A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár nyereg

Ebben a termékkategóriában többféle nyeregtípus és -modell található, különböző kerékpárokhoz és személyes preferenciához: a versenyzésre használatos típusoktól a túrázáson keresztül a speciális felhasználásig.
Rendezés:
Rendezés:

A nyereg a kerékpár „ülőalkalmatossága”, az egyetlen fix pont, amivel a kerékpáros menet közben érintkezik. A nyereg a nyeregcsőre (más néven nyeregszárra) rögzül, ez utóbbi összekötő szerepet tölt be a váz és a nyereg között, továbbá biztosítja a nyeregmagasság, a -dőlésszög, és a hosszanti elhelyezkedés (hátra nyúlás vagy setback) pontos állítását. A nyereg fontos szerepet tölt be a kerékpározás kényelmében, a pozíció pedig jelentősen befolyásolja a leadott teljesítményt, a hatékonyságot és a biztos irányítást. Néhány órát a kerékpáron eltöltve a nyereg jelenléte minden bizonnyal feltűnik. Minél később hívja fel magára a figyelmet, annál jobban sikerült a nyeregválasztás. Ennek ellenére még a profi versenyzők is néha szenvednek „altáji” fájdalmaktól.

A legtöbb nyereg szerkezete két hajlított pálcából, egy műanyaglapból, több-kevesebb szivacsrétegből és borításból áll. A magasabb árkategóriában a nyeregtest lehet karbonszállal erősített, a pálca titán vagy karbonkompozit, a szivacs tartalmazhat gélt vagy egyéb kényelemfokozó anyagot, a borítás készülhet kevlárral erősített hi-tech mikroszálas szövetből. Ettől függetlenül a nyereg megjelenésében túl sok eltérést nem fogunk tapasztalni.

Ami már inkább szembetűnő, az a szokásosnál szélesebb vagy keskenyebb kialakítás vagy a pálcába beépített rugózó elem. A nyeregtest emellett tartalmazhat középső vájatot, akár teljesen áttörtet, vagy csak a mélyebb kialakítást a párnázaton belül. A „lyuk” lehet kisebb vagy nagyobb, célja minden esetben a két ülőgumó közti puha szövet kímélése. A formai kialakítás terén beszélhetünk többé kevésbé síkfelületről, a másik véglet esetében „bölcsős” kialakításról, ahol a nyereg orra és háta magasabb van, mint a középső szakasz. Az utóbbi jellemzően egyetlen ülőhelyzetet biztosít, míg a lapos kialakítás – főleg ha hosszú – számos pozíciót enged.

A nyereg orra lehet szélesebb, esetleg lefele kunkorodó. Az előbbi a nyeregorra való kiülést biztosítja (pl. emelkedőre mászáskor), az utóbbi megakadályozza, hogy a nadrág visszaüléskor beakadjon. Nézzük akkor a nyeregtípusokat és -variációkat! Mindenekelőtt a felhasználást, a stílust és a személyes preferenciát kell górcső alá venni.

A Bikepro webáruházban a felosztás a következő: sport célú (155 mm szélességig), komfortos (156-199 mm szélesség), extra-komfortos (200 mm-nél szélesebb), továbbá Dirt Jump, BMX, DH, illetve gyerekeknek készült nyereg. Példának vegyünk egy komfortnyerget! Ez rendszerint széles ülőgumó-támasztékkal rendelkezik, amely – ha jól van megtervezve - a pedálozást nem akadályozza. Orra lapos, a középső rész pedig eltérő sűrűségű szivacsozást tartalmaz, így kímélve az altáji puha szövetet.

A nyeregforma a szélesebb medencecsonttal rendelkező kerékpárost a nyereg hátsó részére ülteti, az így létrejött egyenes ülőpozícióban a kerékpárost medencecsontja támasztja meg. Sportos haladáskor pedig a kerékpáros ösztönösen előre csúszik a nyergen, a megemelt hátsó rész pedig támaszként szolgál a fokozott erőfeszítéshez. Hasonlóképp elemezhetnénk bármely nyeregmodellt a Bikepro széles kínálatában, de a puding próbája mindig az evés. Ez azt jelenti, hogy a lehető legkényelmesebb nyeregtípus kiválasztása tapasztalati úton történik. Kipróbálunk egyet, majd még egyet, egy harmadikat, negyediket… és előbb vagy utóbb vissza fogunk térni valamelyikhez.

Ezt a folyamatot könnyíti meg számos neves gyártó által kínált választórendszer, amely az anatómiai adatok, a felhasználás, és a kerékpározási szokás alapján ajánl kompatibilis típusokat. Ilyen például az egyedülálló WTB Test Ride program. De még az altájunkhoz jól passzoló modell is felérhet egy középkori kínzóeszközzel, ha nincs helyesen beállítva. A beállításokat nem a nyergen, hanem a nyeregcsövön végezzük, amelynek feladata a nyereg megfelelő pozícionálása, illetve a vázzal való kapcsolat biztosítása. A helyes beállításról bővebben a „nyeregszárak” menüpont alatt olvashatunk.

A Bikepro kerékpáros webáruházban a legtöbb kurrens nyeregtípus elérhető, többféle kialakítással és minőségben. A fő márkák az Altrix, a Bikefun, a Brooks, a Charge, a DDK, az Ergon, a Funn, a Monte Grappa, a PRO, a Ritchey, a Spyral, a Specialized, a Tioga, a Velo és a WTB. A nyergek ára 800-80000 Ft-ig terjed, a 100x-os felár természetesen jelentős technikai tartalmat és minőségi előrelépést tesz lehetővé. A kerékpárnyergekről egy átfogó szakcikk született, amely itt olvasható.

Árukereső.hu Árukereső.hu