Számomra a 2019-es Eurobike a legjobb Eurobike volt az utóbbi öt év történetében. Ez azért is furcsa, mert nagyon sokan azt mondják hogy:
- nem volt semmi újdonság
- a távol-keletiek átvették az uralmat
- minden nagy gyártó távol maradt a kiállításról
- semmi innováció, csak a keleti piacok „szarai”
Ezzel szemben én idén is több, mint 2200 darab képet készítettem. Szerintem hihetetlenül sok újdonság volt, és pont abból adódóan, hogy a nagyok (vagy inkább csak itthon ismertebbek) távol maradtak. A távolmaradás oka: egyrészt egy csomó cégnek már túl sok ez a kiállítás. Azon túlmenően hogy megjelentek itt egy valamilyen kerékpárral, nem minden esetben tudnak érdemi innovációval előállni, vagy olyan dologgal, ami feltétlenül piac-képessé tenné a termékeiket. Vagy amit egy kiállításon mutogatni kellene. Nagyon sokan anyagi megfontolások miatt hagyták el a kiállítást. Úgy döntöttek, hogy az ő termékeiket más módon, más csatornákon jelenítik meg. Ezen cégek távolmaradása viszont nem igazán hagyott űrt maga mögött. A kiállítás területén dugig volt szinte az összes pavilon, mivel egyszerűen mások vették át a helyüket, egyfajta vérfrissítést hozva a korábbi évek pangó állóvizébe. Jelen cikkünkben nem fogunk mindenen végigmenni és részletesen kitérni az összes összefüggésre, csak felvillantom azokat a témaköröket, amelyekről az elkövetkezendő hetek cikkei szólni fognak. Ezek igazából azok a trendek, amelyek – szerintem – meg fogják határozni a jövő évek kerékpáros és részben kerékpáros fejlesztéseit is. Miért mondom, hogy a részben kerékpáros? Azért, mert a kerékpár ipar nagyon jelentős átalakulásban van. A bringa már nemcsak munkábajárós közlekedési és sport eszköz, hanem maguk a kerékpár alkatrészek egyre inkább – többé-kevésbé kerékpárnak kinéző – specializált közlekedési eszközökben jelennek meg és különböző problémákra lesznek megoldások. Egyfajta speciális problémákat megoldó célalkalmatossággá kezdenek válni, melyek nagy része kerékpár alkatrészre épül.
Ebben nagyon nagy szerepük van az elektromos kerékpárok terjedésének. Nagy súly, nagy terhelés, nagy nyomaték, nagy igények. Ezekhez már nem lesz elég a „Gizi néninek jó lesz az bótbajárni” termék minőség. És ezzel a rengeteg fejlesztéssel a vásárlók fognak a legjobban járni.