Termékek Menü
0
Kategóriák

Az elegáns, és hangtalan, összecsukható városi cirkáló

9to5 Project: Az alábbiakban egyik kedves vásárlónk saját kerékpárjáról olvashatsz. E project egy igazán sokoldalú ember fejéből pattant ki, akinek nap mint nap meg kellett küzdenie a kerékpárral való munkába járás igénye, és a tömegközlekedési eszközökön való kerékpárszállítást nem igazán támogató BKV-val.  A gép egy fricska az ellenőrök, és a tömegközlekedési gépjárművezetők, és a felettük álló elmaradott rendszerrel szemben.  Az ötletgazdát Belső Péternek hívják. Ismerjétek meg a gépét.

A 9to5 egy városi használatra tervezett 20” kerékméretű összecsukható kerékpár. Összecsukva könnyedén szállítható a tömegközlekedési eszközökön is.

A budapesti tömegközlekedési eszközök nagy részén problémát jelent a hagyományos kerékpárok szállítása – különösen csúcsidőben. Az elővárosi vonatok állomásai általában egy sétányi távolságnál messzebb helyezkednek el, a csatlakozó buszjáratok ritkábban járnak. Egyre több ember választja a kerékpáros közlekedést otthona és a vasútállomás, illetve a vasútállomás és munkahelye között.

A 9to5 váza könnyen összecsukható, így könnyen szállítható és tárolható a munkahelyen, vagy otthon.

A Gates Carbon Drive rendszerű bordásszíj meghajtás és a könnyű – fogaskerekeket helyettesítő – görgők minimális karbantartással működtethetők és nem szükséges kenőanyag (zsír, olaj) hozzájuk. Hagyományos váltó nem alkalmazható: nincs sebességváltás. Az egysebességes meghajtás maximális erőátvitelt biztosít elhanyagolható szervizigény mellett.

Technikai részletek

Erőátvitel:                    Gates Carbon Drive System

Első és hátsó fék:       Shimano hidraulikus tárcsafék

Felni:                           Duplafalú, 1,25, fehér

Gumik:                        20” x 1,25

Pedál:                        Öntvény, lehajtható

Nyereg:                      Selle Monte Grappa, bőr

Súly:                          12 kg

Projekt: A tervezés során a következő problémákra kellett megoldást találnunk:

váz - Összecsukhatóság: A mintaként használt egy „klasszikus” Camping kerékpár váz összecsukásakor az első és a hátsó tengely nem esik egy vonalba, mely szállításkor – összecsukott állapotban történő toláskor – előnytelen.

Kerékméret: A mintaként használt váz villái túl szélesek, mivel a szabványos 20”x1,75 méretű kerekekhez tervezték. A 20”x1,25 kerékmérethez keskenyebb villára volt szükség – ugyanolyan agy és tengelymérettel.

Hátsó támvilla: A kerékpárlánccal ellentétben a bordásszíj nem megbontható, így a vázat kell úgy kialakítani, hogy a bordásszíj átfűzhető legyen. Ehhez – oldható kötéssel kellett megbontani a hátsó támvillát.

Vízszintes papucs: A bordásszíj feszességének szabályozásához a hagyományos hátsó papucs nem megfelelő. A fixiken alkalmazott papucsot kellett kialakítani – szíjfeszesség szabályozással kiegészítve.

Kerekek:

Felni: 20” kerékkel főként BMX kerékpárokat szerelnek, melyeknél az extrém igénybevétel miatt általában 48 küllős kerekeket használnak. Városi használatra elegendő a 32 küllő.

Hátsó agy: A Gates Carbon Drive rendszere kazettás agyakkal alkalmazható. A hagyományos kazettás agyak nem alkalmasak tárcsafék rögzítésére.

Küllőhossz: A 20”x1,25 mérető Felni magassága 31 mm, a hátsó agy átmérője 58 mm – így a hagyományos 20” kerékátmérőhöz készült (184 mm-es) küllőknél rövidebbet kellett gyártani.

Galéria, az építés fázisairól:

További infók a gépről és projectről ide kattintva érhető el!

Tartalomhoz tartozó címkék: Tartalmi cikkek
blog comments powered by Disqus
Termékek összehasonlítása
Márkák szerint
Töltsd le! Ingyenes!

Íme az ajándékod!

HASZNÁLD!

Vásárlói értékelések