A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpáros szakcikkek

Sárvédő típusok: melyik bicajra milyet vegyél, és miért?
Sárvédő típusok: melyik bicajra milyet vegyél, és miért?
2019. 02. 08. 00:00:00 Ardó Tamás

A székely fia: Édesapám! Zörög a sárhányó!
A székely: Mit mondasz édes fiam? Nem hallom, mert zörög a sárhányó…

Azt nem tudjuk, hogy mikor született ez a vicc, de azóta lehetetlen küldetés kitörölni az emberek fejéből, hogy sarat hányni legfeljebb a kerék tud… :-)
Az alábbi cikkünkben téged sem fogunk tudni megtanítani a sárhányás művészetére, ellenben ha végigolvasod akkor biztosan nem fogsz melléfogni a sárvédő kiválasztása során.

Milyen tengelyhosszúságú monoblokkot vegyek a vázamba, kerékpáromba?
Milyen tengelyhosszúságú monoblokkot vegyek a vázamba, kerékpáromba?
2018. 10. 16. 00:00:00 Ardó Tamás

Ha valakinek négyszögtengelyes hajtóműve van, akkor a leggyakoribb kérdés ez, ami vele kapcsolatban felmerül. Ilyenkor mindenki azt szeretné, hogy azt mondjuk: „Ebbe? 118 mm-es való bele.”
A valóságban viszont ezt kellene felelnünk: „Ennyi infóból ezt nem tudjuk megmondani. Nem azért mert bénák vagyunk, senki nem tudja, mert már a kérdés is helytelen. Több dologtól / igénytől is függ. Nehéz teljesen pontosan meghatározni. Nem csak váz / bringafüggő.„ Létezik viszont két módszer, amivel dűlőre lehet jutni ebben a kérdésben. Ezekről szól e cikk.

Defektvédelem: Melyik rendszer mire való, és melyiket mikor célszerű használni?
Defektvédelem: Melyik rendszer mire való, és melyiket mikor célszerű használni?
2018. 07. 17. 18:10:11 Ardó Tamás

Felmerülhet benned a kérdés, hogy egyáltalán milyen defektvédelmi rendszerek léteznek?
Miért van többféle, hiszen a defekt végeredménye mindig ugyanaz…
Mégis ennek megelőzősére többféle megoldás is létezik. Mindegyik megoldásnak vannak előnyei, és hátrányai. Nem mindegy hogy milyen gépen, mikor és mitől kapsz defektet, és ezt mivel próbálod megelőzni. Egyik esetben ez a megoldás indokolt, a másik esetben meg az. De mikor melyik, és miért? Ezekre a kérdésekre kapsz választ ebben a cikkben.

A bowdenház kupakok szerepe a fék és váltásteljesítményben
A bowdenház kupakok szerepe a fék és váltásteljesítményben
2017. 09. 28. 00:00:00 Ardó Tamás
Kicsi a bors, de erős, tartja a mondás. Ugyanez igaz a bowdenházak és bowdenszálak végzáró kupakjaira is. Annak ellenére hogy milyen kicsik ezek a végzáró kupakok, elég nagy mértékben tudják befolyásolni mind a fék, mind a váltásteljesítményt.  
Milyen bowdenházat válasz, és miért?
Milyen bowdenházat válasz, és miért?
2017. 09. 28. 00:00:00 Ardó Tamás

A fékbowdenházak és váltóbowdenházak terén szerencsére nincs túl nagy változatosság, ezért kicsi az esély, hogy rosszul válassz. Viszont van néhány fontos momentum, amit ha nem tartasz be, akkor könnyen hazavághatod a legjobb bowdenházat is. Ezektől ment meg ez az írás.

Melyik a jó fékbowdenszál, váltóbowdenszál, és miért?
Melyik a jó fékbowdenszál, váltóbowdenszál, és miért?
2017. 09. 26. 00:00:00 Ardó Tamás

A bowdenezés a kerékpárok 95%-ánál fekete bárány. Szinte senki nem foglakozik vele, vagy nem csinálják jól, pedig a külső-belső gumi csere után a legnagyobb hatású tuning eszköz ahhoz, hogy javítsd a bringád működését, ráadásul filléres tétel. E cikkben bemutatjuk, a fékbowdenszálak, és váltóbowdenszálak hierarchiáját, melyik mire való, előnyeikkel, hátrányaikkal együtt. Ezek alapján könnyen ki tudod alakítani a számodra legjobb bowdenezést, vagy megvenni az ideális bowdenszettet, fékbowdent, vagy váltóbowdent.

