A hagyományos menetes kormánycsapággyal szemben ennél a rendszernél nincs szükség arra, hogy a villanyakra menetet vágjunk: a nyakra bilincsszerűen rögzül a kormányszár. A csapágy játékát a villanyakba elhelyezett "csillag" (vagy a karbonnyakaknál alkalmazott "dió") és a kormányszár tetején lévő kupakon átmenő csavar megszorítása biztosítja. Felszereléséhez és beállításához a hagyományos rendszerrel ellentétben nem kell két 32 mm-es kónuszkulcs, csak a minden kerékpáros zsebében lapuló imbuszkulcs-készlet. Ráadásul az út rezgései sem lazítják meg, mint a menetes típusokat. (Nem véletlenül terjedt el oly gyorsan az A-head rendszer!) Talán egyetlen hiányossága, hogy a kormány magasságát kizárólag távtartók segítségével vagy eltérő dőlésszögű kormányszár beszerzésével lehet állítani, mely nem mindig esztétikus, és a villanyak méretre vágása további emelést nem tesz lehetővé.