A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

26 colos kerékpár felni, abroncsok v-fékes és tárcsafékes kivitelben 559 mm-es belső perem átmérővel.

26 colos felnik, abroncsok v-fékes és tárcsafékes kivitelben 559 mm-es belső perem átmérővel.
Rendezés:
Rendezés:

A 26” sokáig egyeduralkodó kerék- és gumiméret volt az MTB kerékpárokon, de ma már kétségtelenül népszerűbb a nagyobb 27,5” és 29” változat. Ennek ellenére DH, freeride és fatbike felhasználásra a mai napig piacvezető. A 26 colos gumi temérdek régebbi MTB kerékpáron megtalálható, továbbá előfordul új dirt jump, triál, összecsukható, rekumbens (fekvő) és cargo (teherszállító) kerékpárokon is. Trekking-, városi és túrakerékpárokon elsősorban a kis vázmérettel rendelkező, jellemzően hölgyek számára kínált modelleken találjuk, országúti és időfutamkerékpárokon ugyancsak kisebb vázméreteken fordul elő. Ebben a kategóriában felni- és tárcsafékhez tervezett abroncsok egyaránt szerepelnek. (További információ a kompatibilis fékrendszerekről a leírás végén!)

A kerékpárkerék felnije egy abroncs, azaz fémkarika 16-36 db belső íven elhelyezett furattal. Döntően alumíniumötvözet alapanyagból extrudálással készül, a prémium kategóriában viszont ma már számos karbonkompozit abroncs található. A kerékméret valójában a felni peremátmérője: a gumiköpeny fogadásához az abroncs mindkét oldalán peremmel rendelkezik, ezen belül egy vájat található, amelybe a gumi fém vagy Aramid sodronya illeszkedik.

 „26 colosnak” nevezett kerékméretből több létezik, ellenben az 559-es típus a legelterjedtebb, ami megkönnyíti a kiválasztást. Tévedések elkerülése végett a felni kiválasztásánál a kerékpáron lévő gumi ETRTO számát kell legyezni. Az ETRTO szám két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Amennyiben a gumioldalfalon szereplő 26x1.75 mellett 47-559 jelölést látunk, a felni 559-es típus, azaz a peremátmérő 559mm. Ha egy másik 26”-es bicajon a 26x1 1/2 mellett 40-590 jelölés van, a „nagyobbik” 26” kerékmérettel van dolgunk. Az ETRTO 559-es gumi csakis 559-es felnire szerelhető fel, az 590-es pedig az annak megfelelőre. Kiválasztáskor mindenképpen ellenőrizd, melyikre van szükség!

A peremátmérő mellett a felni másik fő paramétere a két perem közti belső, vagy ritkábban a két fékezőfelület közti külső távolság. A belső milliméterben megadott méret szabja meg az alkalmazható gumiköpeny-szélességet. (Pl. 26 colos 559x30/35mm, amelyből a 30 a belső, a 35 pedig a külső méret.) Ez az érték nem kíván egzakt egyezést, mint a peremátmérő esetében: az abroncsperemek közt mért belső szélesség a gumiszélesség 50-80%-a, azaz  fenti példában szereplő 47mm gumiszélesség 23-38mm belső felniszélességet igényel, amihez az említett 30mm-es pont megfelelő.

A felni kiválasztásánál a harmadik fontos paraméter a furatszám. Ennek meg kell egyezni a kerékagy furatszámával, pontosabban az agyat a felnivel összekapcsoló küllők számával. A felni profilmagassága és furatkialakítása határozza meg, hogy milyen hosszú küllőre van szükség. Amennyiben felnit cserélsz, a profilt is vedd figyelembe, máskülönben a meglévő küllőket is le kell cseréni.

Webáruházunkban az abroncsok ára 4000 és 35000 Ft között van a felhasznált alapanyag és a gyártástechnológia függvényében. A felső kategóriában erősebb ötvözetekből hegesztéssel precízen illesztett típusokat találunk, míg az olcsóbb „felnik” lágyabb, hajlékonyabb anyagból készülnek stiftes illesztéssel és gyengébb mérettoleranciával. Fontos tudni, hogy az abroncs készülhet abroncsfékes használatra vagy tárcsafékhez. Az előbbinél a perem külső oldalfala fékezés céljára lett kialakítva, általában köszörült, míg az utóbbi erősebb kialakítást kap fékező felület nélkül. A tárcsafékes felni így abroncsfékes használatra nem alkalmas. Továbbá a felnifékes használat jobban amortizálja az abroncsot – főleg nedves időjárásban -, így gyakrabban szorul cserére. Tárcsafékes használat mellett a felütések és a küllő általi feszítőerő teheti tönkre a kerékabroncsot.

Árukereső.hu Árukereső.hu