Melyik a legjobb defektvédett külső gumi és melyik defektvédelem éri meg az árát?
Melyik a legjobb defektvédett külső gumi és melyik defektvédelem éri meg az árát?
2016. 09. 17. 00:00:00 Ardó Tamás

Ezt a kérdést, nagyon sokan és sokszor teszik fel a vásárlóink. A dilemma eldöntése érdekében szétvágtunk és „felboncoltunk” 20 db, különböző defektvédelemmel ellátott külső gumit. Olcsó és drága egyaránt került a lemezvágó olló pofái közé. Érdekes tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak… E cikkben eláruljuk melyiket vedd meg és melyiktől tartózkodj!

Belső gumi méretek, és tömlő kompatibilitás
Belső gumi méretek, és tömlő kompatibilitás
2016. 08. 20. 00:00:00 Ardó Tamás

Ha már évek óta kerékpározol, akkor bizonyára nem jelent gondot a megfelelő méretű kerékpár belső gumi, vagy tömlő kiválasztása. Ha viszont mostanában csöppentél bele a kerékpárok világába, vagy ha pár év kihagyás ( autó-lakás-gyerek projekt miatt) után újra felvennéd a fonalat, akkor megdöbbenve tapasztalhattad, hogy az utóbbi pár évben rengeteg új belső gumiméret „született”. Eligazodni közöttük továbbra sem agysebészet, de ha túlzottan „kocka vagy” akkor bele lehet zavarodni. Ennek elkerülésében segít e cikk. 3 perc, és garantáltan tisztán fogsz látni.

Külső gumi méretek, és kompatibilitás
Külső gumi méretek, és kompatibilitás
2016. 08. 15. 02:41:09 Ardó Tamás

A kerékpárokon lévő külső gumik méretezését mindenki egy rohadt bonyolult, átláthatatlan, túlkomplikált dolognak gondolja, pedig valójában a legegyszerűbb dolog az alkatrész kompatibilitás témakörében. 3 perc alatt bebizonyítom neked, hogy amit eddig „űrhajó vezetésnek” gondoltál, az valójában egy primitíven egyszerű történet. A végére a homlokodra fogsz csapni, hogy bakker… ez tényleg ennyire Q-rvára egyszerű? Bizony.

Eurobike 2015 - Trendek - 2. rész
Eurobike 2015 - Trendek - 2. rész
2015. 09. 27. 00:00:00 Ardó Tamás

E cikkünk a korábbi  2015-ös Eurobike trendjeit bemutató cikkünk folytatása, azaz a 2 része. (Ha még azt nem olvastad, akkor azzal kezdj!)  Míg az előzőben az elektromos kerékpárokról, a felső kategóriás telókról, a csúcs kategóriás trekking gépekről, és a Gravel bike-okól volt szó, ebben a cikkben a Cargo Bike-okról, a Plus Size gumiméretről, a karbon mindenhatóságáról, az alkatrész integrációról, és a Fat Bike-okról olvashatsz bővebben.

Eurobike 2015 - Trendek
Eurobike 2015 - Trendek
2015. 09. 06. 00:00:00 Ardó Tamás

Huhhhhh…. Hát brutális volt, most is, mint mindig. Hazafelé azon gondolkoztam, hogy szegény fejlesztők… Ők bizony nem unatkoztak a tavalyi és idei szezonban. Helyesebben nem is „szegények” mivel annyi munkájuk volt, hogy garantáltan lef.sták a bokájukat a hajnalig tartó rajzolás közben, és bizonyára egy halom pénzt kerestek vele. És a mókuskerék nem áll le…

Kross Moon Z3 – Csúcs Enduro 27,5-es kerekekkel
Kross Moon Z3 – Csúcs Enduro 27,5-es kerekekkel
2014. 12. 07. 00:00:00 Ardó Tamás

Fél évvel ezelőtt a „kistesó' járt nálunk, melytől el voltunk ájulva, annyira jó bringa volt. Az Eurobike után már be is futott a 2015-ös „nagytesó”, aki több mint fél millányi szteroid turbóval próbál rálicitálni az öcskösre. Lássuk sikerül-e neki?

Árukereső.hu Árukereső.hu