A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

Defektmentesítő folyadék, gél, tej, hab

Ebben a kategóriában a bekövetkezett defektjavításhoz készült defektmentesítő gél, defektgátló folyadék, defektvédő "tej" és hab található.
Rendezés:
Rendezés:
A jelen kategóriában szereplő folyadékok preventív módon használhatók, de lehetőség van az utólagos betöltésre is, amellyel egy defektes gumi így javítható, emellett esetleges későbbi defektek is megelőzhetők. A defektmentesítő folyadékot a szelepen keresztül kell bejuttatni a gumi belsejébe, amely lefolyik a kerék aljára és menet közben is ott marad. Defekt esetén a kerékben található légnyomás „kifúj” egy kis mennyiséget a tömítőböl a keletkezett sérülésen keresztül, ami a hirtelen légnyomásváltozás hatására az adott helyen „belevulkanizálódik” a gumiabroncsba. Kapható továbbá olyan belső gumi, amely eleve ilyen anyaggal feltöltött.
 
Persze a defekt többféle lehet, és a folyadék nem egyformán alkalmas mindegyik típus kijavítására. A leggyakoribb defekttípus a szúrásos. Oka a királydinnye, melynek legkiválóbb terjesztője a damilos fűkasza, néha szög, vagy szilánk, és erdős területeken az akáctövis is okozhat szúrásos defektet. Nagyrészt a futófelület felől érkezik. Egy jó van csak a szúrásos defektben, hogy ha nincs belőle sok, akkor nem ereszt le túl gyorsan a kerék, így valameddig még haza lehet jutni. Defektvédelemmel nagyon hatékonyan lehet ellene védekezni.
 
A vágásos defekt leggyakoribb okozója a városi üvegcserép, mely pl. egy közlekedési baleset melléktermékeként kerül az aszfaltra. Sajnos elég gyors nyomásvesztést okoz, így ritkán lehet továbbmenni vele. Viszonylag könnyen és hatékonyan lehet ellene védekezni.
 
A felütéses, köznapi nevén „kígyóharapásos” defekt oka terepen a túl kicsi légnyomás a gumiban, vagy egy észre nem vett szikla. Városban az indokolatlanul alacsony guminyomás, az éles szélű kátyú, vagy a méretesebb útpadka túl nagy sebességgel történő megtalálása az okozója. Azonnali, és teljes nyomásvesztést okoz. E defekt típus ellen leginkább az odafigyeléssel, és a jól megválasztott guminyomással lehet védekezni, bár bizonyos defektvédelmi megoldások hatékonyan gátolják ennek létrejöttét is.
 
A durrdefektet okozhatja szálszakadás, szimplafalú felniről lefordult gumi, félrecsúszott felniszalag, vagy a túlfújt, és órákon át a napon hagyott túlhevült gumi a leggyakoribb okozója. Ezt a típust semmilyen defektvédelmi rendszer nem fogja meg, de minőségi gumiköpennyel, optimális guminyomással, öntapadó, vagy kellően széles felniszalaggal, duplafalú felni használatával, és egy kis odafigyeléssel könnyen megelőzhető.
 
A betölthető folyadék sűrű állagú anyag, mikroszálas tömítővel keverve. Előnye, hogy előkevert, a megvásárolható csomagban optimális mennyiség van, jól véd a szúrásos és a kisebb (3-4 mm) vágásos defektekkel szemben. Hátránya, hogy felütéses defektek ellen csak korlátozottan véd. Ha annyira felütötted, hogy 4 lyuk van a belsőn akkor esélytelen megfogni, ha csak 2, és az is a futófelületen, akkor van esélye ellene. Télen a folyadék állagú defektgátlók hajlamosak dermedni, amitől kevésbé hatékony, ráadásul egy helyre folyva üthet is tőle a kerék.
 
A betölthető folyadékot belső gumiba akkor érdemes használni, ha gyors megoldás kell valami városi haszonkerékpárba, vagy trekking gépbe. Hosszabb túrára is egyszerűbb magunkkal vinni egy előtöltött belsőt, mint a töltő eszközöket. Tavasztól őszig kerékpározóknak is ideális megoldás. Tubeless rendszerbe használata kötelező, csak így lesz a tömítés megfelelő.
Árukereső.hu Árukereső.hu