A 1950-es években elterjedt hajtókar-rögzítésre szolgáló középcsapágytengely-típus. A csatlakozás egy 2 fokos lapszögű - ezáltal önzáró - négyszögformával valósul meg, melyre csavarral lehet a hajtókart rögzíteni, viszont az eltávolítás csakis speciális szerszámmal lehetséges. A középcsapágyban régebben állítható golyócsapágyakat alkalmaztak, a tengelyen kaptak helyet a kónuszok, a középcsapágy-házba hajtották be a csészéket. Ezt később felváltották a monoblokk-rendszerű csapágyak, amelyen az összes alkatrész egybe sajtolják, cseréje pedig csak egy darabban lehetséges. Az 1990-es években megjelentek a bordástengelyes rögzítésrendszerek (Octalink, ISIS), amelyek nagyobb átmérőjű, merevebb, könnyebb tengelyt alkalmaztak. A négyszögtengelyes középcsapágy ma már csak az alsó kategóriában népszerű.