Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Vázszögek

A váz irányítását és a kényelmet befolyásoló tényezők között az egyik legfontosabb a talajhoz viszonyított fejcső-, illetve nyeregvázcső-szög. A meredekebb fejcsőszög gyorsabb kormányzást tesz lehetővé, de rossz terepen a kerékpár irányítása problémás lehet. A lapos szög velejárója a lassabb irányítás, mely kis tempó mellett teszi nehézkessé a manőverezést. Nincs tökéletes kompromisszum, mivel minden szakág (terepviszony) eltérő tulajdonságokat kíván. Például a DH-kerékpárt extrém terepen, lejtmenetben használjuk, így fejcsőszöge 63-66 fok között van. Ezzel szöges ellentétben van a pályakerékpár, melynél a 75-77 fokos fejcsőszög sem ritka. A cross countryra használt gépek fejcső-szöge 70-71 fok körül van, míg az országúti vázaké 72-74. A nyeregvázcső-szög pedig leginkább azt határozza meg, hogy a gép hosszában hol helyezkedik el a súlypontunk. A lapos szög hátrébb helyezett súlypontot von maga után, míg a meredek esetében elől ülünk. Ez utóbbi előnyös a triatlon gépek esetében, mivel így könnyebb az átállás a futásra, míg a hátsó súlypont segít az ugratásoknál és az extrém terepkerékpározásban.

Tartalomhoz tartozó címkék: Vázszögek Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu