A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

BikePro - 10 : avagy az első 10 év története

BikePro - 10 : avagy az első 10 év története

„Én tudnék jobbat építeni!”  Az akkori kerékpáros webshop-okra vonatkozott ez a mondat.

Talán ez volt az első gondolat, és fontos momentum az akkor még nem is létező bikepro.hu életében. Mindez 2008 tájékán történt, és az én fejemből pattant ki. Kicsit úgy éreztem magam akkor, mint Neo a Matrix-ból, miután betöltötték a fejébe a Kung-Fu programot. „Tudok Kung-Fu-zni!” mondta, majd jött Morpheus, és azt mondta: „Mutasd”. Nálunk – pár évvel később nem Morpheus jött, hanem Noé, mármint a Balázs, a Probike-ból, és azt mondta, hogy „Csináljuk!”

BikePro: az első 10 év története

Anno szerettem volna valami hasonlót létrehozni az egykori BikeMag keretei között is, de akkoriban talán egyedül bennem volt meg az ehhez szükséges akarás, merészség, kivagyiság, eltökéltség, idiotizmus, vagy éppen idealizmus.... Szabadon behelyettesíthető bármelyik a megítélésem tükrében. Egy fecske viszont nem csinál nyarat, így húzódott ez a project, mint a rétestészta.

Miután a BikeMag-ból kiszálltunk, elindult a Bestparts Kft, akkor még 3 tulajdonossal. Küzdöttünk, mint hal a parton, de voltak gondok dögivel. Próbáltunk fejleszteni a Prestashop platformon futó weboldalt, de kimaradt néhány webshop motor update, így egy idő után lehetetlen volt továbblépni.

Teljesen új alapokon - immár Shoprenter webshop motorral a háttérben - újra nekifogtunk, hogy nulláról felépítsünk valamit. Már csak ketten a Balázzsal. És szó szerint neki is valójában ez a második nekifutása volt ennek a webes iparágnak, mivel a 2001-es évek tájékán a probike.hu majd 2006-ban a thebikeshop.hu egyaránt az első hazai kerékpáros honlapok, majd az első hazai kerékpáros webshop-ok között szerepelt.  

 2012.02.12.-n részt vettem az első Shoprenter oktatáson. Zéró webshop építési tudással vágtam bele. Félni nem féltem, mert tudtam, hogy milyen végeredményt akarok, és azt is tudtam, hogy „legózásban” mindig is jó voltam, és szerettem is csinálni. Azt a hibát nem akartam újra elkövetni, hogy én legyek a Lego építőelemek formai konstruktőre, és az alapanyag műanyagipari vegyészmérnöke.... Ma sem megy a HTML vagy CSS formázás... Az elsődleges szempont volt, hogy ne kelljen a rendszerbe webes / programozó / fejlesztő/ kódoláshoz értő ember. Csak én voltam, így abból kellett főzni, ami van. Én a legózáshoz értettem, meg a bicajokhoz. A többit meg majd megoldja a Shoprenter.
Régi bikepro.hu nyitóoldal

2012.05.03-án 635 db termékkel nyitottunk. A korábbi rendszerből konkrétan semmit nem tudtunk átemelni, full nulláról kellett felépíteni mindent. Még aznap befutott az első rendelés, és rögtön 65.000 Ft értékben. Ezúton is köszönjük S. Józsefnek, hogy bizalmat szavazott nekünk. Ő volt az első vásárlónk. (az első négy sorszám a próba / tesztvásárlások.)  Hihetetlenül boldogok voltunk, hogy azonnal visszajelzést kaptunk. Első nap az az egy megrendelésünk volt. Második nap semmi. Aggódtunk. A harmadik napon 3.

Ebben az időben szinte mindent egyedül csináltam, napi 12-14 órában. Néha LCS (Hárnási Gábor, korábbi BikeMag-os munkatárs) is besegített Szilvivel a párjával, napi pár óra csomagolással, postázással.

Persze ne úgy képzeld, hogy napi pár rendelésed van, akkor alig van munkád és ráérsz.... Folyamatos webshop építésben és termékfeltöltésben voltam.


2012.11.19-re már 1000 termék volt a webshopban, és 400 szócikk a szótárunkban.

Év végére már kb. 300-féle szűrő volt a rendszerben, és majd 1800 tulajdonságra lehetett szűrni. Valójában akkor több volt a vásárlási segédanyag a shopban, mint maga a termék...

A 2012-es első évünket 408 db rendeléssel zártuk.


2013.02. hó, elindult az ATom blog, mert mindig is hittem a tartalomszolgáltatás, és az edukáció erejében. Nem mellesleg marketing szempontból sem volt rossz lépés.

2013.10. hó elindult a „Hogyan vásárolj jó kerékpárt” Ebook letöltési lehetősége, mert szerettünk volna segítséget nyújtani a kerékpár vásárlóknak. Négy hónap munka volt összerakni. Első nap 5-en töltötték le. Majd elkezdett terjedni... A második napon már közel 50-en...azóta pedig több mint 27.000-en...
A nagy népszerűségre való tekintettel néhány más kereskedő is rárepült erre a formátumra, így néha kísértetiesen hasonló "klónok" láttak napvilágot.

A 2013-as évet 2,5-szeres növekedéssel zártuk! Elégedettek voltunk. És fáradtak.

Ebben az évben még igazi „One Man Show”-ként üzemeltünk. Bár írhatnám hogy üzemelTEM, mert Balázs vitte a ProBike-ot, és meg a BikePro-t. Konkrétan mindent én csináltam. Lcs már ingatlanozott, más kollégára meg még nem volt pénz...

Ezt kicsit részletezném, mert talán tanulságos. Ebben az időben én voltam minden e-mail megválaszolója, minden telefon felvevője, az árubeszerző, a szállító, a rendelések összeszedője, a csomagoló, a személyes átvételnél az átadó, a garis problémák kezelője, a fotós, a termék feltöltő, a webshop építő, a marketinges, a cégvezető aki a beszállítókkal és a kapcsolódó cégekkel tárgyal, a pénzügyes, a szak és blogcikkek írója és fotósa, a termékek tesztelője, a működési és marketing folyamatok kitalálója, és a sor végtelenig folytatható.

Nincs senki más.

Csak.

Te.

Vagy.

Mindent neked kell megoldani.

Mindezt nagyrészt otthonról, két gyerek mellett. Nézd meg a lakásunkról készül képeket...
Mindenütt a vásárlóink cuccai voltak... a szárítón, a gyerekek kimosott zokniai között is... De ugye megvan az a mondás, hogy: "A zsenik átlátják a káoszt!" :-)
Bikepro lakásból kiszolgálás



A „raktárunk” is ehhez mérten komoly volt. A félemeleten lévő 6 nm-es !!! szemétledobó helyiséget béreltük e célból... Mert ez volt a legolcsóbb, és ez volt a legközelebb. 3 méterre az ajtónktól.


Délelőtt nagykereztem, sokszor bicajjal mentem, a hátamon és a csomagtartón hazahozva az árut. Majd csomagolás, jött 3-ra a futár, utána meg 4-től a vevők....
Bizony, oda a lakásunkhoz...

Csörgettek, hogy nem találják a „boltot”... :-)

Persze hogy nem, mivel nem is volt...
1 perc alatt levittem az addigra már összekészített árut egy nylon szatyorban a számlával együtt, és mindenki az utcán vette át a rendelését. Mivel extra rugalmas voltam, és akár 21 óráig is lehetett jönni így átvenni, ezért működött a dolog. De mindannyian tudtuk, hogy ez így fenntarthatatlan hosszútávon.  

2014 január: elindult hűségpont rendszerünk, amit szintén imádtak a vásárlóink. Hála nekik ...
...
2014 márciusban be tudtam költözni egy 66 nm-es raktárba, amit előtte 6 éven át nem használt senki, és ami előtte munkásszállás volt.... képzelheted az állapotokat. A legfőbb előnye az volt, hogy 20 méterre !!! volt a lépcsőházunktól.  Legalább a „munkába járásra” nem kell sokat költeni.... :-) Sem időben, sem pénzben.



Egyrészt öröm volt otthon, hogy már nem a családot „boldogítom” a „biciklis szaraimmal” :-) másrészt ezzel a húzással csináltam magamnak még némi extra felújítási munkát, amivel élhető munkahelyet varázsoltunk (köszi Anya és Apa) a lepukkant munkásszállóból. Jár egy nagy köszönet a páromnak és a családomnak is, hogy elviselték ezt az időszakot, ami nyilván nem lehetett könnyű, főleg amikor pl. beköltözött az étkezőnkbe 60 db !!! Magellan Pyxis Team kerékpár váz... Négyesével dobozolva... Szerencsére gyorsan elkapkodtátok őket! Köszi.

Mivel a gyors – 1-2 napon belüli rendelés feldolgozásból soha nem akartam engedni, amit a vásárlók imádtak, ezért kezdett eldurvulni a helyzet...

A rendelések száma folyamatosan nőtt, és rám szakadt a szezon...

Ekkoriban napi kb. 160-180 telefonhívásom volt, és ezek előtt / között / utána kellett dolgozni is az összes egyéb munkafolyamaton. Bagoly alkat vagyok, nem gond, ha sokáig kell fent lenni, az éjjel 1-2-kor végzést egészen sokáig bírtam. De eljött a nap, amikor a hétvégi rendelés adag után hajnal 2-kor feküdtem le, majd hétfőn 3-kor, kedden hajnal 4-kor, szerdán 5-kor, csütörtökön 6-kor (amúgy 7-kor keltem, mert vinni kellett a gyerekeket oviba), pénteken pedig már nem jutott időm lefeküdni... Gyakorlatilag összeértek a napok. Alvás nélkül.

Mivel nem akartam megdögleni, ezért komoly döntést hoztam, bezártam egy hétre, elmentem „nyaralni” hogy kipihenjem magam, és közben...

2015.03.20. felvettem Marcit, az első kollégámat.

Ez egy igazi mérföldkő volt. Ő hajnali pacsirta volt, 4 óra körül már vagy edzett, vagy dolgozott, és meg nyomtam a szokásos hajnal 2-ig...

Majdnem kimaxoltuk ketten a 24 órát... :-)

Nem tudom kinek lehetek hálás, - talán leginkább neki - hogy ilyen hihetetlenül elszánt, tanulékony, hatékony, és brutál munkabírású kolléga lett az első munkatársam. Vele turbó sebességre kapcsoltunk. Köszi Marci! Szerintem akkor nem volt nálunk hatékonyabb páros.

Így visszanézve a számokat elég kemény, hogy az első 3 évet tevékenységileg gyakorlatilag egyedül toltam le. És az első 5 évben csak 1 kollégám volt.

2016.02. hónapban elindult a Csináld magad szerviz cikk sorozatunk. Ez így leírva 1 mondat, és nem tűnik túl nagy dolognak, de a 30 db szakcikk és a hozzá való 500 db illusztrációs kép legyártása 4 hónapot vett igénybe. A napi ügymeneti dolgokon túl 4-6 óra ment bele naponta 4 hónapon keresztül... Gigameló volt, de azt gondolom megérte. Azóta több mint 30.000 ember iratkozott fel a cikksorozatra. Nekik biztosan tudtunk segíteni vele 1-2 dologban. Az alábbi kép hajnal fél 3-ra lett kész, és kb. 1,5 óra próbálkozás volt benne, mire el tudtam kapni – egyedül, időzítővel a megfelelő pillanatot, és minden ott legyen éles, vagy elmosódott, ahol akartam...

Totál kész voltam már, belassultan, dekoncentráltan nyomtam az exponáló gombot, de úgy voltam vele, hogy én le nem fekszem amíg össze nem jön ez a k.rva kép... Aztán csak összejött.

2016 július: Káposztásmegyeren átépítjük a raktárt, és az átvételi pontot. Kapott szép kék festést, hogy illeszkedjen a weboldalhoz, és kézzel festett logót a falra.

Ekkorra mind a 66 nm teljes plafon felületét bekampózzuk, mert már a wc-ben is alkatrészek és csomagolóanyagok lógtak, konkrétan a plafonról. Rájöttünk, hogy 240 és 190 cm között viszonylag sok hely van, - mármint a fejünk fölött - és mi ezt is fullosan tele is raktuk aggatható alkatrészekkel. 
Nézd meg a költözés előtti állapotokról készült képeket. Térdig jártunk az alkatrészekben...
Egy szintig meglepő módon nagyon gyors és hatékony így a munka.


2016 december: átléptük a 25.000 megrendelés / év forgalmat. Ez is egy mérföldkő volt a cég életében. Küldtünk is egy hatalmas tortát a Shoprenternek meglepetésként.

Jött két új kolléga, de hosszabb távon ők sajnos nem váltak be, így elköszöntünk egymástól.

2017 április: elindulnak azok a napok, amikor 7 számjegyű fölé kúszik a napi rendelési mennyiség. Ilyenkor kezdi már érezni az ember, hogy ez már kezd komoly lenni. Ez már nem egy sufnituning himihumi bété, hanem kezd vállalkozás kinézete lenni a dolognak.

2018.02. Dáviddal bővülünk. Vééégre újra egy rendes ember, egy korrekt, hozzáértő, szakmabeli munkatárs, és egy újra feszültségmentes, élhető csapat. Fura dolog, amikor a nem odavaló munkatárs távozása után kevesebb fővel gyorsabban megy a munka....

Dávid azóta a csepeli részleg rangidős atyja, és a helyi csapat oszlopos összefogója. Ő az a csávó, aki úgy hagy le a munkában, hogy azt látod, hogy picit lassabban dolgozik, mint te, viszont szinte soha nem hagyja abba... imádnivaló tulajdonság.

2018.04. Gyurival bővülünk. „Elnök úr” egy ikon a hazai kerékpáros szakmában, több évtizednyi nagykeres tapasztalattal. Nagyon örültünk, hogy sikerült magunkhoz csábítani. Minden kollégánk imádja, és ő az az ember, akit semmilyen ügyfél nem tud felidegesíteni, de tényleg soha. Egy kincs a cégünkben.

2018.05 hó egy újabb mérföldkő. kb. 3 év keresgélés után sikerült megszerezni egy csepeli 1000, azóta 1200 nm-es-re bővül telephelyet, ráadásul az egész gyártelep kellős közepén! 1 km távolságon belül van összes partnerünk. Juhéééé!! Ja, azt még nem is mondtam, hogy eddig a pontig minden nap ingáztunk Csepel és Káposztásmegyer között, kerékpárral, majd autóval, hogy beszerezzünk mindent, amit a vásárlóink rendeltek. A káposztásmegyeri átvételi pontot már kb. 2 évvel ezelőtt kinőttük, de tényleg nem egyszerű Csepelen megfelelő telephelyet találni. De szerencsére a tulajdonostársam Balázs ebben a dologban olyan, mint én: addig kapar, amíg ki nem ássa.... köszönjük neki, hogy ilyen.

Innentől az összes csomagküldős rendelés kiszolgálása Csepelről megy, míg a személyes átvevőket továbbra is a kápmegyeri részleg szolgálja ki.
Az új csepeli telephely és annak hatalmas tetőszerkezete kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy tovább zöldítsük az amúgy is zöld kerékpározást támogató tevékenységeinket, így rövidesen a működési energiáink nagy részét már megújuló napelemes forrásból fogjuk fedezni. 

2018.11. hó: az első Black Friday a cég életében. Új értelmet nyer és relativizálódik a SOK fogalma.... :-) Totál forgalmi rekordot döntöttünk. (bár manapság vannak hasonló hétköznapjaink... apropó: mondtam már, hogy minden relatív?...)
Kb. 1 hét kellett mire utolérjük magunkat. Amellett, hogy végtelenül megterhelő, a legfőbb előnye, hogy előhozza az összes olyan apró (vagy nagyobb) rendszerhibát, ami gátolja a skálázódást, és növekedést. Ezekből a helyzetekből lehet a legtöbbet tanulni. Bár van olyan beszállító partnerünk, aki 10 éve ugyanazt a focit rúgja, és soha nem tanul belőle...

