Országúti belső gumi, 622x18-28-as tömlő
Az országúti kerékpárok tradicionális kerékmérete 700c, amely 622mm peremátmérővel rendelkezik. Mindkét elnevezés használatos. Jó tudni, hogy a 700c országúti kerék, a 28”-os trekking és a 29”-os MTB ugyanazt az ETRTO szabvány szerinti 622mm abroncsperemátmérőt alkalmazza, mindazonáltal a belső gumi az említett típusok közt nem csereszabatos.
Az országúti külsők 20-28mm szélességükkel, mintázat nélküli futófelülettel kizárólag aszfaltra készülnek. Oldalfaluk és futófelületük vékonyabb, amit a sűrűbb szövetanyag kompenzál, a keskeny, pehelykönnyű kialakításhoz passzoló belső gumit kívánnak. A szélességet, illetve a megfelelő peremátmérőt a gumin szereplő ún. ETRTO szám jelöli. Külső vagy belső gumicsere esetén, a bicaj kerekén lévő gumi ezen adatait kell legyezni. Az ETRTO szám két paramétert jelöl: az egyik gumiköpeny szélessége, másik az abroncs peremátmérője. Például a gumi oldalfalon szereplő 700x23c mellett rendszerint megtalálható az ETRTO szerinti méret (23-622), ez utóbbi a fenti két paraméterre utal milliméterben számolva.
Webáruházunk gumibelső kínálatában szerepel 622x18-25 (700c) országúti belső gumi menet nélküli 40 mm hosszú presta (szingó) szeleppel, ami erre pont tökéletes választás – feltéve, ha a felni nem magas profilú, „aero” típus. Amennyiben hosszabb szelepszár szükségeltetik, rendelkezésre áll 622 x 20/25 60 mm hosszú presta szeleppel is. Ha könnyebb belsővel súlyt szeretnénk megtakarítani, a „Light” 622 x 20/25 mindössze 75 grammot nyom a mérlegen. Végezetül a „Wide” 622x25/32 belső gumi ballonos országúti kerekekkel nyújt ideális párosítást.
Általánosságban elmondható, a belső gumiból készül, régebben természetes gumiból (latex), ma döntően műgumiból (butyl), de kerékpárokhoz a mai napig kapható latex belső. Emellett a polietilénalapú belsők gyártása is beindult, több gyártó kínálatában elérhető. Majd minden gumigyártó kínál a gumiköpenyek mellé saját márkájú belsőt, a legismertebb márkák a Continental, a Schwalbe, a Maxxis, a CST és a Vittoria. Az alacsonyabb tömegű belső drágább, emellett kevésbé defektálló, de a megtakarított súly a kerék esetében jobban érezhető, mint a kerékpár bármely részén. A belsők idővel elöregednek, porózussá válnak, az „öreg” belsők megbízhatósága kérdéses.
Fontos még, hogy a modern kerékpárokon két eltérő szeleptípust alkalmaznak: az egyik a szingó (presta) szelep, amely általában országúti kerékpárokon, illetve felsőbb kategóriás mountain bike-okon található. A másik gépjárműveken is alkalmazott autószelep, amelyet a benzinkútnál található pumpával is nyomás alá helyezhetsz. Ez nagyobb felnifuratot igényel, és jellemzően általános használatra szánt kerékpárokon, mountain bike-okon fordul elő. Szingószepből hosszabb és rövidebb szárú típus kapható, ezzel alkalmazkodva a magasabb vagy alacsonyabb felniprofilhoz. A hosszabb szelepszár minden felnihez illik, legfeljebb az alacsonyabbakon túlságosan kiáll. A pumpák döntő többsége mindkét szeleprendszerhez alkalmazható.
A Bikepro kerékpáros webshop honlapján az ETRTO számok és a belső gumi egyéb fontos paraméterei minden termékleírásban szerepelnek.