Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Tartalmi cikkek

Eurobike Trendek 2019 - Bringaszerű közlekedési eszközök
2019. 10. 03. 00:00:00

Ahogy jártuk végig az Eurobike kiállítás pavilonjait, egyre inkább azt éreztük, hogy nem kerékpáros kiállításon vagyunk. De akkor hol? Nos erről (is) fog szólni e cikkünk. Nagy trend, hogy a kerékpárok és a kerékpárnak látszó egyéb közlekedési eszközök között egyre inkább mosódik el a határvonal. Nagyon sok olyan kerékpár-szerű, vagy annak bizonyos funkcióit átvevő járművet láttunk, melyek egy része kerékpár alkatrészekből épült fel, más része pedig más közlekedési iparágakból származó részekből. Hogy ez miért fontos, és mit profitálhatunk ebből mi kerékpárosok?

Eurobike 2019 – Trendek, amelyek formálják a piacot
2019. 09. 20. 00:00:00

Számomra a 2019-es Eurobike a legjobb Eurobike volt az utóbbi öt év történetében. Ez azért is furcsa, mert nagyon sokan azt mondják hogy:
- nem volt semmi újdonság
- a távol-keletiek átvették az uralmat
- minden nagy gyártó távol maradt a kiállításról
- semmi innováció, csak a keleti piacok „szarai”
Ezzel szemben én idén is több, mint 2200 darab képet készítettem. Szerintem hihetetlenül sok újdonság volt, és pont abból adódóan, hogy a nagyok (vagy inkább csak itthon ismertebbek) távol maradtak. A távolmaradás oka: egyrészt egy csomó cégnek már túl sok ez a kiállítás. Azon túlmenően hogy megjelentek itt egy valamilyen kerékpárral, nem minden esetben tudnak érdemi innovációval előállni, vagy olyan dologgal, ami feltétlenül piac-képessé tenné a termékeiket. Vagy amit egy kiállításon mutogatni kellene. Nagyon sokan anyagi megfontolások miatt hagyták el a kiállítást. Úgy döntöttek, hogy az ő termékeiket más módon, más csatornákon jelenítik meg. Ezen cégek távolmaradása viszont nem igazán hagyott űrt maga mögött. A kiállítás területén dugig volt szinte az összes pavilon, mivel egyszerűen mások vették át a helyüket, egyfajta vérfrissítést hozva a korábbi évek pangó állóvizébe. Jelen cikkünkben nem fogunk mindenen végigmenni és részletesen kitérni az összes összefüggésre, csak felvillantom azokat a témaköröket, amelyekről az elkövetkezendő hetek cikkei szólni fognak. Ezek igazából azok a trendek, amelyek – szerintem – meg fogják határozni a jövő évek kerékpáros és részben kerékpáros fejlesztéseit is. Miért mondom, hogy a részben kerékpáros? Azért, mert a kerékpár ipar nagyon jelentős átalakulásban van. A bringa már nemcsak munkábajárós közlekedési és sport eszköz, hanem maguk a kerékpár alkatrészek egyre inkább – többé-kevésbé kerékpárnak kinéző – specializált közlekedési eszközökben jelennek meg és különböző problémákra lesznek megoldások. Egyfajta speciális problémákat megoldó célalkalmatossággá kezdenek válni, melyek nagy része kerékpár alkatrészre épül.
Ebben nagyon nagy szerepük van az elektromos kerékpárok terjedésének. Nagy súly, nagy terhelés, nagy nyomaték, nagy igények. Ezekhez már nem lesz elég a „Gizi néninek jó lesz az bótbajárni” termék minőség. És ezzel a rengeteg fejlesztéssel a vásárlók fognak a legjobban járni.

Sárvédő típusok: melyik bicajra milyet vegyél, és miért?
2019. 02. 08. 00:00:00

A székely fia: Édesapám! Zörög a sárhányó!
A székely: Mit mondasz édes fiam? Nem hallom, mert zörög a sárhányó…

Azt nem tudjuk, hogy mikor született ez a vicc, de azóta lehetetlen küldetés kitörölni az emberek fejéből, hogy sarat hányni legfeljebb a kerék tud… :-)
Az alábbi cikkünkben téged sem fogunk tudni megtanítani a sárhányás művészetére, ellenben ha végigolvasod akkor biztosan nem fogsz melléfogni a sárvédő kiválasztása során.