2019. 04. hó: az első olyan hónap melyben 2500 megrendelésünk volt. Ez is egy amolyan mérföldkő a cég életében. Amit megkerestünk azt toljuk bele a munkahely / rendszerfejlesztésbe, vagy árukészletbe...

2019.08. hó: A weboldalunk első design-ját még én kendácsoltam össze. Szó szerint, mivel nem vagyok grafikus... Szép nem volt, ellenben hatékony. Ideje volt egy arculati megújulásnak. Ezzel – jó sok pénzért kaptunk egy jópár új funkciót, ami addig nagyon hiányzott az oldalról.

2019. 09. hó: Endrével bővülünk. Nagy öröm volt, hogy sikerült újra egymásra találnunk. Egykori BikeMag Fórum Team tag, ezer éve szakmabeli, hozzáértő bicajos, és egy igazi alapos, és elhivatott, lelkiismeretes kolléga, fejlett igazság, és realitásérzettel.  Nagyon kellett már a csepeli csapatba. Ő a „tyúkanyó” a csepeli csapatban, aki mindenki után elpakol, majd másnap nem cseszi le az illetőt... csak diszkréten. 

2019.11. hó: Mátéval bővülünk. Ő már hónapok óta ping-pongozódott a ProBike és a BikePro között. Dolgozott itt is és ott is, heti szintű váltásban. Nagy bicajos, ért hozzá, és végre egy igazi analitikus elme, aki nem kap infarktust, ha szembe jön vele egy táblázat, amiben van 170.000 sor, és 4,4 millió cellányi adat... Hasznos az olyan kolléga, aki tud nagyobb léptékben is gondolkozni.

2020.04. hó: megvan a 100.000. megrendelésünk S. Mihály jóvoltából. És elindul a Covid pánikban a vásárlási láz... Szerencsére bírja a készlet, és mi is. Bár vannak napok, melyek feszegetik a határokat. De legalább van miből fejlődni.

2020.08 hó VaPe majd Klau bővülés: Egyre több a küldendő termék, ami annyit jelent, hogy az input is egyre több. VaPe erőemelő volt, így gond nélkül megpakolja naponta 3-4 alkalommal a Vivaro-t áruval. Annyi árut mozgatunk, hogy igencsak hasznos egy erős ember a csapatban...

Klau: vééégre ő is főállásban nálunk. A csepeli részleg „háziasszonya” (bár ezt tutira kikéri majd magának :-) ), mókamestere, hangulatmenedzsere. Nagyon kellett már egy hangulatfelelős csajszi a sok csepeli faszi közé. A lelkiismeretessége és alapossága csak hab a tortán.

2020.09. hó Nbali bővülés. Ismét egy volt BikeMag-os a fedélzeten. Balázzsal már 15 évvel ezelőtt is űberhatékonyan tudtunk együtt dolgozni, és ezt tudtuk most még hatékonyabb szintre emelni. Ő az az ember, aki annyit bír dolgozni, és olyan sebességgel, hogy azt nem hiszed el... Az utóbbi két év legtöbb szakcikkét, nagyrészt neki köszönhetitek. Balázs egy szerény vadállat, de többet bicajozik, mint a hazai versenyzők nagyrésze, és szerintem az egyik legjobb hazai cikkíró kerékpáros témában. Testhezálló témákban pedig A legjobb. Imádok vele dolgozni.

2020.10. hó: A Coviddal az ingatlan szakma, is nagyjából beleállt a földbe, így LCS (szintén egykori BikeMag munkatárs) újra visszatért hozzánk a fedélzetre, az én legnagyobb örömömre. Mindig nagyon jól tudtunk együtt dolgozni, legyen akár szó trekking bicó összeszerelésről, a telók boncolásán át a DH bicók teszteléséig. Hozzáértés, és végtelen kedvesség. Nagyon gyakran kapunk már-már ajnározó dicséreteket a Google-Árukereső-Facebook- Trustindex véleményező felületein, melyben külön kiemelik a vásárlók, hogy mennyire frankó, kedves és hozzáértő segítséget és tanácsot kaptak a személyes átvétel során. Ez a legtöbb esetben Gábor érdeme. Imádunk. Ezért is...

