A mi webes sütijeink (cookie) diétásak, nem hizlalnak, gyorsítják és segítik a weboldal használatát, és lehetővé teszik, hogy személyre szabottabb szolgáltatást tudjunk nyújtani a számodra.Ha most inkább valami sósra vágynál, a saját böngésződben tudod kezelni őket, az alábbiak szerint. 

V fékkar

Ebben a kategóriában a bowdenes V-fék karok találhatók, amelyek kompatibilisek mechanikus tárcsafékekkel is.
Rendezés:
Rendezés:

A ma használatos abroncsfékek köszönő viszonyban sincsenek az egykori primitív szerkezetekkel: minimális tömeg mellett nagy fékerőt és megfelelő modulációt biztosítanak. A V-fékkarok egyenes kormányra szerelhetők, jellemzően MTB, trekking, túra és cross kerékpárokon fordul elő. A V-fékkar áttételaránya (adott karmozdulatra húzott bowdenhossz) eltér minden más fékkar-típustól, ezért ügyeljünk a megfelelő fék/fékkar-rendszer párosításra. Viszont jó hír, hogy a mechanikus tárcsafékek pontosan ezt a kartípust igénylik. Több olyan egyenes kormányos V-fékkar kapható, amelyen a húzásarány állítható, így bármilyen fékrendszerhez alkalmazható.

Az egyenes kormányra készült fékkarok rendszerint a fékkartestből kialakított bilinccsel rögzülnek a kormányra. Van ezek közt kétcsavaros nyitott, „sliccelt” zárt, egycsavaros zsanéron nyíló, acélhevedert alkalmazó, szerencsére rögzítésük, beállításuk bárki számára egyértelmű. A nyitott típusok fő előnye, hogy a markolat eltávolítása nélkül is fel- és leszerelhetők. A „sliccelt” zártak csakis a kormányvég felől húzhatók fel a kormányra. A bilincsátmérő rendszerint 22mm.
A fékkar cseréje akkor esedékes, ha forgáspontja kikopik, a forgáspont-csapágynak játéka jelentőssé válik, vagy maga a kar megsérül. Amennyiben a bowdenrögzítés megsérül, vagy azon nem lehet álltást végezni, a fékkar ugyancsak cserére szorul. Kiválasztáskor mindenképpen ügyeljünk a húzásarány szempontjából megfelelő típus kiválasztására.

Az egyenes kormányos fékkarok karhossza eltérő lehet, ezt webáruházunkban 2-, 2,5-, 3-ujjasként jelöljül. A rövidebb kar a markolat erőteljes fogása mellett is biztonsággal, hatékonyan üzemeltethető, ellenben a meghúzáshoz az adott egy vagy két ujjtól nagyobb erőfeszítést igényel. Éppen ezért a 3-ujjas (hosszú) fékkarok használata kényelmesebb, így a gyártók jellemzően városi, trekking, fitnesz és komfortkerékpárokon alkalmazzák. A rövidebb kar viszont terepen történő kerékpározás (MTB, BMX) során nyújt biztosabb irányítást, ennek megfelelően leginkább magasabb szintű MTB kerékpárokon találjuk. A fékkar beszerzése során fontoljuk meg a felhasználást, azaz kerékpározási szokásainkat, célunkat.

Kerékpáros webáruházunk kínálatában V-fékkartípusokból számos különböző típus és modell áll rendelkezésre, amellyel a meghibásodott, elhasználódott fékkar pótolható. Igény esetén a fékrendszer teljesítménye magasabb szintre emelhető. Az ár tekintetében párban 1500-18000 Ft-tal számolhatunk, természetesen a több, mint tízszeres árkülönbség a minőségben és funkcionalitásban is tükröződik. A kínált márkák közül fontos kiemelni a kerékpárpiac fő szereplőjét, a japán Shimano-t, emellett a Saccon, a Tektro, az Avid, az Alhonga, a Sturmey-Archer és az Acor ugyancsak korszerű V-fékkarokat kínál elfogadható áron. És ne felejtsük ki a hazai Trinity, Spyral vagy a Csepel márkákat sem. Ez utóbbi több élénk, trendi színben kínál fékkart és hozzá passzoló féktestet.

Árukereső.hu Árukereső.hu