Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Rugóút

Az első és hátsó felfüggesztés estén a kerék függőleges irányú lehetséges mozgásának hosszát jelenti. A hosszabb rugóút nagyobb kényelmet nyújt, továbbá extrémebb terepakadályokon is átgördül a kerék, viszont a hajtáshatékonyság a rugóút növelésével romlik, a középcsapágy magasabban lesz, így a súlypontunk is emelkedik. Ez utóbbi mindenképpen hátrányosan befolyásolja a kerékpár irányíthatóságát, illetve ezt csak úgy tudjuk elkerülni, ha alacsonyabbra állítjuk a nyerget, ami nehézkessé teszi az emelkedőre történő mászást. Össztelós cross country gépek esetén az ideális rugóúttartomány 80-100 mm (mind elől, mind hátul), maraton és all mountain gépeknél 120-130 mm, enduró felhasználásban 140-160 mm körül mozog, míg a DH/freeride gépmonstrumokon a rugóút akár 180-200 mm is lehet. Néha trekking/cross gépeket is felszerelnek első felfüggesztéssel (rugósvillával/telóval), de itt akár 50-60 mm rugóút is bőven elegendő lehet.

Tartalomhoz tartozó címkék: Rugóút Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu