Termékek Menü
0
Kategóriák

A patacipő és a holdjáró esete

Először volt a Nokian Gazzaloddi 3.0. úgy az évezred forduló környékén. Azaz 26x3.0-s DH külső gumi. Nem volt túlzottan népszerű. Ki is veszett majd 10 évre. Pedig akkor már vagy 10 éve nyomták az IditaBike-ot, ami a világ leghosszabb, és leghidegebb teljesítménytúrája. És ide bizony kell valami, ami nem süllyed el a hóban. Ez az igény hívta életre az extrém széles külső és felni kombinációkat. Kispályások persze próbálkozhatnak a 29x2,4-es Racing Ralph + a 48 mm széles triál felni párossal is, de az igazi különbséget a 3 col feletti külsők nyújtják.

Aztán rájöttek, hogy az alap koncepció, miszerint „ne süllyegyé’ el” bizony hasznos dolog, és nem csak a mínusz 40 fokban, Alaszkában. Jól jöhet ez a tulajdonság, például a sivatagi homokban, a mély sárban és mocsárban, nedves sziklákon és gyökereken, vagy akár a jégen. Egyre több cég kezdett el építeni olyan kerékpárokat, melyek alkalmasak voltak ekkora gumi méretek fogadásra. A Surly mindig is különc cég volt – én speciel imádom őket, de erről majd később- , és pár éve úgy döntöttek, hogy belevágnak ebbe a szegmensbe. Azóta nagyjából e kerékpár kategória egyik élharcosaivá váltak.

Jelenleg ott tart a trend, hogy 4,8 colos, azaz 122 mm széles külső gumikat szerelnek 100 mm széles felnikre.  Kisebb tömegű bicajosoknak, kisebb csomaghoz persze van 3,7 colos verzió is. Ezeket a hatalmas gumikat viszonylag alacsony nyomáson használják, hogy a 12 cm széles mintázat nagy része érintkezésbe lépjen a talajjal, és kihasználható legyen a hatalmas felület tapadása ez extrém csúszós saras talajon vagy akár jégen is.

És hogy milyen lehet közlekedni egy olyan géppel, aminek 1270 grammos a külső gumija, (még jó, hogy kevláros… J ) 960 grammos a felnije, és 450 grammos belső való bele? Hát bizonyára érdekes. Gyakran lelassítani nem célszerű, mert a felgyorsítása lehet a leginkább kényelmetlen. De ha egyszer belendült, akkor a hatalmas gördülő tömeg, az elképesztő átmérő, és az alacsony guminyomás tuti, hogy sok mindenen átgázol ami az útjába kerül.

A felni átszámítva 56.000 Ft, a külső „csak” 40.000 Ft, míg a belső 3500 Ft-ból megúszható. Szóval 200.000 Ft a két kerék. Szükséged lesz még egy spéci vázra, és villára is. Biztosan mindig, mindenhol, és minden körülmény ellenére kerékpározni akarsz?

Vannak, akiknek erre egyértelmű igen a válasz. Te hogy vagy vele?

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Atom Blog
blog comments powered by Disqus
Termékek összehasonlítása
Márkák szerint
Töltsd le! Ingyenes!

Íme az ajándékod!

HASZNÁLD!

Vásárlói értékelések