Karlovitz Kristóf - „Pupu” - közlekedésmérnök, autós és kerékpáros szakíró
Atomot azért becsülöm nagyra, mert maximálisan hiteles ember. Amiről beszél, azt mind személyesen és alaposan kipróbálta, véleménye mögött megalapozott tudás van. Mindig, a konfliktusvállalásig őszinte, azt hiszem, alkatilag alkalmatlan bármiféle hamisságra. Nemcsak akkor korrekt, amikor válaszol, hanem akkor is amikor kérdez: érezhető az őszinte szándék valaki vagy valami megismerésére. Atom az én jó példám arra, hogy hosszú távon még egy hazugsággal és megtévesztéssel teli világban is feltétlenül átjön és bejön a becsületesség. Ha tanácsra van szükségem, mindig meghallgatom. Néha megerősíti az elképzelésemet, máskor kijózanít, megóvva attól, hogy beszaladjak egy zsákutcába.
Varga Róbert - "Rob" - Product Manager , Paul-Lange Hungary
Én még szinte kerékpárral is alig rendelkeztem, amikor az előző évezred végén, valamikor ’98-’99 táján az első formálódó hazai online közösség tagjaként (gyakorlatilag még gyerekként) összefutottunk ATom-mal először csak a weben, majd később több remekül sikerült csapatépítő tréningnek is megfelelő fórumtalálkozókon. Én, mint a kerékpározás főként technikai oldalát szerető ember az első pillanattól kezdve megtaláltam vele a közös hangot, hiszen remek alapot adott erre a hasonló beállítottságunk. Nagyon sokat tanultam tőle, mert számomra minden esetben kimeríthetetlennek tűntek a szakmai ismeretei és a hozzájuk kapcsolódó sztorik is. Persze akkor már újságíróként dolgozott, és hozzám, mezei halandóhoz képest rengeteg számomra érdekesnek tűnő információhoz jutott hozzá, amit szerencsére szívesen megosztott a közösséggel. Persze a kísérletező kedve és a jobbítási (tuningolási) szándéka volt a legérdekesebb, hiszen ebből született pár remek cikk a már nem létező nyomtatott BikeMag hasábjain. A kétezres évek elején az akkori kerékpáros újságírás szakmai színvonalát meghatározta a szakértelme, ami a maga szerteágazó és őszinte mechanikai szintjén nekem még mindig hiányzik a mai magyar kerékpáros újságírás berkeiből. Persze voltak a nyugati, főképp német szaksajtót olvasó hazai közönség kimondott vagy kimondatlan igényétől vezérelve elvégzett tesztelési zsákutcák is, ilyenekről szóló beszélgetésekben gyakran előkerül a „tengelyvégnél kézzel összenyomott alsószár” története, ami bár jól mutatott a képeken, a valóságban nem sok információt tartalmazott a teleszkópvilla valódi merevségét tekintve – és ez már akkor is parázs vitákat szült a fórumon. Szerettem ezeket a vitákat, ez adta a fórum szakmai jellegét és sokat lehetett tanulni is belőlük. (pl: Yasec-el történt kerékfűzés-elméleti vita J) Minden szirup nélkül, én sokat köszönhetek annak az embernek akit akkor megismertem azért, hogy az lettem ami most vagyok. Az utóbbi években mindketten a kerékpár kereskedelemben „kötöttünk ki” így a kapcsolatunk átalakult, de ettől függetlenül az alapvető dolgok nem változtak: amibe ATom belefog azt régen is, és most is tökéletesen szeretné csinálni, legyen az a hiperdrága magyar elektromos kerékpár, az M55 valamelyik alkatrésze vagy egy kerékpár és alkatrész webshop.
Németh Balázs - "NBali" - Kerékpáros szakíró, fordító, angol tanár
Kevés ember van hazánkban, aki kizárólag a kerékpározásnak szenteli életét, még kevesebb, aki annak technikai oldalát maximális mélységig birtokolja, és Atom az egyetlen, aki mindezt közkinccsé is teszi, idestova bő 15 éve. A közösen elvégzett munkával kapcsolatban elsőre a bevállalós akciofotózások jutnak eszembe. Ezekre a 2003-as kapruni Shimano XTR teszt tette fel a koronát, ahol kis ország fiaiként sikerült "megsütnünk" egy prototípus tárcsaféket, ezzel az első kukázandó példányt produkálva a fejlesztőmérnökök és marketingesek nem túl őszinte örömére. Furfangos ember a magyar: a titok nyitja az volt, hogy jómagam felvonóval menetem fel a hegytetőre, de mivel a "XTR naplemetében" képsorozat után a "lanovka" lefele már nem közlekedett, ketten jöttünk le a sípályán az egyetlen tesztgéppel. Eredmény: lásd fent! Az ésszerűtlen, bevállallós helyzetek egymást követték, mint ahogy kevesen gyalogoltak fel a Schneeberg északi sziklafalán sz április elején jellemző hóhelyzetben, főképpen hegymászó eszközök nélkül, SPD bicajoscipőben, vállukon Morati montival, hogy a hegytetőről jöhessen a csapatás vissza a völgyben lévő szállásra. Az ilyen eszeveszett kalandokhoz az alkatrésznek tökéletesnek kell lenni: a lehető legkönnyebbnek, legerősebbnek, legoptimálisabbnak. Ennek szellemében készítette el Atom a világ legkönnyebb Shimano LX hajtóművét, ráadásul kérésem szerint a lehető legkeskenyebb pedáltávolsággal. És ugyanebben a szellemben lett 200 mm hosszú "Bigbráner" alu/titán kormányszáram, 3 grammos kormánycsapágy-kupakom, vagy mondjuk titán házagoló gyűrűm. Atom ezen hozzáállása fertőző, így manapság én is mindent a végletekig optimalizok, bár néha elkelne egy kis segítség, hogy ezek a "tuningalkatrészek" tényleg tökéletesek legyenek...
