A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Hagyományos, karos váltókar

Ebben a termékkategóriában a hagyományos karos, ezen belül frikciós és pozicionált váltókarok kapnak helyet. Általában olcsóbb, egyszerűbb kerékpárokat szerelnek ilyen karokkal, az itt szereplő modellek azok cseréjét teszik lehetővé. Amennyiben ettől eltérő kialakítású váltókarra lenne igény, a markolatváltókarokat vagy Rapidfire működési elvű váltókarokat ajánljuk.
Rendezés:
Rendezés:

A váltókar, az első és hátsó váltó, illetve az ezeket összekötő bowden alkotja a kerékpár váltórendszerét. A váltókar a „karmester”, ez vezényeli le a váltásokat, az első és hátsó váltó a láncot a megfelelő első és hátsó lánckékre helyezi, pozícionálja. Itt rögtön jegyezzük meg, hogy régebben a váltókar nem tartalmazott pontos állásokat, így a pozícionálást a kerékpáros manuálisan végezte. Ezeket hívjuk frikciós váltónak. Ellenben ma majdnem minden váltórendszer pozícionált, erre utal pl. a SIS jelzés.

A jelen termékkategóriában szereplő hagyományos egyenes kormányos váltókar őse a régi országúti és túrakerékpárok alsó csövére rögzített váltókar. Elfordításával a bowden megfeszül, és ez a váltómechanikát a rugó ellenében elmozdítja. A váltó pedig – mint mondtuk - a láncot a megfelelő első és hátsó lánckékre helyezi, pozícionált rendszer esetében pozícionálja. Az egyenes kormányos kerékpárokon a váltókar a kormányra kerül, így használata praktikusabb, biztonságosabb. A helyzete már nem függőleges, hanem vízszintes, de az alapvető működés azonos.

Ebben a kategóriában mind alsócsőre, mind kormányra vagy kormányvégbe szerelhető kartípusok szerepelnek. Ennek megfelelően a „karos” váltókarok számos kerékpártípushoz, váltás- és hajtásrendszerhez nyújtanak megoldást, a gyermek és ifjúsági kerékpároktól a bolygóműves agyváltós városi és túrakerékpárokig.

A kurrens váltórendszerek 8-12 hátsó fokozatot kínálnak, ezzel szemben az itt szereplő karos típusból viszont akár 5 hátsó fokozatos típus is kapható. Jó tudni, hogy a váltórendszerek kompatibilitása - MÁRKÁN BELÜL - 9 hátsó fokozattal bezárólag biztosított. Ez azt jelenti, hogy az adott gyártó 6-fokozatos karja ugyanazon gyártó 9 fokozatos hátsó váltójával működni fog, és viszont. 10 fokozattól a váltókarnak és a váltóknak a megfelelő pozícionáláshoz fokozatszám, gyártó, széria (modellsorozat) és felhasználás szerint meg kell egyezni.

A Bikepro webshopban többféle hagyományos karos váltó kapható, elsősorban trekking, túra- vagy gyermekkerékpáron történő felhasználásra. Ezen felül bolygóműves agyváltóhoz is tudunk karos váltót ajánlani. Ezt a típust elsősorban a Shimano kínálja, emellett webáruházunk a Sunrace és Sturmey Archer és a Ventura márkákat is forgalmazza. Az ilyen váltókarok ára a többi típushoz képest alacsony, szettben 1500-tól 14.000Ft-ig terjed. A karok rendszerint oldalanként is megvásárolhatók. A váltókról, illetve a bowdenek fontosságáról számos Bikepro szakcikk jelent meg:

A különböző váltórendszerek kompatibilitásáról

A fokozatszámokról

A hátsó kazettatestek fejlődéséről

A bowdenház-választásról

Mi a szerepe a bowdenház kupakoknak a fék és váltásteljesítményben?

Miben segít neked a jó fékbowdenszálról és váltóbowdenszálról készült szakkcikk?

Tudtad, hogy léteznek alternatív váltórendszerek?

Árukereső.hu Árukereső.hu