lehettem ennek a legendának. A Morati készítette szerintünk akkoriban az egyik legjobb műszaki tartalmommal rendelkező titán vázakat.  Sajnos már megszűnt a cég.

Nicolai kerékpár

Toscana-ban bicajoztam ezzel a Nicolai géppel, melynek legnagyobb kuriózuma a G-Box meghajtás, ami egy zárt, beépített 14 fokozatú agyváltót tartalmaz a középrésznél. Ez a bicaj műszaki tartalomban kb. az a kategória, mintha (férfi társainkra gondolva) beszabadulhatnál a Playboy villa egyik rendezvényére, és órákon át "tesztelhetnéd" a felhozatalt...

Kerékpáros film

Szerepeltem Gulyás Misi, és Szilágyi Marci közös filmjében, az első hazai kerékpáros filmben. Jó móka volt.

Testfestés kerékpárral

A Flash film bemutatója sem volt kispályás... A full meztelen testfestett Niki, az egyik volt aki fokozta a hangulatot. Itt épp az én bicajomon pózol.

Portes du solei

Próbáld ki egyszer magad a Portes du Solei 75 km-es DH teljesítménytúrán. 10 órányi adrenalin. Ha épségben megúszod, akkor is lehetsz bármennyire fáradt, este garantáltan nem fogsz tudni aludni utána.

DH maraton

Portes du Soliei. Reggel elindulsz, majd 3 országon kersztül (Franciaország, Svájc, Németország) összesen 11 kiépített DH pályán bicajozhatsz, a világ legszebb helyeinek egyikén.  Évente több ezren indulnak ezen a hihetetlenül jól szervezett eseményen. Vedd fel a bakancslistádra, hogy nem dobhatod fel a pacskert addig, amíg ezt egyszer le nem nyomtad.

Ramsau

Ausztriában Ramsau, és Leogang környékén is durván jó helyek vannak. Gulyás Misi jó kis táborokat szervez ide, érdemes részt venni valamelyiken, hihetetlen élmény.

éjszakai triál verseny

A triálos "ősidőkben" a Red Bull-al közösen összehozott éjszakai triál verseny szervezésével népszerűsítettük a sportot.

Rekumbens

A rekumbens tesztelés is egy totál új szelete volt a munkásságunknak, és merőben új tapasztalatokat adott. Ha részletesebben érdekel a téma, keresd Karlovitz "Pupu" Kristóf  cikkeit ebben a témában a Revomag, és Bikemag oldalain. Ő már a részben saját fejlesztésű - és hazai gyárátású - karbon rekujával nyomja a kilómétereket.

Schneeberg

Itt még 6 órányi sziklamászás állt előttünk, mire feljutottunk a 2000 méter magas Schneeberg tetejére. Még jó hogy könnyű volt a Morati.

Csak felértünk a tetejére. Némi havazás után fél órányi lefelé várt ránk. Mire leértünk az arcunkba beleépült a mosoly. Jobbra fent megtalász a képen ha keresel.

Shimano lx

meth Balázs kollégámmal tuningoltunk egyszer egy Shimano LX integrált tengelyes hajtóművet. Az XTR hajtóművek árának feléből sikerült összehozni egy az XTR-nél könnyebb, és keskenyebb Q-faktorú hajtóművet.  Nagyon NEM szerettek minket a Shimano hazai képviseletében, amikor megjelentettük róla a cikket...

Spéci kerékpár

Egyik kedvenc gépem. Nagyon sok élményt adott. Nyekkencs is kedvelte.

Specialized enduro

Specialized Enduro tesztelés. A hazai terepekre az egyik legjobb választás.

Single speed hátsó agy

Már több mint 10 éves ez a saját tervezésű Single Speed hátsó agy. Akkoriban még nem lehetett DT240-et kapni, így hát terveztem, és gyártattam magamnak egy 242 grammos hátsó agyat, és egy 62 grammos első agyat, melyek köré egy 5,2 kilós bicó épült. Mindkét agy a mai napig hibátlanul fut.

Press camp usa, California

Specialized Press Camp USA, California. Jorus-al zúztuk a vasakat, és töltöttük a fejünkbe az okosságot.

Continental Press Camp

Toscana-ban elképesztő luxusban volt részünk LCS-vel a Continental Press Camp alatt, pedig csak gumit tesztelni mentünk. Az autóm gumiját is teszteltük: 1275 km vezetés 1 nap alatt. Azóta is ez az eddigi személyes csúcsom.

Kalifornibána kerékpárral

Kaliforniában minden létező bicaj típust végigpróbáltunk, ami rengeteg új ismeretet és tapasztalatot hozott.

Magma Carbon

Érdekes volt az interjú a Magma karbon kerékpárok hazai fejlesztőjével, aki jelenleg sikeres hajó alkatrészeket gyártó vállalkozást üzemeltet. Nagyon sokat tanultunk ezekből a beszélgetésekből.

Németh Balázzsal

Nem voltak célszerszámaink, nem volt előzetes ismeretünk, nem voltak ideális körülményeink, nem volt jó fényképezőnk, de volt lelkesedésünk, és tudásvágyunk, így Németh Balázs kollégámmal mindent szétszedtünk, amihez csak hozzáfértünk.  Az okok az esetek többségében a felszín alatt rejtőznek.

Az első triálos cikk

Kezdetek, az ősidőkből...  Makkos Krisz-el nyomtuk az első triálos cikkeket az akkori MBAH-ban (Mountainbike Action Hungary újság) Menő pulcsi, persze magasnyakú, pózolás, vagányan nézés. Szabad röhögni!!! :-)

Versenyen

Versenyzés, triálbemutatózás. Áthegesztett vázakkal, házilag tuningolt alkatrészekkel nyomtuk az ősidőkben, amikor még esélytelen volt itthon jó minőségű triál specifikus cuccokat beszerezni.

Bike Positive

Ilyeneket is terveztem annó, amikor még a Bike Positve-ból szerettek volna nemzetközi Brand-et csinálni.

Truvativ Hammerschmidt hajtómű

Imádtam a Truvativ Hammerschmidt hajtómű szerelését. Ez egy felhasználói szemszögből is elég jól megtervezett Truva cucc volt, ami sajnos az ára miatt nem igazán terjedhetett el, pedig iszonyat nagy császárság vele menni.

Vízbeugrás

Menj ki egy bányatóra. Vigyél magaddal bármilyen kiszuperált bicót, amit nem sajnálsz összevizezni. Építs egy hevenyészett ugratót, és már indulhat is a móka. Elképesztően jó buli, és nem mellékesen rendkívül jó alkalom arra, hogy szivacs gödör hiányában begyakorolj néhány kerékpáros trükköt, és figurát.

Itt olvashatsz részletesen Ardó Tom -ról.

Ide kattintva megnézheted, hogy milyen gépekkel zúzott eddig A.Tom!

Ide kattintva pedig elolvashatod, hogy mit mondanak róla mások!

Ha tetszettek ezek az anyagaink, akkor csatlakozz hozzánk!