Horváth Balázs - „HBalage” - kerékpáros szakíró, RevoMag.hu főszerkesztő
- revomag.hu
Ardó Tamás régi szereplő a kerékpáros szakmában, de ez önmagában még nem lenne különleges, hiszen tapasztalt harcosokból akad idehaza bőven. Azok már sokkal kevesebben vannak, akik ezen a területen évtizedek óta tevékenykedve mindmáig megőrizték a kerékpárok iránti kezdeti lelkesedésüket és érdeklődésüket. Tom ezen kevesek közé tartozik. Évről évre rácsodálkozom arra a gyermeki kíváncsiságra és fanatizmusra, amivel egy-egy bringás kiállítás standjai közé veti magát új fejlesztések után kutatva. A valódi újdonságok kiszúrásához igen jó szeme van. Itt kerül képbe a rutin, no meg az évek: ha az ember évtizedek óta követi a kerékpáripart, bármit észrevesz, egyből tudja, hogy az egy sokat ígérő fejlesztés, vagy csak a felélesztése valaminek, ami már évekkel ezelőtt megjelent, aztán eltűnt a süllyesztőben. Egy-egy Eurobike kiállítás végén aztán mindig kiderül, hogy kétszer annyi fotót készített, mint bármelyikünk – ez azonban önmagában még nem jelentene semmit –, viszont ami fontosabb: szinte minden lényeges dolgot észrevett és megvizsgált. Többek között ezekkel a szakmai tapasztalatokkal felvértezve fejleszti folyamatosan önmagát és a projekteket, amelyeken dolgozik.
Kovács Gombos Ádám - "KGÁdám" kerékpáros szakíró, német tanár
Atomot versenyekről már régóta ismertem, de személyesen csak évekkel később beszéltünk, amikor a Bikemaghoz kerültem. Akkor már bő egy évtizede versenyeztem mindenféle szakágban és folyamatosan olvastam a nemzetközi és hazai sajtó anyagait. Szóval úgy éreztem képben vagyok a kerékpáros területen. Atom mellett dolgozva azonban rá kellett jönnöm, hogy semmit sem tudok hozzá képest. Mindig olyan érdekességekre hívta fel a figyelmünket egy-egy teszt során, ami amúgy soha nem tűnt volna fel. Néha már idegesítően perfekcionista volt, de szakmai téren mindig kiderült, hogy neki van igaza, sokszor még a forgalmazókkal folytatott vitákban is. Ha kérdésem van, mondjuk kompatibilitás terén, akkor kapásból megadja a választ. Tudása nekem azért hiteles, mert minden szakágban (XC, DH, dirtjump, triál, BMX, stb.) alaposan kipróbálta magát, és a közös bringázások alatt bizonyította, hogy elég magas szintre jutott. Ha valakit ebben az országban meg kellene neveznem, akinek az élete a KERÉKPÁROZÁS, akkor az ő lenne.
Takács Tamás "Tufi" - Bikemag.hu főszerkesztő - bikemag.hu
Elsőre a hosszú évek során kialakult véleményem jut eszembe Ardó Tomról: Nem sokat beszél, de ha valamit kimondott sajtótáborokban, kiállításokon, kerékpárokkal kapcsolatban, az mögött mindig alaposság volt és logika. Mindig érződött a nagyon széles rálátása a kerékpározás technikai oldalára, ugyanakkor zsigerből jöttek az érdekes egyéni meglátások is. Egyébként pont ő az a kolléga, aki mindig a konkurenciát erősítette a hazai szaksajtóban, de az előbbiek miatt mégis mindig nagyon tiszteltem. Egy konkrét sztori: ő volt az egyetlen bringás Magyarországon, aki egy értelmezhető kerékpárt tudott építeni a Hungary:A hiperkönnyű alumínium országúti vázára, ami nem kicsit kreatív hőstett... Ha jól emlékszem, egy 6 kg alatti singlespeed mászkálót kreált.
Zügn Károly - "Yasec" okleveles gépipari mérnök, vázépítő - yasec.hu
Tomit már nem is tudom, hogy mióta ismerem, kb. 20 éve lehetett... Egy kiállításon találkoztunk. Akkoriban egy lelkes bicajosnak ismertem meg, bár sosem volt az a klasszikus bicajos, mint pl. az országútis. Akkoriban már MTB vázakat készítettem, de Tomi első ötletei inkább a Triál körül forogtak. Itt nem csak egy ötletről beszélünk, hanem egy komplett koncepcióról.
Aztán úgy jött, hogy az akkori Mountain Bike Action Hungary-hoz kerestek jó műszaki érzékkel rendelkező munkatársat. Dave tőlem kérdezte, hogy lenne-e netán ötletem. Volt. :) Ha jól belegondolok, a Tomin kívül más ötletem nem is volt, de jól is volt ez így. A sors aztán úgy hozta, hogy olyan sokat nem kereszteztük egymás útjait, de azt mindenképp elmondhatom, hogy egyszer se kellett benne csalódnom. Egy szó mint száz: a Tomi azért nem szokott hülyeségeket beszélni, forduljatok hozzá bizalommal!
Itt olvashatsz részletesen Ardó Tom -ról.
Ide kattintva bepillantást nyerhetsz Ardó Tamás bicajos kulisszatitkaiba!
Ide kattintva megnézheted, hogy milyen gépekkel zúzott eddig A.Tom!