A Shimano hajtókar-kovácsolási technológiája, mely lehetővé teszi, hogy a kar belül üreges legyen, így nemcsak könnyebb, de merevebb is a hagyományos kovácsolási technikával készült típusoknál. Kétféle eljárást alkalmaz a japán gyártó: a Dura Ace és a XTR karok esetében egy "teknő" alakú karformára belül egy lapot hegesztenek, mely a lehető legcsekélyebb falvastagságot és súlyt teszi lehetővé. A többi Hollowtech hajtókar esetében a hot dog kifli készítésének mintájára a kovácsolószerszám elkészíti az egyik végén nyitott, belül üreget tartalmazó formát, majd a nyílást egy következő fázisban összekovácsolják, és oda került a pedálfurat. Ez az eljárás kisebb belső üreget képez, de gyorsabb (nem kell precízen hegeszteni) és olcsóbb. Súlya pedig még így is kisebb, mint a hagyományos kovácsolási technikával gyártott, tömör és azonos merevségű hajtókaroké.