A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

1 1/8 col menetes kormánycsapágy található ebben a kategóriában.

Ebben a kategóriában az 1 1/8" menetes rendszerű kormánycsapágy található, tehát NEM A-head rendszerű, külső csészés típus.
Rendezés:
Rendezés:

A kerékpártechnikában két fő kormánycsapágy-rendszer terjedt el: a régebben használatos menetes típus, illetve a ma elterjedt menet nélküli Ahead rendszer. A menetes rendszer menetes villanyakat és kormánycsapágyat igényel: ez utóbbi a villanyakra csavarodik fel, majd a pontosan beállított csapágy kontraanyával rögzíthető. A csapágyak a menetes rendszer esetében mindenképpen a vázba préselt csészékben kapnak helyet - a menet nélküli rendszernél lehetnek integráltak is.

Kormánycsapágy-átmérőből számos szabvány született az évtizedek során. Az „őskorban” az 1 colos méret volt az egyeduralkodó, ezt többé-kevésbé leváltotta az itt szereplő 1 1/8” standard. Az utóbbi években elterjedt többi rendszer már egytől-egyig Ahead rendszerű. A jelen termékkategóriában tehát a hagyományos menetes kormánycsapágyak találhatók, abból is a modernebb és egyben gyakoribb 1 1/8” rendszerhez (villanyak-átmérőhöz) való.

Talán érdemes kitérni arra, hogy miért távolodott el az ipar a hagyományos menetes csapágyrendszertől. A kormánycsapágy a kormányzás és kerék szabad forgását teszi lehetővé. A csapágy a váz fejcsőbe illeszkedik, ennél a típusnál köztes csészében. A kormánycsapágy az út egyenetlenségei miatt jelentős terhelést kap. A menetes rögzítés ezt a feladatot nem tudja maradéktalanul ellátni, hajlamos a kilazulásra, továbbá a villaszárba illesztett stucni kevésbé stabil és nehezebb, mint a mai Ahead rendszer. Viszont ha a kerékpár menetes villával rendelkezik, az Ahead rendszerre történő modernizálás nemcsak csapágy és kormányszár, hanem villacserét is igényel. Ez egy régi gyártású kerékpár esetében általában túlzott kiadást jelent, egyszóval csapágyelhasználódás esetén marad az egyszerűbb és olcsóbb csapágycsere.

A hagyományos menetes kormánycsapágy lehet golyós rendszerű, tűgörgős vagy mélyhornyú „ipari” típus. A csapágycsészék alumíniumötvözetből vagy acélból is készülnek. Jegyezzük meg, hogy a kormánycsapágy rendszeres karbantartást igényel, bizonyos időközönként pedig cserére szorul. Továbbá azt is érdemes figyelembe venni, hogy a csapágycsészék beszerelése célszerszámot igényel. Amennyiben nem akarunk több tízezer forintért présszerszámot beszerezni, a beszerelést bízzuk szakemberre! Emellett a villára is fel kell húzni a kónuszt, amelyhez ismételten célszerszám szükséges.

A Bikepro kerékpáros webáruházban lényegében az összes kormánycsapágy-típus megtalálható, ennek megfelelően az újabb 1 1/8” villanyak-szabvánnyal és menetes villával rendelkező MTB és országúti kerékpárok sem „mostohák”. A gyártók tekintetében sajnos nincs bőséges választék: jelenleg csak az XLC alkatrészspecialista foglakozik ezzel a rétegigénnyel. Az ilyen rendszerű kormánycsapágy ára a felhasználás és minőség függvényében 2000-5000 Ft között alakul.A megfelelő kormánycsapágy-típus kiválasztásához egy korábban megjelent Bikepro szakcikk nyújt segítséget.

Árukereső.hu Árukereső.hu