A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Kerékpár tárcsafék - Tárcsafék részei

Ebben a ketegóriában a tárcsafék-rendszerek egyes elemei kapnak helyet, mint például külön fékkarok, munkahengerek, hidraulikus vezetékek és fittingek. Ezek mind hidraulikus, mind mechanikus fékrendszerekhez elérhetők.
Rendezés:
Rendezés:

A tárcsafék a kerékpár fékrendszerek között egyre nagyobb szeletet hasít ki magának, ma már nemcsak a terephasználatra készült MTB kerékpárokon gyakori, hanem az országúti, gravel, és akár a trekking vagy városi szegmensben is teret nyert. A tárcsafék hidraulikus és mechanikus változatban kapható. A hidraulikus tárcsafékrendszer a munkahengert tartalmazó féktestből, a dugattyút magába foglaló fékkarból és a fékvezetékből áll. A csatlakozások további alkatrészeket igényelnek, mint például roppantógyűrűt, kompresszió tüskét (béléscsövet), banjo-t és hollandert. Fontos még megemlíteni, hogy a felsorolt komponensek a különböző típusok, márkák között általában nem felcserélhető.

A kerékre szerelt féktárcsa a rendszertől független, a Bikepro webáruházban külön menüpont alatt található. A cserélhető tartalék fékbetét is külön menüpontban található. A hidraulikus fékrendszer működés elve a következő: a fékkarban lévő dugattyú pumpálja az olajat a keréknél lévő féktesthez, ahol kettő, négy, vagy akár hat dugattyú nyomja a fékbetéteket a tárcsának mindkét oldalához. A zárt rendszernek komoly előnye, hogy nem szennyeződik, viszont, ha sérül, szervizelése bonyolult.

A mechanikus tárcsafékrendszerek V-fék karral kompatibilisek. A bowden húzása működteti a féktestben lévő csigás munkahengert, ami mozgatja a fékbetétet. A legtöbb típus esetében a féktestben lévő egyik fékpofa nem mozog, a tárcsához képest fix állásban van. Ennél a rendszernél rendkívül fontos a jó minőségű bowdenek és merev bowdenházak használata. A Bikepro webshopban mindkét tárcsás fékrendszer kapható, mind komplett egységként felszerelésre készen, mind az egyes komponensek, azaz külön fékkar, munkahenger, fékvezeték, roppantógyűrű, kompresszió tüske, banjo és hollander.

Továbbá kerékpáros webshopunkban a fékvezeték leszabászához szükséges eszközök ugyancsak megvásárolhatók. Korszerű hidraulikus tárcsafékekből a nagy alkatrészgyártók, mint a Shimano és a SRAM rendszerei mellett az XLC és a Tektro egyes típusai kaphatók. A felhasználás tekintetében mind MTB, mind trekking vagy országúti használatra tudunk fékrendszert biztosítani. Ugyanezen gyártók egyes fékegységei szerepelnek a kínálatban. A hidraulikus fékrendszerek ára 12000-től 105000 Ft-ig terjed (per kerék), de az ár féktárcsát nem minden esetben tartalmaz. A hidraulikus fékvezetékek métere 1000-1500 Ft, és többféle színből lehet választani. A szerelékek külön, illetve komplett, egy fékszett összeszereléséhez megfelelő csomagban kapaható. Ez utóbbi jellemzően 2000-4000 Ft, fékvezetékkel együtt 10000-15000.

A vezetékek elérhetők a piacvezető alkatrészgyártóktól, illetve specialista márkáktól, mint az a2z, a Jagwire vagy az XLC. Mechanikus tárcsafékből maga a féktest szerepel a kínálatban, mivel a rendszerhez szükséges fékkart a „Bowdenes fékkarok”, a bowdent pedig a „Bowdenek” menüpont tartalmazza. A szegmens etalonjának számító Avid BB5 például jelenleg 15500 Ft/db tárcsával együtt.

Árukereső.hu Árukereső.hu