Barion Pixel
A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Fékváltókar

A fékkar és a váltókar integrált változata. Az országúti kerékpárok esetében a Shimano 1990-ben kihozta az első fékváltókar-rendszert, mely lehetővé tette, hogy a kormány elengedése nélkül lehessen váltani. Az oldalra elfordítható fékkar és a mögötte elhelyezkedő kioldókar segítségével a kerékpáros mindkét fő kormányfogás mellett (fékváltókar-test, alsó fogás) tud fékezni és váltani. A Campagnolo válasza az Ergopower volt, mely kissé másképpen, de hasonlóan sikeresen oldotta meg a váltás funkció fékkarba integrálását. 2007-ben az Amerikai SRAM is kihozta a maga rendszerét, mely más funkciókban jeleskedik mint a két vetélytárs. Emellett létezik egyenes kormányra, MTB-re tervezett fékváltókar is. A technikai problémamegoldás ebben az esetben kevésbé látványos, mivel a fékkar és a váltókar egyébként is egymás mellett foglal helyet a kormányon. A Shimano az egyik bilincs megtakarítása, illetve esztétikai megfontolásokból régebben egybe (is) építette a két mechanikát, majd 2001-ben kihozta a Dual Control (DC) MTB fékváltókart, mely az országúti típushoz hasonlóan valóban anatómiai megfontolásból közelíti meg a kérdést. A DC a montisok egy részénél nagy sikert aratott, sokak viszont nem tudták megszokni a fékkar függőleges mozgatását.

Tartalomhoz tartozó címkék: Fékváltókar Szótár
blog comments powered by Disqus
Árukereső.hu