2020. 12. hó: Ismét egy mérföldkő: Tulajdonostársam Balázs szervezésében felvásároltunk egy komplett nagykert. És nagyjából beleszakadtunk a karácsony előtti két hét pakolás és építés adagjába. Egy teljes nagykernyi (27 teherautó fordulónyi) árut kellett átpakolnunk és berendeznünk alig 3 hét alatt. A két alábbi kép 3 hét különbségét mutatja.... Megdöglött mindenki a végére. De beadtuk.

2021. 02. hó: A hónap webáruháza lettünk a Shoprenternél! Rangos elismerés, mert ekkor már kb. 5000 ügyfelük közül kaptuk meg ezt a díjat.

2021.04. hó. Ha már van sok árunk, ha már van sok helyünk, ha már van sok kollégánk, akkor ideje volt nekiesnünk az évek óta halogatott design és funkció fejlesztéseknek. Kb. 20 db A4-es oldalnyi fejlesztési listát sikerült átküldenem egy programozó / grafikus / fejlesztő srácnak, aki csodák csodája mind megcsinálta ezeket. Határidőre. Gyakran jobban, mint ahogy én előre elterveztem és kitaláltam. Sajnos sok-sok éven keresztül nem találtunk olyan fejlesztő csapatot, aki ilyen munkamorállal dolgozott volna. Köszönjük Tamás, isteni amit, és ahogy csinálsz!

2021.12. hó Ismét jó évet zártunk. Megelőlegezve a bizalmat a 2022-nek, még a szezonkezdés előtt felvettünk egy új kollégát, hogy legyen ideje belerázódni a dolgokba.  Béla a GLS-től csábult át hozzánk :-) , és mára oszlopos tagjává vált a csepeli részlegnek. Megbízhatósága példaértékű, mindig lehet rá számítani.

2022.01. hó: megvan a 200.000. megrendelésünk is. Az első 100.000-hez közel 8 év kellett, a másodikhoz elég volt 20 hónap is... :-)

2022.03. hó: Ország boltja minőségi díj 1. helyezés a Sport és fitnesz kategóriában. Nagyon meglepődtünk, amikor kaptunk egy levelet, hogy nyertünk. Ami a legdurvább, hogy mindezt úgy értük el – organikusan –, hogy nem is tudtunk róla, hogy be vagyunk nevezve erre. Évek óta megbízható Árukereső partnerként vagyunk jelen ezen a felületen, így a vásárlók szavazhatnak ránk. 2021-ben ezt olyan sokan tették önszántukból, hogy ezzel első helyezést sikerült elérnünk úgy, hogy ennek a dolognak a promóciójába mi zéró erőfeszítést raktunk bele. Nem küldtünk soha senkinek olyan levelet, hogy szavazzanak ránk, mégis mi nyertünk. Úgy, hogy nem is tudtuk, hogy versenyben vagyunk... Kell ennél jobb elismerés?

2022.03. Durván indult a szezon, így ismét bővülünk. És ismét egy volt BikeMag-os munkatárs... Géza személyében.
Kell is a jó munkaerő, mert most is rekord hónapot zártunk... :-)

Ami nem dátumhoz kötődő, de azért büszkék vagyunk rá:
- Átéltünk 3 NAV ellenőrzést, mindig mindent rendben találtak.
- Soha nem nyertünk semmilyen pályázaton, így amit elértünk azt mind saját erőből tettük.

És tudod, hogy mi a legjobb mindezekben?
Hogy csak most kezdőik igazából az érdemi munka. Az elmúlt 10 év arról szólt, hogy a hazai kerékpáripar meglehetősen sajátságos viszonyai között utolérjük magunkat, kompenzáljuk a hiányosságokat, hogy végre úgy működhessünk, mint ahogy a cégeknek már 20 évvel ezelőtt is működni kellett volna.
10 év, 1 milliónál is több értékesített termék, valamint fél milliárdos éves forgalom után mi nem elkészültünk, hanem csak most kezdünk el igazából rendes pályán játszani.
Köszönjük ha elolvastad, vagy a vásárlásoddal az elmúlt évtizedben hozzájárultál mindezekhez. Gyertek, tartsatok velünk továbbra is.        
                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

 

Árukereső.hu Árukereső.hu