A Mavic márka története és választéka a bikepro.hu-n.
A MAVIC sárga szín mellett nem lehet szó nélkül elmenni, messziről látható az országúti mezőnyben vagy az erdei ösvényeken: tulajdonképpen megszületése óta önmagát reklámozva. Zseniális marketingfogás, hogy csak a csúcsmodellek kaphatók teljesen sárgában, így önmaguk értékét növelik, lévén a vásárló fejében is megfordul, hogy ha ilyet visel, messziről látszik, hogy lábán nem akármilyen cipő feszül, ráadásul nem is akármelyik MAVIC modell! A cég története 125 évre tekint vissza, a márkanév mára a versenysport szinonimájává vált, ezt jól mutatja, hogy évtizedek óta a sárga logós francia cég adja a Tour de France és számos más jelentős nemzetközi verseny független szervizautóját vagy -motorját. A MAVIC a hagyományos kerék-, illetve a később teljes erőbedobással beindított alkatrészgyártás mellett először a kiegészítőknek számító termékeket vette célba, majd bő egy évtizede szerződést kötött a német Adidas óriáscéggel, hogy termékei között forgalmazhassa a legjobb „háromcsíkos” modelleket. 2008-ra a MAVIC ismertsége annyira megnövekedett, hogy a közös tulajdonos, a Salomon, immár MAVIC néven forgalmazza az Adidas kerékpáros ruházati kollekcióját, cipőit. Hazánkban több éve elérhetőek a MAVIC ruházati termékek. Lényegében minden elképzelhető ruházati termék kapható a kerékpározás legtöbb szakága számára: például idén az eddigi cross country orientáció után a francia gyártó jelentős erőbedobással nyit az extrémebb szakágak irányába. Az új enduro kollekciót már nem a teljesítmény-orientált, gramm-mániás koncepció jellemzi, de a technológia színvonal ettől függetlenül hű a legendás hírnévhez. Általában magas szintű technológia jellemzi a francia márkát, de az országúti lábbelivonalon ez hatványozottan igaz. Így például az új Zxellium Ultimate cipő immár 500 grammos álomhatáron belül van, minden eddiginél merevebb, alacsonyabb profilú talppal rendelkezik, amelyet döntő részt a kényelem szempontjából optimalizáltak, anélkül, hogy az a hajtáshatékonyság rovására menne. Természetesen nemcsak csúcsmodellek szerepelnek az igen széles MAVIC palettán: akár a hazai pénztárca számára sem túl megterhelő alaptermékek is ugyanolyan pontos tervezéssel és lelkiismeretes kidolgozással készülnek, megjelenésük karakteres, ellenben diszkrét. Visszatérve a vezérfonalra, azaz a kerekek világába, a MAVIC közel két évtizede kínált kész kerékszettet, a már-már legendás felnitechnológiájára, illetve a elpusztíthatatlan ipari csapágyas agyak elvére épít, ezt fejeli meg különleges fűzési technikákkal. A fejlesztések mögött komoly munka van: például az új CXR60 peremes kerékrendszer esetében a MAVIC mérnökei 2 év alatt összesen 550 órát töltöttek a NACA genfi szélcsatornájában, 160 kerék/köpeny/kerékpár prototípust-konfigurációt teszteltek! Idén további újdonságnak számít az új Enduro kerékszett, amelynek kifejlesztésében a legnagyobb versenyzők, Anne-Caroline Chausson, Jerome Clementz és Fabien Barel is aktívan részt vettek.