A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Használt vagy új kerékpárt? A használt bicajvásárlás előnyei és hátulütői, csapdák elkerülése és hasznos tippek

Szerző: Németh Balázs, Ardó Tamás
Használt vagy új kerékpárt? A használt bicajvásárlás előnyei és hátulütői, csapdák elkerülése és hasznos tippek

Nemcsak új, drága bicajból áll a piaci kínálat. A használt kerékpárok rendszerint jelentősen kedvezőbb áron kaphatók, így sokakban felmerül a kérdés: új vagy használt kerékpárt érdemes venni, továbbá mire kell figyelni, ha az utóbbi mellett döntesz?

Az új kerékpár vásárlása sem éppen sétagalopp. Legyen szó MTB kerékpárról, országútiról vagy mindennapos közlekedésre használtról, el kell dönteni, hogy ezek melyik változata illik legjobban stílusodhoz, szokásaidhoz, milyen típus elégíti ki legjobban igényeidet, mit engedhet meg a költségvetés, mik az igényeid, elvárásaid? Ha új kerékpárt vásárolsz, az állapot szerencsére nem kérdéses, mellé garanciát is kapsz, így néhány év többé-kevésbé gondtalan bicajozás eleve biztosított. De mi van, ha a kiszemelt bicaj, amely a legjobban passzol elvárásaidhoz, nem fér bele a költségvetésbe, vagy egyszerűen magasabb technikai színvonalat, felszereltséget szeretnél, mint amit a „zsírúj” bicajok - ésszerű áron – kínálnak? Az egyik út a spórolás, kivárás, második a hitelre vásárlás, a harmadik pedig a használt kerékpárok piaca.

Az új kerékpár kiválasztása sem egyszerű, nemhogy a használté!

6k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Ahogy a futószalagról legördülő autókínálat mellett van igény tizenéves járgányokra, hasonló megfontolások alapján egy használt kerékpár megvétele is lehet több mint ésszerű. Mind a gépjárművek, mind a drótszamarak az autószalonból vagy a bicajboltból kigurulva piaci áruk 10-20%-át helyből elveszítik. Ha már valaki ízlése szerint kiválasztotta, ült benne, hajtotta, a jármű már nem tekinthető de facto újnak. Hasonló módon egy tesztautót vagy egy már kipróbált kerékpárt csakis engedménnyel lehet értékesíteni. A használat következő éveiben az értékcsökkenés magas marad, ha sokat használják, a jármű három év után már csak fele annyit ér, mint amennyit vásárláskor le kellett szurkolni. Az már több, mint kecsegtető: amennyiben fele áron megvásárolható egy relatíve korszerű bicaj, talán jobb vétel lehet, mint azonos áron egy több kategóriával alacsonyabb színvonalú új kerékpár.

Mennyi volt újkorában, és mennyi most?

3_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

A fenti gondolat komoly dilemma elé állítja a kerékpárt vásárolni szándékozót, főleg azokat, akik magasabb színvonalra vágynak, mindazonáltal kötségvetésük korlátozott. Ha nem szeretnéd magad elbukni az említett 10-20-50% százalékos értékcsökkenést, használt bicaj vásárlásával ez simán elkerülhető. Persze kell, hogy legyen valami ok, amiért a piac így árazza be a használt kerékpárt: cikkünk lényegében ezeket veszi sorra…

Nem mindegy milyen jellegű, milyen értékű kerékpárt szándékozol venni… 5k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Nézzük a mérleg két serpenyőjét!
Az egyik oldalon ott a kedvezőbb vételár, pontosabban használt kerékpár megvásárlásával azonos áron magasabb technikai színvonalú, jobb felszereltséget kapsz. Bizony az „ár” ebben az esetben igen képlékeny fogalom, egyáltalán nem mindegy, hogy milyen összegről beszélünk! Ha nagyon kevés pénzed van egy bicajra, akkor a mérleg erősen a használt felé súlyozott. Ötven és százezer forint között kész öngyilkosság új kerékpárt venni, hisz’ ebben az ársávban – az egysebssséges fixi vagy city gépektől eltekintve - csakis áruházi kacatot találsz! Mind a váz, mind az alkatrészek alacsony színvonalúak lesznek, tartós, megbízható konstrukciót ne is remélj! Félmillió forint felett pedig már olyan felszereltséggel rendelkezhet egy kerékpár – ami három év használat után is még bőven használható – feltéve, ha készakarva nem tették tönkre. A két véglet között a talaj ingoványos, és itt egyáltalán nem mindegy, hogy milyen felhasználásra szánt kerékpárról és milyen technikai megoldásokról beszélünk. Ezekkel a tényezőkkel később még foglalkozunk.

