A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár Kenőanyag, Kerékpár Zsír, Kerékpár Olaj

Rendezés:

A kenőanyagok a kerékpár karbantartásánk, szervizelésének elengedhetetlen kellékei. A kerékpár technikai színvonala évről évre egyre magasabb, ma már elektronikus váltórendszereket használunk, hidraulikus tárcsafékekkel lassítunk, esetleg elektromotoros rásegítéssel másszuk meg a meredek kaptatókat. Akárhova fejlődik is a kerékpár, a mechanikus egységek rendszeres karbantartást igényelnek.

A Bikepro webshop „kenőanyag, zsír, olaj” menüpontja alatt számos specifikus kenőanyagot találunk. Rendelkezésre áll lánchoz készült teflonos kenőolaj, csapágyba szánt víztaszító kenőzsír, teleszkóp kenését biztosító szintetikus „krém”, vagy karbonalkatrészek összeszereléséhez való „paszta”. Bármilyen összetételben, állagban, kiszerelésben, olyan neves márkáktól, mint a BikeWorks, a Brunox, a GT85, a Hanseline, a Motip, a Motorex, az RSP, a Weldtite és az XLC. Emellett az alkatrészgyártók, a Magura, a DT Swiss vagy a Shimano által kínált és ajánlott speciális kenőanyagok ugyancsak kaphatók.

Az ár természetesen nagy szórást mutat, hisz az egyszerű „műszerolaj” nem ugyanazt a vegyipari know-how-t és komponenseket igényli, mint az űrtechnológiában is alkalmazott csúcstechnológia. Emlékezzünk Bradley Wiggins egyórás rekord megdöntésénél használt 2.500.000 Ft-os speciálisan kezelt láncára! A Bikepro kerékpáros webáruház kenőanyagkínálatából nyugodtan nekiállhatunk a karbantartási és szerelési feladatoknak. Vegyük példának a láncolajozást. Ezt a feladatot hosszabb túrák esetén minden indulás előtt célszerű elvégezni. Egyszerű feladat, éppen ezért badarság lenne szakszervizben végeztetni.

Kezdjük a lánc megtisztításával, amihez a Bikepro „szerviz - tisztítás” menüpont alatt találunk kellékeket. Ha lánc megfelelően koszmentes – időnként azért érdemes egy lépéssel tovább menni, és a láncot „mélytisztítani” – kezeljük a webáruházunkból kiválasztott valamely fejlett összetételű láncolajjal. A termékleírásban minden esetben szerepel az ajánlott felhasználás. Tévhit, hogy a műszerolaj ugyanolyan hatékony kenőanyag. A műszerolaj viszkozitása és összetétele nem a kerékpárlánchoz optimalizált összetételű, nincsenek benne fontos adalékok (mint például Teflon), így kevésbé képes bejutni a csapok közé, onnan hamar távozik, továbbá a súrlódást sem csökkenti ugyanolyan hatékonysággal.

A legtöbb specialista kenőolajgyártó száraz és nedves időjáráshoz eltérő összetételt kínál, amely az adott körülményekre optimalizált. (A fő márkákat az írás elején már felsoroltuk.) Akár kenőolajat, akár sprayt használunk, a felvitel módja lényeges. A művelet mindkét esetben ugyanaz: a kerékpár mellett guggolva kezdjük el a hajtóművet lassan hátrafelé tekerni, eközben az alul futó láncszakaszra, szemről szemre haladva csöpögtessük az olajat vagy permetezzük a sprayt. Végezetül kétszer tekerjük körbe a láncot, majd még kétszer úgy, hogy a felesleget letöröljük, és már készen is vagyunk!