A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kormánycsapágy

Ez a csapágy biztosítja a villa elfordulását a vázban, azaz a kerékpár irányíthatóságát. Hagyományosan a fejcsőbe préselt csapágycsészékben kapnak helyet a csapágygolyók, amelyet a villanyak aljára, illetve a csapágyszerkezet állítható (felső) végére helyezett kónuszok tartanak a helyükön. A menetes kormánycsapágy esetében a szerkezet tetején a kónusz és a kontraanya kónuszkulccsal szorítható meg. Ezt a rendszert mára már majdnem teljesen felváltotta az ún. A-head rendszerű kormánycsapágy, mely esetében a kormányszár bilinccsel csatlakozik a villanyakhoz és ez tartja egyben a csapágyat. A csapágy játékát a villanyakba elhelyezett "csillag" / "rózsa" (vagy a karbonnyakaknál alkalmazott "dió") és a kormányszár tetején lévő kupakon átmenő csavar megszorítása biztosítja. Felszereléséhez és beállításához a hagyományos rendszerrel ellentétben nem kell két 32 mm-es kónuszkulcs, csak a minden kerékpáros zsebében ott lapuló imbuszkészlet. Ráadásul az út rezgései sem lazítják meg, mint az a menetes típus esetében gyakori. (Nem véletlenül terjedt el oly gyorsan az A-head rendszer!) Talán egyetlen hiányossága, hogy a kormány magasságát kizárólag távtartók segítségével vagy eltérő dőlésszögű kormányszár beszerzésével lehet állítani, mely nem mindig esztétikus, és a villanyak méretre vágása további emelést nem tesz lehetővé.

Tartalomhoz tartozó címkék: Kormánycsapágy Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu Árukereső.hu