Milyen tengelyhosszúságú monoblokkot vegyek a vázamba, kerékpáromba?
2018. 10. 16. 00:00:00

Ha valakinek négyszögtengelyes hajtóműve van, akkor a leggyakoribb kérdés ez, ami vele kapcsolatban felmerül. Ilyenkor mindenki azt szeretné, hogy azt mondjuk: „Ebbe? 118 mm-es való bele.”
A valóságban viszont ezt kellene felelnünk: „Ennyi infóból ezt nem tudjuk megmondani. Nem azért mert bénák vagyunk, senki nem tudja, mert már a kérdés is helytelen. Több dologtól / igénytől is függ. Nehéz teljesen pontosan meghatározni. Nem csak váz / bringafüggő.„ Létezik viszont két módszer, amivel dűlőre lehet jutni ebben a kérdésben. Ezekről szól e cikk.

Defektvédelem: Melyik rendszer mire való, és melyiket mikor célszerű használni?
2018. 07. 17. 18:10:11

Felmerülhet benned a kérdés, hogy egyáltalán milyen defektvédelmi rendszerek léteznek?
Miért van többféle, hiszen a defekt végeredménye mindig ugyanaz…
Mégis ennek megelőzősére többféle megoldás is létezik. Mindegyik megoldásnak vannak előnyei, és hátrányai. Nem mindegy hogy milyen gépen, mikor és mitől kapsz defektet, és ezt mivel próbálod megelőzni. Egyik esetben ez a megoldás indokolt, a másik esetben meg az. De mikor melyik, és miért? Ezekre a kérdésekre kapsz választ ebben a cikkben.

A bowdenház kupakok szerepe a fék és váltásteljesítményben
2017. 09. 28. 00:00:00
Kicsi a bors, de erős, tartja a mondás. Ugyanez igaz a bowdenházak és bowdenszálak végzáró kupakjaira is. Annak ellenére hogy milyen kicsik ezek a végzáró kupakok, elég nagy mértékben tudják befolyásolni mind a fék, mind a váltásteljesítményt.  
Milyen bowdenházat válasz, és miért?
2017. 09. 28. 00:00:00

A fékbowdenházak és váltóbowdenházak terén szerencsére nincs túl nagy változatosság, ezért kicsi az esély, hogy rosszul válassz. Viszont van néhány fontos momentum, amit ha nem tartasz be, akkor könnyen hazavághatod a legjobb bowdenházat is. Ezektől ment meg ez az írás.

Melyik a jó fékbowdenszál, váltóbowdenszál, és miért?
2017. 09. 26. 00:00:00

A bowdenezés a kerékpárok 95%-ánál fekete bárány. Szinte senki nem foglakozik vele, vagy nem csinálják jól, pedig a külső-belső gumi csere után a legnagyobb hatású tuning eszköz ahhoz, hogy javítsd a bringád működését, ráadásul filléres tétel. E cikkben bemutatjuk, a fékbowdenszálak, és váltóbowdenszálak hierarchiáját, melyik mire való, előnyeikkel, hátrányaikkal együtt. Ezek alapján könnyen ki tudod alakítani a számodra legjobb bowdenezést, vagy megvenni az ideális bowdenszettet, fékbowdent, vagy váltóbowdent.

Melyik a legjobb defektvédett külső gumi és melyik defektvédelem éri meg az árát?
2016. 09. 17. 00:00:00

Ezt a kérdést, nagyon sokan és sokszor teszik fel a vásárlóink. A dilemma eldöntése érdekében szétvágtunk és „felboncoltunk” 20 db, különböző defektvédelemmel ellátott külső gumit. Olcsó és drága egyaránt került a lemezvágó olló pofái közé. Érdekes tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak… E cikkben eláruljuk melyiket vedd meg és melyiktől tartózkodj!

Belső gumi méretek, és tömlő kompatibilitás
2016. 08. 20. 00:00:00

Ha már évek óta kerékpározol, akkor bizonyára nem jelent gondot a megfelelő méretű kerékpár belső gumi, vagy tömlő kiválasztása. Ha viszont mostanában csöppentél bele a kerékpárok világába, vagy ha pár év kihagyás ( autó-lakás-gyerek projekt miatt) után újra felvennéd a fonalat, akkor megdöbbenve tapasztalhattad, hogy az utóbbi pár évben rengeteg új belső gumiméret „született”. Eligazodni közöttük továbbra sem agysebészet, de ha túlzottan „kocka vagy” akkor bele lehet zavarodni. Ennek elkerülésében segít e cikk. 3 perc, és garantáltan tisztán fogsz látni.

Árukereső.hu