A bicikli alapvetően egy rohadt nagy felületű valami, melynek számos olyan része van, amit fel lehetne használni energiatermelésre. Főleg azoknál a city és trekking gépeknél, melyeken eleve elég sok szerelvény és kiegészítő található. Adná magát az ötlet, hogy a viszonylag nagyobb felületű fix cuccokba integrálva legyen annyi napelem, amennyit csak elbír. Sárvédők, váz és kormánytáskák, kosarak oldalfala, csomagtartók felületei, city gépeken a szoknyavédők felületei, a láncvédő burkolata, és természetesen – mint ahogy a képen is, a hatalmas felületű túratáskák felületei.
A napelem technológia egyre jobban fejlődik, egyre nő a hatásfok, így simán el tudnék képzelni egy olyan gépet, melynek van egy vázcsőbe rejtett akkumulátora, mely működteti a az első hátsó világítást, a sebességmérőt, a beépített lopás gátló riasztót, és a GPS modult. És persze ha rákapcsolódunk, akkor tölti a telefonunkat is. Azoknál a gépeknél, melyeket napi szintű munkába járása használnak, és amelyek 6-8 órát dekkolnak a többnyire nyitott kerékpártárolókban, tűző napon, nem tudom elképzelni, hogy ne lehetne pozitív energia mérleget kihozni a jelenlegi technológiákkal.
A képeken látható távolkeleti próbálkozás igazán jó ötlet, bár ahhoz hogy ez terjedni tudjon szépre, kívánatosra, vevő csalogatóra kellene megcsinálni. Nos, ez nem az ő erősségük. De a próbálkozás mindenképpen dicséretes. Osztd meg e cikket, ha szeretnéd te is, jó ötlet a napelemes megoldások alkalmazása a kerékpárokon.