A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Defektvédett, defektmentes belső gumi, tömlő

Ebben a termékkategóriában a defektmentes, defektvédett belsők kapnak helyet. Ezek rendszerint mikroszálas tömítő folyadékkal gyárilag töltött, és vastagított futófelülettel ellátott belső gumik.
Rendezés:
Rendezés:

Elkerülni nem igazán lehet, ellenben a defekt gyakorisága nagymértékben csökkenthető. A köpeny szerkezetébe integrált defektvédő réteg mellett a defekt megelőzését szolgálja a megerősített oldalfalú, illetve a defektgátlóval feltöltött belső gumi. Ilyenből számos típus áll rendelkezésre. A megerősített típus ellenállóbb, nehezebben szúrható, vágható, a folyadékkel feltöltött pedig szúrásos sérülés esetén a nyílást néhány másodperc alatt eltömíti. A fokozott tömítésbiztossággal a gyakori pumpálás szükségességét mindkét típus kiiktatja, tehát az ilyen belső rendkívül praktikus a mindennapi kerékpárhasználat során. A gyárilag feltöltött belső mindenképp egyszerűbb megoldás, mint az utólag betöltött folyadék. (Webáruházunkban ez utóbbi is kapható.) Sajnos a defektvédő technológia a belső tömegét valamelyest növeli.

A defektvédett, defektmentes belső gumi, tömlő kategórián belül többféle kerékméretet találsz, a méretválasztásnál vedd figyelembe a lecserélendő külső gumi paramértereit, nevezetesen az ETRTO számot. Ez két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 28 x 1 1/4 mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (32-622), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva. A belső gumi típusát az ETRTO szerinti méret alaplán kell kiválasztani, egyeznie kell a külső átmérőjével (ez a fenti példában a 622mm peremátmérő), továbbá a szélességgel (32mm). A fenti kínálatban szerepel Slug Self Sealant 28/29 x 1,0-1,5 (622 x 25-37) defektvédett típus, ami a fenti igényre tökéletes lesz. Hasonlóképpen közel két tucat egyéb méretvariáció áll rendelkezésre, tehát bármilyen kerékmérethez találsz megfelelő defekmentes belsőt.

Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.

Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.

A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.

Árukereső.hu Árukereső.hu