Ebbe a márkába azonnal beleszerettem. Minden gépük annyira egyedi, és annyira durván más, mint bármi, amit eddig láthattunk, hogy azonnal rabul ejtett. Néhány gépük első – felületes - ránézésre semmi extrát nem rejt, de közelebb jössz, és megnézed a részleteket, akkor garantáltan eldobod az agyad.
Zsüli és a faszija franciák. Ketten viszik a családi vállalkozást. A csajgép ötletel és dizájnoz, a csávó pedig megvalósítja a „vasas melót”. A végső simítások, és az esztétikum mindig Zsüli műve. Nagyrészt ők is acélből dolgoznak, de mostanában kezdenek néhol bekarbonosodni.
Amit nagyon bírok bennük, hogy simán megvalósítják azokat a zseniális dolgokat, melyeket egy tömeggyártó soha nem fog megtenni. Őket béklyóba köti a konfekcióhoz, és a mennyiséghez való ragaszkodás, míg Zsüliék gyakorlatilag azt csinálnak, amit csak akarnak. Minden gép más és más. Soha nincs két azonos egyencucc.
Van néhány kedvenc megoldásuk, mely szinte minden gépükön visszaköszön – mint pl. a középcsapágyház előtt az alsócsőbe csatlakoztatott nyeregvázcső – de van rengeteg egyedi megoldásuk is. Ez utóbbiból nekem a kedvenceim az integrált alkatrészek. Ilyen az etalon kormány-stucni kombójuk is.
Az ilyen gyárilag integrált megoldásokat a többség persze nem kedveli, mert egyből jönnek a „de mi van ha mégis magasabb kormányt, vagy nem ilyen szöget szeretnék” dumával. Nos, ilyen nem igazán fordul elő. Aki ilyen gépben gondolkozik, azok többsége már évtizedek óta bicajozik, állmából felköltve is azonnal megmondja, hogy hány mm-es nyeregmagasságot használ milyen felsőcső-hossz mellett, mennyi a számára ideális közpcsapágyház-esés, és milyen magasságban legyen a kormány a földtől. Szóval ilyen gépre az vágyik, aki már nem kisérletezget. Aki tudja, hogy mit akar, és hogy miért éppen olyat. Számomra ez nagyon szimpatikus hozzáállás. Ez az az állapot, amikor tényleg rád szabják a kerékpárt.
A gép egyéb, mondhatni mellékes finomságai: Integrált lakat bekötési hely a középrész előtt, integrált nyeregvázcső, egy elképesztő támvilla átkötő, bőr nyereg, fa markolat, és fa első kerék, Paul fékkar, és egy ultra drabális fixi hajtómű erőteljes AC Earthquake beütéssel.
Mára ennyi, de ne aggódjatok, jön még tőlük néhány vasparipa, elképesztő megoldásokkal.