A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

A Ritchey márka története és választéka a bikepro.hu-n.

A RITCHEY története 1974-ig nyúlik vissza, ekkor alapította Tom RITCHEY, a hegyikerékpározás egyik atyja, akit 1988-ban beiktattak a Mountain Bike Hall Of Fame-be. Az elsők közt kezdett a hegyikerékpározással foglalkozni, és rengeteg lehetőséget látott a használt alkatrészek tökéletesítésében. Célja nem egy nagy üzleti tervben gyökerezett- ekkor sok MTB alkatrész még nem is létezett, és a meglévőek is komoly fejlesztéseket igényeltek, így lehetőséget látott a könnyebb, erősebb, jobb összetevők gyártásában. Tom RITCHEY egykoron országos szinten versenyzett. Fiatalkorában már úgy építette kerékpárjait, hogy minél könnyebbek legyenek, de teljesítményükből ne veszítsenek. Vázakat is épített, de később főleg az alkatrészek felé fordította figyelmét. Mai is főleg az alkatrészek gyártásában van jelen a RITCHEY Design. Többek közt kormányrendszereket, nyergeket, gumikat, karbon kerekeket és villákat gyárt, valamint Break Away néven bőrönd méretűre szerelhető, de teljes funkciójú országúti és cross vázakat. A cég országúti és MTB kerékpárokra is kínál alkatrészeket. 2003-ban megvásárolta a kanadai központú Syncros-t, és a márka révén az all mountain, freeride és downhill cuccok piacára is betört. 2011-ben Tom Ritchey ismét visszatér saját gyökereihez, és újra vázak gyártásába kezdett. Arra a kérdésre, hogy „Mi a különbség a 26 évvel ezelőtti Ritchey P-Series és a mostanában készülő vázak között?” - a bajuszos mester így felelt: A P-Series 26 évvel ezelőtt, 1989-ben kezdődött a P-23-mal, , ez volt a Logic vázkészítés történetének kezdete. Az akkori kerékpárokat az acél, mint alapanyag használatának számos előnye ihlette, amely képes volt megállni a helyét a versenyzés világában is. Akkoriban a mountain bike versenyek nemzetközi szinten törtek előre, őrült fejlesztés és marketing verseny vette kezdetét. A legtöbb nagy nevű gyártó csapata 12 kg körüli, túlméretezett alumínium kerékpárokon vagánykodott, amikor Don Myrah a 2 kilóval könnyebb Ritchey P-23-mal megnyerte az akkor még gyerekcipőben járó MTB világbajnokságot Kaliforniában. Az acél váz bebizonyította, hogy a mindenki által használt, jövő technológiájának számító alumínium mellett is képes remekül teljesíteni. Azok a P-Series biciklik saját korukban forradalmian újnak számítottak, és nem sokban különböztek a mai legújabb Ritchey kerékpároktól. Rengeteg energiát fordítottunk a hőkezelés, hideg megmunkálás és a hegesztések fejlesztésére, a vázban ébredő erők vizsgálatára, amik kapcsán szerzett ismereteinket máig használjuk a jelenlegi kerékpárok építésekor, persze a szükséges korszerűsítések mellett. Az új vázak hőkezelt alsócsöve, a könnyített, de merev fejcsőnél enyhén hajlított, ami a háromszög toldások súlyfeleslegét és pontszerű terhelését kiküszöbölve szabadabb mozgást enged a villának. Ezt egyesítve a kovácsolt-esztergált fejcsővel igen könnyű és erős első részt tudunk biztosítani a kerékpároknak. Természetesen most már ezzel a technológiával készített 650b és 29-es P-Series vázakat is kínálunk. A nagyobb kerékméret előnyeivel már akkor is tisztában voltam, de a világ 1970-ben még nem volt erre felkészülve. […] A legújabb Ritchey Logic acél vázak közel ugyanolyanok, mint a 30 évvel korábbi elődei, a nagyobb csőátmérőt és a hajlított alsócsövet leszámítva. Páran tökéletesen értik mennyire korszerű és fejlett volt már akkor is a Logic vázkészítés, és milyen kevés lehetőség van ezen a területen bármit is továbbfejleszteni. Amikor megalkottam az első Logic kerékpár vázat, egy évtizede működött az előre gyártott csőszettekből készített vázak technológiája, amiben az elmúlt évtizedekben gyakorlatilag nem történt változás. Semmilyen próbálkozás nem látszott az akkori gyártás módosítására, a vázkészítés optimalizálására, különösen a forrasztások és hegesztések fejlesztésére, egészen az én megoldásomig. Az eredeti Logic vázszett azonnal az acélváz-készítés mintájává vált, ami élesben többször bizonyított a Team Ritchey és sok más építő csapata alatt is. A legújabb vázszettek magukban hordoznak minden tapasztalatot és tudást, amit azóta szereztem, és valószínűleg a világ legjobb acél kerékpáros munkái. Rengeteg előnye van az acélnak még ma is, nem csak nosztalgia. Természetesen a karbon jó tulajdonságai vitathatatlanok, főleg azokon a területeken, amiken az alumínium látványosan gyengébben teljesít. A karbon az egyik legkönnyebb anyag a kerékpárépítésben mindezt kis anyagfelhasználással - míg az alumíniumnál mindig is probléma volt a kis keresztmetszet teherbírása – és ezt a nagy cégek remekül ki is tudják használni, erős marketinget biztosítva a karbonnak. De amikor kerékpározásról - komoly kerékpározásról - van szó, egy acél váz komfortját nem lehet felülmúlni, különösen hosszabb távoknál, és még említés sem esett a megbízhatóságról vagy árról. Az acél mindig is minőséget jelentett a vázépítésben és a hosszú idő alatt olyan ideált teremett, ami még mindig összehasonlítási alap egy új anyagból készült váznak, talán ezért is választja manapság is nagyszámú kerékpáros az acél vázat.”

Rendezés:
Rendezés:
Árukereső.hu Árukereső.hu