5_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

A mérleg másik serpenyőjében nem egy, hanem számos tényező szerepel. Kezdjük ott, hogy az autó vagy az ingatlanvásárláshoz hasonlóan a használt bicaj kiválasztásánál érteni kell

  • a kerékpárhoz
  • a piachoz
  • az emberekhez
  • ismerni kell a buktatókat és a csapdákat.

Ez így elég képlékeny, jobb, ha konkrét példákat hozunk! Adott egy használt bicaj: honnan tudhatod, hogy érdemes-e megvenni? Mit kell nézni rajta? Mindenek előtt azt, hogy miként és ennyit használták. Lehet, hogy a bicajt „glancba” szedték, de attól még futhatott több tízezer kilométert, kaphatott hideget-meleget, kevereghetett balestbe, nagyobb bukásba. A kopás a legtöbb esetben nem a váz fényezésén fog megmutatkozni, hanem a hajtáson a csapágyakon, és legfőként a csapágyazás kontakt felületeinek épségén, amelyek cseréje, rendbe hozatala nagyon sokba kerülhet.

3k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Mit nézz?
Tehát ott áll előtted a kiszemelt „jószág”, első blikkre nincs elhanyagolva, szép tiszta és fényes. Mindenképpen lépj közelebb, és vizsgáld meg a hajtást! Ha a lánckerekek fogai kopottak, akkor a masina nem „pár száz kilométert futott”, ahogy esetleg az eladó állítja. Jó, ha viszel magaddal egy filléres láncnyúlásmérőt, amivel ellenőrizheted a lánc állapotát. A megnyúlt lánc utalhat a használat mértékére, bár a lánc a legtöbb esetben már legalább egyszer cserélve lett. A lánckerekek jobban mutatják az állapotot, hisz’ azok cseréje drágább, így nem valószínű, hogy a tulaj ekkora beruházást végzett eladás előtt. Ha kopott a hajtás, nemsokára esedékes a csere, amit Neked kell finanszírozni. Jó tudni, hogy ez nem filléres tétel, a mai modern váltórendszerek esetében akár százezres kiadást jelenthet!

9k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Amennyiben a hajtás állapotával elégedett vagy, nézd meg a fékeket. Ha a felnifékek pofái kopottak, az nem nagy tétel, ellenben ha a kerék fékfelülete is kopott, annak cseréje már komoly érvágás lehet. Ha pedig a gumi nem eredeti, az utalhat arra, hogy a gyári már elhasználódott, habár montiknál simán előfordulhat, hogy nem vált be, ezért került más a bringára. Tárcsafékes kerékpároknál a tárcsa lehet még árulkodó a használat mértékével kapcsolatban: ehhez vastagságot célszerű mérni, összehasonlítva az új tárcsa paraméterével, ami alapból 2mm. Esetleg a nyereg és markolat állapota lehet mérvadó, feltéve, ha nem lettek lecserélve. Éppen ezért érdemes tisztában lenni azzal, mi az eredeti a kerékpáron, és mi az, ami már cserélt. Előnyös, ha a kiszemelt bicajt ismered, mint a tenyered, ehhez „kiszállás” előtt érdemes a releváns katalógusokban célszerű elmélyülni, az adott modell és évjárat teljes specifikációjával felvértezve állj neki kerékpárt inspektálni.

10k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Sokan a fentiekhez hozzátennék, hogy a vásárláshoz vigyél magaddal egy a kerékpárok világát ismerő embert. Több szem többet lát, esetleg más szemmel nézi az a bicajt, aki nem feltétlen érdekelt a vásárlásban, nincs „besózva”. Megfontolandó lehetőség, ellenben sok esetben nincs lehetőség (elég hely) a csoportos szemrevételezésre, és nem feltétlenül jó, ha egy másik személy rendre „belekotyog” a dolgokba. Szerintünk jobb ötlet megtekintés előtt tanácsot kérni, akár egy ismerőstől, akár egy Facebook csoportban a lehetőséget feldobva. Ha megmutatod a hirdetés képeit, biztos lesz, aki talál valamit, ami segíthet a döntésben.

11k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Tehát ott tartunk, hogy tájékozódtál, megnézted, elfogadhatónak találtad a kerékpár állapotát, esetleg még az ára is méltányos. Mielőtt meghoznád a végső döntést, egy-két dolgot mindenképpen ellenőrizz. Elsősorban azt, hogy a bicaj valóban az eladó tulajdonát képezi? Tehát nem lopott, esetleg nem más kerékpárját próbálja értékesíteni. Mindenek előtt erre ott a kerékpár egyedi azonosító száma, amely kerülhet a középcsapágy vagy az alsócső alá, emellett a gyártók számos egyéb furcsa helyre rejthetik. Lényeg az, hogy valahol legyen, mert ha nincs, akkor azt valószínűleg eltávolították, és ennek többnyire oka van. Még ha csak egy felragasztott matrica, a szám akkor se szokott csak úgy leesni. Továbbá érdemes rákérdezni a bicaj előéletére, ha nem jön meggyőző válasz, talán jobb, ha ízibe elköszönsz…

16k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

A másik buktató a hamis termék. Nyilvánvalóan ez inkább értékesebb, neves gyártók által készített bicajok esetében fordulhat elő: egy honi márka városi modelljét nem valószínű, hogy hamisítják, bár a legolcsóbb szegmensben is sajnos jelen van a silány „bontószökevények” felmatricázása.... Itt is jó, ha ismered az adott modellt, az vázazonosító számot pedig sok esetben a neten is leellenőrizheted – akár helyben a vásárlás során! Továbbá érdemes ellenőrizni a kerék valódiságát is, amennyiben az egy neves gyártó karbon modellje. Hasonlóképpen a karbon kiegészítő alkatrész – lásd a nyereg, nyeregszár, kormány - is simán lehet hamisítvány. Nem mindegy, hogy 6000 forintos „aliexpresszes” kormányt veszel, vagy a valódi 60 ezres eredeti csúcsterméket!

Ez gyönyörű, de alkatrész-utánpótlás legfeljebb gyűjtőktől aranyárban!

4_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Sajnálatos módon nemcsak a fent felsorolt buktatókra kell figyelni, hanem a kiszemelt bicaj kiválasztása is lehet számos okból problémás. Visszakanyarodva a kiinduló pontra, tudnod kell, mire van valóban szükséged, ezen belül pedig törekedj arra, hogy a kerékpár minél korszerűbb legyen. Szép dolog a retró, de az idejemúlt technika megannyi probléma forrása lehet. Például egyes kerékméretekhez ma már nem kapható gumikülső vagy felni, legfeljebb aranyárban lehet külföldről berendelni. Gyűjtőknek talán még így is megéri, ellenben ha használni veszed kerékpárt, értelmetlen kopóalkatrészekre magas prémiumot fizetni.
Hasonlóképpen a cserére szoruló hajtókar - rendszerint 5 furatos - lánctányérja lehet fellelhetetlen kuriózum, esetleg a hátsó lánckeréksor zárógyűrűjére kell sokezer forintot kiadni, amikor az máskülönben ez jellemzően néhány száz forintos tétel. A csapdák sora a végtelenségig folytatható, nem elfelejtve, hogy a francia kerékpárgyártók előszeretettel alkalmaztak, olyan méreteket, ami ma már teljesen kihaltak a kerékpáriparban. Ha régi és francia, készülj fel a legrosszabbakra!

A modern technika mindenképpen előnyös, és győződj meg róla, hogy minden a katalógus szerinti-e!

8_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Ideálisan tehát maximum néhány éve gyártott kerékpárt érdemes használtan vásárolni. A technika évről évre sokat fejlődik, másrészt a kereskedelem is a kurrens gépek alkatrészellátására rendezkedett be. A bicajgyártó néhány év távlatából talán már nem is létezik, öt év után pedig amúgy sem kötelezhető az alkatrészellátásra. Feltételezhetően Te sem 1-2 évre veszed a kerékpárt, tehát jó, ha az elavulás terén helyből bebiztosítod magad. Ha viszont kiszemelt a bicaj régi, akkor ennek megfelelően legyen olyan olcsó, hogy az esetleges buktatók ne okozzanak számodra jelentős anyagi veszteséget…

Lesz ezekhez alkatrész, vagy pótakku 3 év múlva?

8k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Érdemes emellett figyelni a külföldi kerékpárpiaci trendeket. Egy tonna brutálisan jól kinéző, nagyon jó áron kínált gép van olyan szegmensből, ami csábító áron kelletti magát. Az apró „bibi”, hogy jellemzően olyan technológiát alkalmaz, amire csekély vásárlói igény mutatkozott, esetleg rövid úton kiderült, hogy valamiért technológiai „mellékvágány”. Ezért a gyártók 1-2 évnyi gyártás után befejezték a termék gyártását... amennyiben a tönkremegy valami, esélytelen vagy hozzá beszerezni a kulcsalkatrészt. Vagy ismét horrorárat kell fizetni érte.

Kuriózum, forradalmi, innovatív, futurisztikus kerékpár és hasonlók "lózungok" rendszerint zsákutcába vezetnek…

7k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Tetejében az alig néhány éves bicajok jövőbeli karbantartása is okozhat fejtörést, ha nem figyelsz a részletekre. Itt elsősorban a forradalminak kikiáltott egyedi megoldásokra gondolunk, amely nem biztos, hogy elterjed (ez néhány év elteltével már sejthető), a jövőben ebből kifolyólag komoly kompatibilitás problémákkal nézhetsz szembe. Említsük meg problémaforrásként az MTB kerékpárokon alkalmazott egyedi rugóstagokkal vagy rögzítésrendszerrel ellátott „kakukktojás” felfüggesztésrendszereket. Ha egyszer valami cserére szorul, akkor csak a gyártóhoz fordulhatsz, ami nem lesz olcsó, rosszabb esetben nem lesz elérhető. Mindössze az egyedi csavar beszerzésén múlhat, hogy tudod-e még használni a bicajt, máskülönben a vázból dísztárgy lesz. Hasonlóképpen a hajtókar egyedi csapágyazása, egy integrált nyeregszár, vagy kormányszár ugyanúgy lehet „szűk keresztmetszet” a jövőben. Már ma gondot jelent egyes aero nyeregszárak beszerzése, ráadásul azok rögzítőbilincse is lehet teljesen egyedi. SOHA nem létezett semmi arra vonatkozó szabvány, ami SOHA nem létezett olyan egységes szabvány, ami meghatározná hogy egy aero nyeregcső mennyire legyen aero... Ha valamelyik eltörik, irány az E-bay, jó drága lesz, és az elérhetőség sem garantált!

Böngészd a katalógusokat!

1_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek


Összegezzük a fentieket!
A kiszemelt használt „gép” legyen keveset futott, újszerű, egyszerű és - amennyire lehetséges - szabványos. Semmi extra, semmi flanc. Legalábbis, ha a bicajt elsősorban használni szeretnéd, és nem szereltetni az ilyen-olyan felmerülő problémák miatt. Emellett melegen ajánljuk, hogy úgy tetsszen, ahogy van! Rossz stratégia, ha már hirdetés elolvasásakor azt fontolod, hogy miként fogod fejleszteni. Ha nem rendelkezel a behelyettesítendő alkatrészekkel (amelyek remélhetően kompatibilisek), a „tuning” garantáltan megemeli az árat, tehát jobb, ha kivárod, amíg valaki olyat kínál, amivel maradéktalanul elégedett vagy! A kompatibilitásra érdemes odafigyelni, hisz’ akár egy olyan apró részlet, mint a láncvonal, a tengelyrögzítés vagy a kormánybefogó átmérő a későbbi fejlesztéskor extra kiadást jelenthet.

Ha használt MTB kerékpár vásárlásáról van szó, nem biztos, hogy egy bonyolult összteleszkópos járgány az üdvözítő út. Azokból is bőséges kínálat, egész biztosan van miből választani, de a hátsó felfüggesztés állapotának felmérése még szakemberek számára sem egyszerű. Lehetnek csapágyproblémák, amelyek vagy orvosolhatók, vagy nem, de hogy nem lesz olcsó, arra mérget vehetsz! Teljesen reális, hogy egy kissé leamortizált – első blikkre jól kinéző, de a sok problémalehetőség miatt azért távolról sem százszázalékos – montira azonnali felújtás címen több mint 100.000 Ft-ot kell rákölteni. Ha felsőkategóriás a gép, ennek duplája sem elképzelhetetlen. Ezzel szemben egy merevfarú MTB esetében a hajtáson és a fékrendszeren kívül legfeljebb az első telót kell megnézni, ami a rossz esetben néhány tízezer forintból rendszerint „életre kelthető”. És mivel az esetleges probléma vásárláskor is ellenőrizhető (becsúszók, szimmeringek állapota, kenés hiánya, stb.), a felújítás költsége a vételárba bekalkulálható.

Gyakori hiba, főleg régebbi aluvázaknál!

7_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

A használt kerékpár kiválasztásánál a vázanyag ugyancsak megfontolandó. Az acél alapanyag estében jellemzően az általános állapotra és a rozsdára kell figyelni, alunál az esetleges hajszálrepedéseket érdemes „sasolni”, karbonnál viszont nincs igazából jó tippünk, hisz’ még a szakember sem tudja biztosra, hogy a lakk repedése, elhomályosodása szerkezeti vagy esztétikai hiba. Az pedig nem életszerű, hogy ultrahangos készülékkel érkezel a helyszínre, konnektort igényelsz, és a bicajt egy szabályos laborvizsgálatnak veted alá. Egyértelműen jobb az egyszerűbb, könnyebben ellenőrizhető a fémes alapanyag, kevesebb a buktató.

6_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Hasonló megfontolásból a használt elektromos rásegítéses (e-bike) kerékpár megvétele sem feltétlen üdvözítő. Annyi a hibalehetőség, hogy sokszor még a típust jól ismerők sem mernek egy „second-hand” beszerzésbe belevágni. Nem igazán tudod ellenőrizni az akku állapotát, továbbá a mechanikus hibák mellett felmerülhetnek elektromos jellegűek is. Legjobb, ha pedelec elektromosból garanciálist vásárolsz!
Itt érdemes néhány szót ejteni a garanciáról, vagyis annak hiányáról. Ha magánszemélytől vásárolsz, akkor gyakorlatilag „kapugaranciát” kapsz: ott helyben kell mindent megvizsgálni, mert ami hibát nem veszel észre, azzal problémás később reklamálni. Főleg ha a géppel mentél is, ami ugyebár elengedhetetlen a plusz hibák felfedezéséhez! Természetesen adásvételi szerződést írj az eladóval, de ne reménykedj, hogy a „papíros” valamilyen szempontból segít a vitás ügyek számodra kedvező elrendezésében. Jó tudni, hogy a gyártók által biztosított garancia sok esetben kizárólag az első tulajdonosra étvényes, és az eredeti számla kell hozzá. Ezt mindenképpen kérd el az eladótól, ha nincs meg, az is kétségekre adhat okot.

Minden apró részletét ismerd az eredeti kerékpárnak!

2_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

A vásárlás körülményei:
Talán egy ilyen cikkben meg sem kellene említeni, hogy látatlanba semmiképpen ne vegyél kerékpárt, mindenképpen ragaszkodj a tüzetes átvizsgáláshoz, a helységben legyen elegendő fény és idő, hogy nyugodt körülmények közt bizonyosodj meg a kiszemelt masina állapotáról. Ajánlott a bicajt nemcsak inspektálni, hanem ki is próbálni. Ez kényes téma, lévén egy értelmes próba többet igényel, mint a pár perces kör a ház előtt egy két váltással, fékezéssel. De legalább tudni fogod, hogy a bicaj méretben stimmel, illetve működőképes.
Visszatérve az anyagiakra, ha az eladó előleget/foglalót kér, utasítsd vissza! Nincs miért előre fizetni, úgyis az viszi el a kerékpárt, aki először átnézi, kipróbálja. Amit még fontos magadban tisztázni, hogy akármennyire is belelovaltad magad a vásárlásba, a kinézett bicajt nem kötelező megvenni. A megtekintés előtt készülj fel arra, hogy nem veszed meg! Emellett ne dönts elhamarkodottan, ne szerelemből vedd, hanem ésszel, megfontoltan!

4k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői hasznos tippek

Hol keresd a használtat?
Most már csak az a kérdés, hogy hol lehet vagy érdemes használt kerékpárt venni? Először mindenképpen nézz körül az apróhirdető portálokon, beleértve a Facebook ilyen jellegű csoportjait! A Bikemag Apró a legrégibb kerékpáros hirdetőportál, népszerű, minden felhasználási körben, minden árszinten, a meghirdetett kerékpárkínálat folyamatosan bőséges. Emellett itt több mechanizmust is beépítettek, amely elriasztja a kétes célú, esetleg nem legális portékát hirdetőket. A Testbike is jó forrás, de többi portál és a Facebook Marketplace rizikósabb helynek számít.

Külföldről - például Ebay-en keresztül - a szállítási költségek miatt inkább nagyobb értékű, különleges bicajokat érdemes vásárolni. Persze ez helyből ellent mond az egyik fenti tézisnek: látatlanban használt kerékpárt - ha egy mód van rá - ne vegyél. Szerencsére a kockázatokat valamelyest csökkenti a világméretű kereskedelmi portál számos beépített biztonsági mechanizmusa. Végezetül a kerékpárkereskedések sok esetben kínálnak a vásárlók által becserélt, vagy külföldről behozott használt kerékpárt. Itt természetesen adott az átnézés lehetősége, emellett a boltos nem fogja kockára tenni hírnevét egy problémás/hibás kerékpár eladásával. Mint kereskedő, kötelező garanciát adni, bár ennek feltételei változók. A boltos még segíthet is a döntés meghozatalában, hisz’ nap mint nap ezt teszi az új kerékpárok eladásánál. A három lehetőség közül viszont az árak borítékolhatóan itt lesznek a legmagasabbak.

1k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Összefoglalva a fentieket, használt gép vásárlásakor a következőket fontold meg:
  • értesz-e hozzá annyira, hogy felismerj és diagnosztizálj bármilyen esetleges hibát/hiányosságot?
  • elég jó emberismerő vagy ahhoz, hogy apró jelekből kiszúrd az átverést, megvezetést, elhallgatást?
  • elég közel van hozzád a kiszemelt bicó/alkatrész ahhoz, hogy kevés idő és pénz befektetéssel személyesen ellenőrizd?
  • ki tudod „paszírozni” az eladóból, hogy napközben, sürgetésmentesen, jó fényviszonyok között - lehetőleg beltéren - tudd ellenőrizni a gépet? (kint a mínuszokban felelőtlenebb döntések születnek...
  • rendelkezésre áll-e számla, garancia, adásvételi szerződés, ez utóbbi általad előkészítve?
  • tisztában vagy az adott kerékpár technikai paramétereivel?
  • felismered az „aliexpresszes” koppintásokat?
  • képes vagy a minimális hiányosságokat házi módszerekkel és eszközökkel megjavítani, amennyiben szükséges?

Ha bármelyikre nemleges a válasz , akkor neked inkább a zsír új garanciális termék megvásárlását javasoljuk!

12k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

13k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Mit kell ellenőrizni egy használtbicaj vásárláskor?

  • Elsődleges a cikkben említett kopás/amortizáció felmérése.
  • Ellenőrizd a nyeregcsövet, hogy végig letolható-e? Ha nem a kulacstartószem akadályozza, akkor elképzelhető, hogy a nyeregvázcső vagy jobb esetben csak a nyeregcső elgörbült.
  • 120 kilós eladótól ne vegyél meg 27,2-es nyeregcsővel szerelt gépet!
  • Amennyiben a pedál hajtáskor „kóvályog” (nem pusztán a tengely körül forog), a hajtómű és/vagy a pedál tengely jóeséllyel elhajlott.
  • A két kerék egy nyomvonalon fut? Ha nem, és a kerék megfelelően van beszerelve, jó eséllyel estek vele.
  • Teló, rugóstag, forgáspontok mozgatáskor „kotyognak-e”?
  • A bicaj elejét vagy hátulját leejtve a teló, a rugóstag vagy a forgáspontok adnak-e hangot?
  • Fejcsapágy, teló, rugóstag mutat-e játékot, azaz lóg-e?
  • Fékezett állapotban előre-hátra mozgatva a csapágyaknak van-e holtjátéka?
  • Vázaknál fontos a fékfelfogatási pontok ellenőrzése, különösen a tárcsaféknél.
  • Ezen felül a középcsapágy és kormánycsapágy felfekvő felületek ellenőrzése, különösen az integrált, press fit, direct fit típusoknál: egy sérült csészéjű csapágyazás miatt a gép mindig recsegni fog.
  • Hullámos-e felni fékezőfelülete? Amennyiben felnifékes, fékezésnél ütni fog, ha tárcsás, akkor sokat kaphatott, esélyes, hogy Tubeless verzióban már nem fog működni és ereszt.
  • Épek-e a felnin a küllőfuratok, továbbá azok környékét is érdemes végignézni, (hajszál)repedést, kidudorodást keresve.
  • Egyenletes-e a kerék küllőfeszessége: hasznos végig nyomkodni jobb és baloldalon, első és hátsó keréknél (Ez sokat elárul a használat intenzitásról…)
  • Telóknál becsúszószár épségének (esetleges karcok) ellenőrzése, kotyogás, legutolsó szervíz időpontra rákérdezni.
  • Teló minden kupakja, állító tekerentyűje megvan? Főleg a láb aljáról szokták elhagyni...
  • Tárcsafék, fog-e, nem ráz-e be nagyobb fékezésnél?
  • Fékkar mennyire lötyög? Van rajta visszahajlítás nyom? Túlfolyó tartály fedele ép vagy karcos? Ha ez utóbbi akkor estek vele.
  • Bowdenhosszak, bowdenszál végek ellenőrzése: ha rojtos, kupakmentes akkor nem mostanában cserélték…
14k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

15k_használt bicajvásárlás előnyei hátulütői  hasznos tippek

Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy webáruházunk nem foglakozik használt bicajok árusításával, fő profilját a már megvásárolt kerékpárok üzemeltetéshez szükséges alkatrészek és kiegészítők jelentik. Persze ha használt bicajt vásárolsz, minden bizonnyal lesznek hiányosságok, amit valahogy orvosolni kell: legyen szó új láncról, gumikülsőről, világításról vagy sárvédőről. Kínálatunkból a már megvásárolt kerékpár javítgató, fejleszthető, szépíthető, egyedivé tehető. Emellett új kerékpárokat is kínálunk, és hisszük, hogy átfogó és mély szakértelmünkkel kellő segítséget tudunk nyújtani a megfelelő típus kiválasztásában. A törekvésnek sarkalatos eleme a „Hogyan vásárolj jó kerékpárt?” E-book, amely a Bikepro webshop honlapjáról ingyenesen letölthető. A 70 oldalas informatív kiadvány nemcsak új kerékpárok beszerzéséhez hasznos olvasmány, hanem a használtak esetében is megannyi támpontot nyújt. Ha nincs időd végigolvasni az egész anyagot, a kiadvány végén egy „instant” kerékpárválasztó csekk-lista segít az esetleges rossz döntések elkerülésében. Amennyiben személyre szabott ajánlatot szeretnél kapni, akkor ezzel a szolgáltatásunkkal jársz a legjobban. És ha a fentiek tükrében egy új bicaj beszerzése mellett döntesz, vagy a használthoz alkatrészekre, kiegészítőkre van szükséged, állunk rendelkezésedre!

Hasznosnak találtad a cikket? Osztd meg másokkal Facebook-on vagy egyéb közösségi platformon, ezzel segíthetsz másoknak a használt kerékpár kiválasztásában, esetleg eldönteni, hogy ezen az úton induljanak el, vagy új bringát keressenek!