Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Közpcsapágy

A két hajtókart összekötő csapágyazott tengely, mely a középcsapágyházban foglal helyet. A kerékpár egyik legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrésze. A tengely anyaga általában acél, néha titán vagy alumínium. A hajtókar rögzítése lehet bordás, négyszögtengelyes vagy integrált. Az utóbbi esetében a tengely nem része a csapágynak, a jobb oldali hajtókarba sajtolják. Régebben a középcsapágy külön egységekből állt, ma főleg ún. monoblokk típusokat találunk, melyben ipari csapágyakat alkalmaznak. Egy darabként kell beszerelni, meghibásodás esetén általában javítani nem érdemes. A középcsapágy két fő menettípussal kapható: angol és olasz. Az előbbi mára már univerzálisan elterjedt, de régi kerékpárokon gyakran találkozhatunk a mindkét oldalon jobbmenetes, metrikus méretű olasz rendszerrel. A négyszögtengelyes középcsapágyak esetében még a tengelyhosszt is figyelembe kell venni: ez határozza meg a hajtókarok láncvillától mért távolságát, illetve a láncvonalat.

Tartalomhoz tartozó címkék: Középcsapágy Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu