Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Rugóstag

A kerékpár hátsó felfüggesztését szabályzó/csillapító, általában hidraulikus alkatrész. Az "össztelós" kerékpároknál a hátsó felfüggesztés működésének lényege, hogy a vázon elhelyezett forgáspont körül elfordul az egész hátsó háromszög, benne a hátsó kerék. A váz első és hátsó háromszögét a forgásponton kívül csak a rugóstag köti össze, melyben acélrugó vagy légnyomás a rugózó elem, és a csillapítást hidraulikus (olajjal működő) szelepekkel oldják meg. (Csillapítás hiányában folyamatosan ringnánk a kerékpáron, a kerék pedig nem tapadna az útra.) A legfejlettebb rugóstagok "lezárhatók", ami blokkolja a működést, így az emelkedőkön hajtásenergiánk nem a felfüggesztést mozgatja feleslegesen. A rugóstag kiválasztásakor figyelemmel kell lenni a két rögzítési pont közötti szemtávolságra, a vázhoz tervezett rugóútra (áttételezésre), illetve az egyes rugóstag-gyártók rögzítési rendszereire. Készítenek kifejezetten cross country/maraton felhasználásra szánt rugóstagot (légrugós és igen könnyű), de ugyanígy kizárólag freeride/DH-ra valót is, melynél nem a súly a fő szempont, hanem a terhelhetőség, ezért ezekben hagyományos acél-, vagy titánrugó dolgozik. A legjobb minőségű rugóstagok számos funkciója állítható mint pl. a rugó keménysége, a bemozgás sebessége (kompresszió), a visszaút csillapítás, azaz a kifelé mozgás sebessége. Ez utóbbi két funkció gyakran alacsony, és nagy sebesség tartomány szerint is külön-külön is állítható. Az XC használatra szánt gépekben a rugóstag blokkolható, a legjobb modellekben pedig a blokkolási küszöbérték is állítható.

Tartalomhoz tartozó címkék: Rugóstag Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu