A Selle San Marco márka története és választéka a bikepro.hu-n.
A SELLE SAN MARCO az egyik legismertebb és legpatinásabb olasz nyereggyártó, székhelye a bőriparáról híres Veneto régióban fekvő Rossano kisváros. A márkát Luigi Girardi alapítja közel 80 évvel ezelőtt. A cég már a kezdetekben kerékpárnyergekre szakosodott. A történet mesébe illő: a fiatal, ambiciózus Girardi utcaseprésből keresi meg az első esztergapad árát, majd 100 lírát kölcsönözve kibérel egy nagyobbacska műhelyt, ahol az első SAN MARCO nyergek készülnek. 1940-ben már 40 munkás szorgoskodott az üzemcsarnokban, a fém alapanyag a háború idején hiánycikk volt, így a többféle alkatrészből a könnyebben beszerezhető bőr alapanyagot felhasználó nyereg válik a márka fő profiljává. Érdekes adalék a történethez, hogy a háború után súlyra ment a nyergek ára: minél többet nyomott, annál drágább volt, hisz vastagabb, erősebb és tartósabb bőralapanyaggal készült! Ma ugyebár ez az pont fordítva történik! A SELLE SAN MARCO nyergek rendkívül népszerűvé váltak a profi és amatőr versenyzők körében: a bajnokok bajnoka, Fausto Coppi is ezt a márkát használta összes világbajnoki címéhez, Giro d'Italia és Tour de France győzelméhez. A 70-es években alig volt olyan komoly versenykerékpáros, aki nem SSM nyergen ült, vagy ennek hiányában ne erre áhítozott volna! Ennek ellenére - még a fokozott igények mellett is - minden nyereg kézzel készült a rossanói gyárban: a minőségből a SELLE SAN MARCO soha nem engedett! Legendás típusok sorát jegyzi a SSM: ki ne ismerné fel rögtön a Concor modellt, amely 1978-ban még forradalmi anatomikus formájával robbant be a köztudatba, és vált mind a versenyzők, mind az amatőr kerékpárosok kedvencévé. Bemutatását követően 1980, 1981, 1982 és 1987-ban nyertek rajta világbajnoki címet, olyan legendás nevek, mint Hinault, Maertens, Saronni vagy Roche. De emellett Battaglin, Baronchelli, Bontempi, Visentin, Argentin és sok más kiválóság kedvence volt, és talán még azt is érdemes megemlíteni, hogy Lance Armstrong 1993-ben egy Concor Light nyereggel lett világbajnok, a korszerűbb modellutód megjelenéséig erre a nyeregre esküdött. A másik két legendás modellt, a Rolls-t és a Regal-t, a versenyzők másik fele használta előszeretettel és megelégedéssel. Persze a SSM nemcsak múltjából él: mindig is a technológia élvonalával haladt, egyik első gyártóként alkalmazott karbon alapanyagot a kerékpárnyeregben, illetve a titánpálca terén is úttörőszerepet töltött be. Keith Bontragerrel közösen kifejlesztettek egy rendkívül sikeres nyeregcsaládot, amely a Concord geometriájára épült. De említhetjük az olyan érdekes fejlesztéseket is, mint a pálca nélküli Integra típus vagy a Pirellivel közösen tervezett rezgéscsillapító újdonságot. A fejlesztések a mai napig folynak, a legújabb SSM nyergek mind minőség, mind kényelem terén a márka jó hírnevét öregbítik.